تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۶۹۲۲۸
رئیسی سال ۱۴۰۴ انتخابات آسانی نخواهد داشت

جعفرزاده: شورای نگهبان جلوی دیکتاتوری انتخاباتی دولت را بگیرد

۲
۰
شورای نگهبان جلوی دیکتاتوری انتخاباتی دولت را بگیرد
کبنا ؛غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس می‌گوید: آقای رئیسی و تیمش به دنبال مهندسی کامل انتخابات هستند و اجازه نمی‌دهند حتی یک مخالف دولت به مجلس ورود کند.
به گزارش کبنا به نقل از خبرآنلاین، ردصلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس از سوی هیئت‌های اجرایی در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اعتدال گرا یکی از چهره‌های ردصلاحیت شده است که توسط هئیت اجرایی با استناد به بند ۲ ماده ۳۱ و به دلیل عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت شده است.
او چند روز پیش با انتشار نامه دریافتی از هیئت اجرایی، در فضای مجازی و با کنایه نوشت: «با بیش از ۷۰ درصد جانبازی در دفاع مقدس، التزام عملی بنده به نظام اثبات نشد!»
خبرگزاری خبرآنلاین در این باره با جعفرزاده ایمن آبادی گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.
*آقای جعفرزاده؛ دلیل ردصلاحیت گسترده نامزد‌ها توسط هیئت‌های اجرایی که ضامل شما هم شده چیست؟
می‌توانم به قطعیت بگویم که ردصلاحیت‌ها برای اولین بار کاملا سیاسی و برنامه ریزی شده از طرف دولت آقای رئیسی بود. آقای رئیسی و تیمش به دنبال مهندسی کامل انتخابات هستند و اجازه نمی‌دهند حتی یک مخالف دولت به مجلس ورود کند. هیئت اجرایی در مواردی دخالت و اظهارنظر کرده که طبق قانون در اختیار و تکلیف آن‌ها نیست و به عهده شورای نگهبان است.
ترکیب هیئت‌های اجرایی نزدیک به تندرو‌ها و حامیان دولت بودند
در مجموع متاسفانه شاهد روند مهندسی انتخابات هستیم که این موضوع از زمان تشکیل هیئت‌های اجرایی آغاز شد، زیرا افراد تعیین شده معتمد و شناخته شده مردم نبودند و برای اولین بار بیش از ۹۵ درصد ترکیب فکری آن‌ها از یک تفکر تندرو هستند که وابستگی شدیدی به دولت آقای رئیسی دارند که در ۴ دهه پس از انقلاب بی سابقه است.
رئیسی سال ۱۴۰۴ انتخابات آسانی نخواهد داشت
فرمانداری‌ها به طور کامل هواخواهان دولت مرکزی را در هیئت اجرایی منصوب کردند و مبنای این هیئت‌ها هم نظام و جمهوری اسلامی نیست، فقط دولت است. اما آقای رئیسی و تیمش چرا ظرفیت و طاقت حضور منتقدان را ندارد و می‌خواهد آن‌ها را نابود و از گردونه حذف کنند؟ با این شرایط و با این حجم دشمن تراشی سال ۱۴۰۴ سال آسانی برای آقای رئیسی نخواهد بود. این دولت هرکس که حتی نقد دلسوزانه دارد را حذف کرده است، چه نماینده چه غیر نماینده.
*فکر می‌کنید اعتراض‌ها در نهایت باعث شود هیئت نظارت نتیجه دیگری برای ردصلاحیت شدگان رقم بزند؟
بله؛ انتظار از شورای نگهبان همین است. شورای نگهبان تشکیل شده تا دیکتاتوری به وجود نیاید و باید جلوی دیکتاتوری دولت را بگیرد. دولت می‌خواهد مخالفان و منتقدانش را حذف کند، اما شورای نگهبان نباید اجازه دهد و با فرمانداران و این هیئت‌های اجرایی مقابله کند که مردم را دلسردتر می‌کنند، فضای انتخاباتی که یخ زده بود حالا برفکی شده است!
شورای نگهبان جلوی دیکتاتوری انتخاباتی دولت را بگیرد
مردم با این اقدام و حجم ردصلاحیت‌ها نا امیدِ نا امید شدند و قطعا این نوع رد صلاحیت‌ها را از شورای نگهبان نمی‌بینیم و فقط از سوی دولت آقای رئیسی می‌بینیم و انتظار می‌رود که جلوی دیکتاتوری انتخاباتی دولت گرفته شود.
این روند جلوی مشارکت و رقابت مورد تاکید رهبری را گرفته و ما اکنون نگران امنیت و سلامت انتخابات که آن هم مورد تاکید رهبر انقلاب است، هستیم.
*رایزنی با هیئت نظارت یا اعضای شورای نگهبان را آغاز کردید؟
رایزنی با دولتی‌ها که فایده ندارد، اما با شورای نگهبان رایزنی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
واقعا مدیریت کشور در هاله ای از ابهام است و خدا می‌داند که آینده این کشور چیست
Iran, Islamic Republic of
اگر به یک خط از وصیت نامه سیاسی الهی امام عملا عمل می شد این مملکت دچار این همه مشکلات و بدبختی نمی شد اگر به این یک سطر عمل می شد نگذارید انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان بیفتد چنین مصیبتی دامنگیر این ملت نمی شد/باز تکرار می کنم به این یک سطر وصیت نامه حضرت امام دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی توجه کنند نگذارید انقلاب اسلامی ایران به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1