تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۶۹۶۱۷
؛ر افتتاحیه دوره بصیرتی جهاد تبیین؛

انتقاد تند علم الهدی از سیدمحمد خاتمی / از گفتگوی تمدنها صحبت ‌می‌کرد و معنایش را نمیدانست

۵
۰
انتقاد تند علم الهدی از سیدمحمد خاتمی
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در یک دوره‌ای رئیس‌جمهوری منتخب مردم ایران شد که معنای جنگ تمدن‌ها را نفهمیده بود و از گفت‌وگوی تمدن‌ها صحبت کرد. مشکل اصلی این بود که اینان به دنبال تفاهم با استکباری بودند که با همه وجهه ابرقدرتی خود بیش از چهار دهه از اسلام سیلی خورده بود.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، سید احمد علم‌الهدی صبح روز اول آذرماه در افتتاحیه دوره بصیرتی جهاد تبیین که با حضور ۶۰۰ نفر از روحانیون استان‌های خراسان در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزارشد، اظهار کرد: بصیرت‌افزایی رسالت خطیری است که امام راحل در وصیتنامه خود به عنوان ماموریت بر عهده بسیج طلاب و روحانیون گذاشت. در وصیتنامه امام بحث مقابله با کجروی‌ها مطرح و تاکید شده در چنین موقعیتی بسیج طلاب و روحانیت باید در برابر انحراف بایستد و مقاومت کند.
وی با بیان اینکه وقایع امروز جهان تحقق فرمایش رهبری است که فرمودند جهان در پیچ تاریخی قرار گرفته، افزود: وقایع فلسطین بزرگترین نشان از رسیدن به این پیچ تاریخی است؛ یعنی جایی که دقیقاً مشخص می‌شود جریان حق به پرتگاه شکست می‌رود و یا به سلطه قطعی می‌رسد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه غرب برای حفظ بزرگی خود بر جهان به دنبال مقابله با اسلام است، عنوان کرد: روزی هانتینگتون، اندیشمند آمریکایی بر اساس گفته‌های پیشین اسحاق رابین، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل، تئوری جنگ تمدن‌ها را مطرح کرد. در یک دوره‌ای رئیس‌جمهوری منتخب مردم ایران شد که معنای جنگ تمدن‌ها را نفهمیده بود و از گفت‌وگوی تمدن‌ها صحبت کرد. البته این‌ها خائن به نظام و انقلاب نبودند و فقط در صدد اصلاح بودند، اما مشکل اصلی این بود که اینان به دنبال تفاهم با استکباری بودند که با همه وجهه ابرقدرتی خود بیش از چهار دهه از اسلام سیلی خورده بود.
علم‌الهدی با بیان اینکه سوره کافرون گفت‌وگوی تمدن‌ها را رد می‌کند، گفت: با فرهنگ‌ها و تمدن‌های استکبار نمی‌توان هماهنگ شد و ۸ سال جریان برجام نیز این موضوع را اثبات کرد. مشکل آمریکا با ما اسلام است و راه حل مشکلات ما ارتباط با آمریکا نیست، چراکه غرب دشمن است و نمی‌توان به قراداد‌ها و پیمان‌های غرب اعتماد کرد.
وی با بیان اینکه چالشی که امروز با آمریکا داریم با چین و روسیه هم داریم، تاکید کرد: دنیا تبدیل به دهکده جهانی شده و هر قدرتی در دنیا ادعای مدیریت جهانی دارد، در حالیکه اسلام حاکمیت جهان را در اختیار قدرت نماینده خدا می‌داند و این چالش بزرگ ما با جهانخواران است. مسئله فلسطین هم خط مقدم این تقابل است. اکنون دنیا به سمت مدیریت جهانی نماینده خدا پیش می‌رود و در این میدان ما مبارز هستیم و زمینه ظهور حضرت با کشته‌شدن و قربانی‌شدن فراهم می‌شود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: در طول تاریخ بشر سابقه ندارد تمام ملت‌ها از شرق تا غرب عالم در برابر جریان استکبار بایستند و این گونه از اسرائیل ابراز نفرت کنند. این به برکت دیپلماسی فعال ایران محقق شد که بسیج فراگیر علیه جنایتکاران صهیونیست رقم خورد.
علم‌الهدی بیان کرد: هیچ گاه کشور ما در حمایت از فلسطین کوتاهی نداشته و زمان تقابل کامل و واقعی در میدان هم که فرا برسد، پای دین خواهد ماند. تاکنون همواره دشمن با ایجاد فتنه به جنگ با ما آمده است و آنچه دشمن را به عقب راند، از خودگذشتگی بسیج بود. همچنین سردار سلیمانی نشان داد بسیج در دفاع از حرم هم همراه است و امید می‌رود استمراری قهرمانان بسیج را تا جبهه فلسطین نیز شاهد باشیم.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: دشمن تلاش دارد گسست بین‌ نسلی در ایران اسلامی ایجاد کند و در مقابل، ما تابلو‌های درخشانی همچون شهید حججی داریم که نشان می‌دهد همه سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی دشمن بی‌نتیجه خواهد ماند. بر این اساس است که می‌گوییم پایگاه تبلیغی امروز ما در مدارس و دانشگاه‌هاست تا از این گسست بین‌نسلی جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که با نگاه زور کشور ی::::: گرانی وکمبودات وشعارهای دروغ و هرچه دلشان خواست علیه دیگران میگویند::::: خسرو پرویز نامه کی را پاره کرد؟؟؟؟؟ اصلا سوره کافرون ربطی به این موضوع نداشت:::::: ولی چرا گفتگو با کمونیست واجب شده؟؟؟؟؟؟ نباید قیامت خود را فدای موقعیت چند روزه دنیا کرد:::::
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که با نگاه زور کشور ی::::: گرانی وکمبودات وشعارها و هرچه دلشان خواست علیه دیگران میگویند::::: خسرو پرویز نامه کی را پاره کرد؟؟؟؟؟ اصلا سوره کافرون ربطی به این موضوع نداشت:::::: ولی چرا گفتگو با کمونیست واجب شده؟؟؟؟؟؟ نباید قیامت خود را فدای موقعیت چند روزه دنیا کرد:::::
خان
Iran, Islamic Republic of
سلام حاجی اوضاع معیشت جطوره؟ حرفو نپیچون،صعفترین رئیس جمهور داماد جنابعالی بوده وهست،دیگه توجیه نفرمایید
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
چرا ایران تمام شرق وغرب ر ا دشمن میپندارد؟؟؟؟؟ نمی دانم گفتگو تمدنها بهتره. یا دشمنی؟؟؟؟؟ همانطور که گرانی وفقر::::: بنظر میاد رسانه باید ازاد ومتعلق به همه باشد:::: اما هرچه دلمان خواست با ترس از خدا بگوییم::::«
India
آقا گفتگوی تمدن‌ها بهتر است یا بخور و بخور اکه حضرت امام رحمت الله علیه فرمودند اوقاف را به ما بدهید همه ایران را با آن اداره می کنیم الان همه اش کم تو و عروس خانم آقای خاموشی است دل دریایی وقف کنندگان و حرص و ولع شما منفعت طلبان زمین و آسمان است خدا رحمت کند وقف کنندگان را خدا لعنت کنند خیانت کنندگان و حبس کنندگان موقوفات را
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
فایل های مرتبط
1