تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۷۰۰۲۱
علی مرادنژاد:

اگر تسهیلات از استان صادر شده، باید موانع هم در همین استان حل شود / بیشترین مشکل بخاطر نبود اعتبارات بانک ها است / پیام‌ استاندار خیلی دلگرم‌کننده بود

۰
بیشترین مشکل بخاطر نبود اعتبارات بانک ها است / پیام‌ استاندار خیلی دلگرم‌کننده بود
کبنا ؛
علی مرادنژاد طراح و سازنده ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، قالیشویی، خدمات مکانیزاسیون شهری، یک سال عضو پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد است و جزء معدود صنعتگران جنوب کشور در حیطه کاری خود محسوب می‌شود.
مرادنژاد مستقر در نمایشگاه هفته پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز گفت: بر اساس سفارشی که مشتری از ما می‌خواهد، دستگاه را طراحی می‌کنیم، پس از آن متریال تهیه و مونتاژ و تحویل مشتری می‌شود.
مرادنژاد اظهار کرد: موانع زیادی وجود دارد، خیلی از مسئولان حمایت کرده‌اند ولی بی‌مهری‌هایی هم شده است. موانعی بر سر راه بوده که می‌توانست وجود نداشته باشد. به مسئولان حق می‌دهم، به دلیل اینکه این استان صنعتی نبوده، یک درصد حق می‌دهم که مسئولان آنگونه که باید و شاید نتوانند کمک کنند، ولی خیلی جا‌ها هم انتظار هست که مانع از سر راه برداشته شود.
وی افزود: جزء معدود صنعت گران استان هستم که در حوزه‌های مختلف صنعتی دستگاه طراحی می‌کنم، دستگاه‌هایی که نمونه خارجی آن وجود دارد، مهندسی معکوس کردیم و با طراحی و ساخت دستگاه‌های صنعتی نیاز خیلی از واحد‌های تولیدی را برطرف کرده‌ایم.
مرادنژاد بیان کرد: اگر موانع حل شوند، نه فقط در سطح استان، بلکه در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. در این نمایشگاه فناورانی از سراسر استان حضور دارند که‌ایده‌های جالب و ناب دارند، ولی متأسفانه از نظر مالی حمایت خوبی وجود ندارد، بیشترین مشکل بخاطر نبود اعتبارات بانک ها است.
مرادنژاد تصریح کرد: سه سال با یکی از بانک‌های استان سر و کار داشتیم، در ابتدا خیلی از حیطه کاری ما استقبال کردند ولی بعد از آن مشکلات و موانع سر راه ایجاد شد و دائماً این عنوان می‌شد که ما از تهران دستور می‌گیریم. شاید بک سری مصوباتی وجود داشته که مانع از همکاری بانک‌ها می‌شود. ولی در هر صورت اگر تسهیلات از استان صادر شده و منت آن هم بر استان هست، باید موانع هم در همین استان حل شود.
وی گفت: جلسات رفع موانع تولید برگزار می‌شود، کمیته عالی معوقات برگزار می‌شود و نتیجه آن باید طبق دستور کمیته‌های استانی باشد ولی سر از تهران یا مراجع بالادستی درمی اورد و مسئولان بالادستی هم که از مشکلات فناور و صنعتگر خبر ندارند.
مرادنژاد افزود: در جنوب کشور ۲ نفر تا ۳ نفر هستیم که در حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی کار می‌کنیم، میزان اشتغالی که تعهد داشتیم ۴ نفر بوده، ولی پروژه‌هایی هم داشته‌ایم که تا ۲۰ نفر بصورت مستقیم کار می‌کردند، غیرمستقیم هم تعداد زیادی با ما همکاری دارند و اشتغال زایی شده است.
وی گفت: از شخص آقای استاندار تشکر می‌کنم، ‌ایشان به شخصه همکاری خوبی کردند، خود‌ایشان از من خواستند که با معاونت های‌ایشان ارتباط برقرار کنم، پیام‌ استاندار خیلی دلگرم‌کننده بود. از پارک علم و فناوری استان و جناب آقای فرزین بسیار سپاس‌گزارم، در یک سالی که عضو این پارک شدم خیلی به من کمک کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1