تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۶۹۶۰۷
حبیب الله عاملی‌مقدم:

مسئولان غیربومی، نیروهای بومی را به حاشیه برده‌اند / قرار بود ۷۰ درصد نیروهای پتروشیمی گچساران بومی باشد

۴
۰
مسئولان غیربومی، نیروهای بومی را به حاشیه برده‌اند / قرار بود ۷۰ درصد نیروهای پتروشیمی گچساران بومی باشد
کبنا ؛
نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شرایط گچساران، زیبنده دومین شهر نفت‌خیز ایران نیست، گفت: قرار بود ۷۰ درصد نیروهای پتروشیمی گچساران بومی باشند اما مردم به ۵۰ درصد هم راضی هستند که همان هم اتفاق نیفتاده است.
به گزارش کبنا نیوز، حبیب الله عاملی‌مقدم با بیان اینکه شهرستان گچساران، دومین شهر نفت‌خیز ایران و به بام نفتی ایران معروف است، گفت: به‌رغم این شرایط اما متأسفانه این شهرستان با معضلات فراوان اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان است.
وی افزود: ضعیف‌ترین و کم برخوردارترین مناطق و محله‌ها نظیر محله‌های سادات، لبنان و رادک در گچساران است که با محروم‌ترین نقاط کشور برابری می‌کند و این در شرایطی است که این شهرستان دارای منابع فراوان نفت و گاز است.
عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: گچساران، محور مواصلاتی سه استان فارس، خوزستان و بوشهر است و دو سد بزرگ به نام‌های کوثر و چم‌شیر در دو طرف آن قرار دارد، دو دشت بزرگ که شرایط را برای کشاورزی مناسب کرده و جنگل‌های بلوط نیز به زیبایی این شهرستان افزوده است و بر خلاف تصور افرادی که به این منطقه نیامده‌اند، بسیار سرسبز و زیبا است.
وی ادامه داد: متأسفانه شرایط گچساران اما، زیبنده دومین شهر نفت‌خیز ایران نیست. نرخ بالای بیکاری با وجود صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، وضعیت شهری و مناطق روستایی، جاده‌ها و مشکلات ریز و درشت دیگر بر این شهر سایه افکنده است.
عاملی مقدم خاطرنشان کرد: درگیری‌ها و رقابت‌های سیاسی نیز باعث شده، مشکلات دو چندان شده و همین درگیری‌ها سبب شده است تا سیاسیون نگاه ویژه‌ای به اشتغال نیروهای بومی در پتروشیمی نداشته باشند. قرار بود ۷۰ درصد نیروهای پتروشیمی گچساران بومی باشند اما مردم به ۵۰ درصد هم راضی هستند که همان هم اتفاق نیفتاده است.
نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها با بیان این مطلب که آمار خودکشی در استان و همچنین شهرستان گچساران، نگران‌کننده است، افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری را می‌توان دلیل اصلی این مسئله دانست اما می‌بینیم که در بام نفتی ایران، نیروهای بومی به حاشیه رانده می‌شوند و کارها و خدمات اصلی در دست نیروهای غیربومی است. در واقع مسئولان غیربومی، نیروهای بومی را به حاشیه برده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای جان
Iran, Islamic Republic of
آقای عاملی مقدم آیا کسي غیراز خودت و دیگر اعضای شورای شهر باید پاسخگو باشد؟
آگر غیر از اين هست پس نماینده ی مردم بودن چه معنایی دارد؟
فقط براي سیاسی کاری؟
براي رضای خدا کار کنید
نه‌ نماینده
گچساران بام نفتی ایران
United States
سلام
جا داره تشکر داشته باشیم از آقای مهندس عاملی مقدم که حرف دل مردم خون گرم و شهید پرور شهرستان گچساران را زد هر چند جناب آقای مهندس عاملی مقدم برادر شهید والا مقام امرالله دانش پژوه هست و ( روحش شاد ) شهرستان همچنین افرادی می خواهد که غیرت بومی بودن جوان های تحصیل کرده شهرمان را داره خداوند پشت و پناهت باشه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب عاملی اشک تمساح نریز در زمان ظفری چطوری بیش از ۱۸۰ نفر بدون رزمه وارد شهرداری کردین مگه نمی شد آزمون گرفت
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1