تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۶۹۵۰۶
رئیس کتابخانه های عمومی کهگیلویه مطرح کرد؛

سرانه فضای کتابخانه ای در کهگیلویه به ازای هر ۱۰۰ نفر فقط سه متر مربع است

۱
سرانه فضای کتابخانه ای در کهگیلویه به ازای هر ۱۰۰ نفر فقط سه متر مربع است
کبنا ؛رئیس کتابخانه های عمومی کهگیلویه گفت: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه هشت متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است در صورتی که این میزان در کهگیلویه فقط سه متر مربع است.
به گزارش کبنا، سید نبی اله تقوی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ باب کتابخانه در کهگیلویه فعال است که از این تعداد ۶ باب در شهر دهدشت و ۴ باب در روستاها و ۱ باب مشارکتی می‌باشد.
تقوی سرانه فضای کتابخانه ای و زیر بنای کتابخانه ها در شهرستان را 4270 متر مربع خواند و افزود: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه هشت متر مربع به ازای هر 100 نفر است در صورتی که در کهگیلویه فقط 3 متر مربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.
 وی افزود: با قول مساعد مدیر کل کتابخانه های عمومی و تاکید فرماندار شهرستان و همکاری شهرداری در آینده نزدیک با راه اندازی یک پروژه کتابخانه ای دیگر وضعیت مطلوب تری در شهرستان خواهیم داشت.
وی یازده هزار و دویست نفر را عضو کتابخانه های این شهرستان خواند و گفت: تقریبا به ازای هر 100 نفر 9 نفر از مردم شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند که از این تعداد 52 درصد زن و 48 درصد مرد است. 
تقوی خاطرنشان کرد: 115600 نسخه کتاب در موضوع های مختلف در کتابخانه های عمومی عمومی شهرستان کهگیلویه وجود دارد و به ازای هر 100 نفر جمعیت 85 جلد کتاب داریم.
وی با بیان اینکه نیمی از منابع امانتی سالیانه مربوط به کودکان و نوجوانان است، افزود: یکی از سیاست‌ها و برنامه ریزی های ما نیز جهت برآوردن نیازهای فرهنگی کل جامعه است و این گروه‌های سنی اولویت ما هستند.
 رئیس کتابخانه های عمومی کهگیلویه بیان کرد: این مجموعه طلیعه و سرآغاز برنامه های هفته کتاب را با دیدار با امام جمعه دهدشت و تجدید میثاق با آرمان‌های امام شهدا و شهیدان جنگ تحمیلی در تپه نورالشهدا آغاز کرد.
تقوی به تشریح برخی از فعالیت های انجام شده در هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و از برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه در بخش های چاروسا و دیشموک با موضوع تشریح و تبیین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، همکاری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب (از طریق تهیه کتاب و منابع) در مدرسه فرزانگان، برپایی میز خدمت در محل مصلی امام خمینی (ره) در روز جمعه به پاسخگویی به سوالات مردم و عضوگیری رایگان نمازگزاران، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخانه برای گروه سنی کودکان، مسابقه عکس با کتاب را برای همه سنین به عنوان برخی از برنامه های انجام شده در هفته کتاب و کتابخوانی تا کنون نام برد.
وی به برگزاری پویش «کتاب خون» با هدف فرهنگ‌سازی اهدای خون در جامعه، اشاره کرد و گفت: جمعی از کتابداران شهرستان کهگیلویه با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان خون خود را به این پایگاه اهدا نمودند.
تقوی از برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت استانی از کتاب «نماز در سه دین اسلام، یهودیت و مسیحیت» تالیف حجت‌الاسلام علی وحدانی فر که منبع مسابقه و سوالات آن در سامانه سماک یا سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی از ابتدای هفته کتاب بارگزاری شده است به عنوان بخش دیگری از برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی نام برد.
وی مدت زمان برگزاری این را مسابقه یک ماه عنوان کرد و افزود: تا 23 آذر ماه جهت شرکت در مسابقه به سایت samakpl.ir مراجعه نمایند.
رئیس کتابخانه های عمومی کهگیلویه با بیان اینکه امروز جهان شاهد وحشی گری هر چه تمام‌تر رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست هست و این رژیم جنایتکار بعد از عملیات طوفان الاقصی و شکست همه جانبه در این عملیات و درهم شکستن افسانه شکست ناپذیری، در پی جبران این شکست، بی رحمانه و دیوانه وار اقدام به نسل کشی و ایجاد هلوکاست واقعی می کند، افزود: در همین راستا اداره کتابخانه عمومی شهرستان با همکاری ستاد نماز جمعه در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت اقدامات جنایتکارانه این رژیم غاصب، اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب مقاومت در مصلی امام خمینی در روز جمعه 26 آبان‌ماه نمود و استقبال خوبی از این نمایشگاه شد.
تقوی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی تا کنون ۲۰۰۰ نفر عضوگیری رایگان انجام شده است.
وی به نقش غیرقابل انکار بازدید از کتابخانه ها در افزایش میزان عضویت و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از ۷۰ مدرسه از کتابخانه های شهرستان بازدید کردند، و تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی این میزان بالاتر خواهد رفت.








نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1