تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۶۹۷۶۲

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ مردم را بدهند / درخواست عموم مردم: سامانه ثبت نام مجددا برای همه افراد باز شود

۳
۰
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ مردم را بدهند / درخواست عموم مردم: سامانه ثبت نام مجددا برای همه افراد باز شود
کبنا ؛
چرا مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پتروشیمی گچساران تصمیم صریحی نمی گیرند و همچنان جوانان بیکار گچسارانی چشم انتظار و بلاتکلیف تصمیم قاطع مسئولان استان هستند.
  
سخنان رئیس جمهور درخصوص اشتغال کارگران پتروشیمی
به گزارش کبنا نیوز، در تیرماه امسال با حضور رئیس جمهور آغاز پیش راه اندازی بزرگترین طرح صنعتی استان اعلام شد.
این روزها فیلمی مجدد دست به دست می شود که در آن رییس جمهور در بازدید خود از این مجتمع، به صراحت اعلام می‌دارد که کارگران این مجتمع پس از اتمام کار جذب پروژه های دیگر می شوند.
مساله استخدامی پتروشیمی گچساران یکی از مهمترین موضوعات روز استان محسوب می‌گردد. ظاهراً حواشی به وجود آمده تمامی ندارد و کار به تجمع کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی در اعتراض به تصمیمات استاندار و سایر مسئولین استان کشیده شده است.
اما ماجرا از آنجا شروع شد که شرکت پتروشیمی گچساران اطلاعیه‌ای صادر و از متقاضیانی که از ابتدای سال 1401 تا آبان 1402 در این شرکت مشغول بوده(با بیش از 3ماه بیمه) یا تسویه حساب کرده بودند خواست تا در سامانه استخدامی ثبت نام کنند.
پس از اتمام ثبت نام، شورای تامین استان مصوبه ای صادر و در چندین نوبت نیز استاندار و معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وی اعلام نمودند که صنایع بزرگ استان می بایست 70درصد بومی و 30درصد نیز از کل استان جذب نمایند و این استخدامی پتروشیمی گچساران نیز می بایست با این شرایط برگزار و سامانه مجدد برای کل استان(حتی افراد بدون سابقه کار) باز شود.
شنیده شده است که مدیریت پتروشیمی گچساران تاکنون این موضوع را قبول نکرده و اعتقاد دارد که با توجه به حساس بودن بخش زیادی از مشاغل پتروشیمی، می بایست از افراد باتجربه استفاده نمود و لذا از متقاضیانی که سالها در این شرکت کار کرده اند می‌بایست استفاده و مشاغل عمومی نظیر خدمات، اداری، فضای سبز و... نیز فقط خاص بومیان گچساران باشد.
از آن سو، نماینده مردم گچساران و باشت نیز واکنش های داشته و البته همچنان مشخص نیست که دقیقاً چه می‌خواهد، گرچه در محافل زبان به زبان می چرخد که وی از پتروشیمی گچساران خواسته است تا نیروهایی را به کار گیرد اما پتروشیمی زیر بار این موضوع نیز نرفته است و از طرفی نماینده های بویراحمد و کهگیلویه نیز پیگیر این استخدامی هستند و ماجرا بسیار پیچیده شده است. از طرفی کارگران و مسئولین پتروشیمی قرار دارند و از طرفی دیگر همه کسانی که می خواهند بر سر این سفره بنشینند.
این پروژه که از آن به عنوان ایرانی‌ترین پتروشیمی کشور نام برده می شود با برآورد هزینه ای بالغ بر 1200میلیون یورو ساخته شده و اکنون جهت جذب نیروهای حجمی خود در بلاتکلیفی کامل بسر می برد و هر ساعت تاخیر در تولید آن، هزاران دلار ضرر متوجه کشور خواهد ساخت. باید منتظر نشست و آخر این ماجرا و تصمیمات مسئولین شهرستان، استان و کشور را به تماشا نشست. تصمیماتی که باید دید صحبت رئیس جمهور در آن عملی خواهد شد و یا استاندار تغییرات مدنظر را اعمال خواهد نمود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فعلا گچساران صاحبی ندارد.
موحد می تازد و حسینی پور هم سر در لاک خود دارند.

سیدناصر هم که می گوید وظیفه نماینده حل مشکلات کشور است!!!! و مشغول حل مشکلات کشور در محلس است!!!!

دریغا از این همه بدبختی برای مردم گچساران و باشت.

میرشکار کجایی که استان را نابود کردند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام تمامی افرادی ک در پتروشیمی جذب شدن با پارتی جذب شده اند حالا ما ک مدرک دانشگاهی داریم و بچه گچسارنیم یعنی باید بمیریم بنظرم ماها هم باید ثبت نام کنیم
.
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت ادم بی صحاب
ی عده ای بی پارتی رفتن پتروشیمی سی کار پیمانکاری الان تمام استان بسیج وابیده ک همو افراد بصورت دائم مشغول بکار بشن

خدای ماهم بزرگه
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
فایل های مرتبط
1