تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۴۶۹۱۸۵
در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه مطرح شد؛

گسترش فرهنگ کتابخوانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

۳
گسترش فرهنگ کتابخوانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است
کبنا ؛نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور اکثریت اعضاء، تعدادی از روسای ادارت و علاقمندان به کتاب در محل فرمانداری کهگیلویه برگزار شد. 
به گزارش کبنا، سید نبی اله تقوی پور رئیس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه در این نشست ضمن تبریک سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی به بررسی مصوبات جلسه قبل و رئوس برنامه های جلسه جاری پرداخت، و شعار هفته کتاب را «آینده خواندنی است» عنوان کرد و گفت: آینده متعلق به کسانی است که اهل مطالعه و کتابخوان باشند، و آینده هم خواندنی و هم ساختنی است.
 وی با بیان اینکه خواندن زیر بنا و شالوده ساختن است، افزود: حالا این ساختن می خواهد ساختن انسان یا جامعه باشد و طریق خواندن و مطالعه است که شخص و جامعه اصلاح خواهند شد.
رئیس کتابخانه های عمومی کهگیلویه با با بیان اینکه مطالعه باید در جامعه نهادینه شود، گفت: بی شک گسترش فرهنگ کتاب خوانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، تنها زمانی نهادینه می شود که جامعه، احساس نیاز کند و برنامه ریزی های ما نیز باید به گونه ای باشد که احساس نیاز به کتاب، در جامعه زنده شود و دستگاه‌های فرهنگی مدارس و دانشگاهیان می توانند از طریق راه های  مختلف این احساس نیاز را در آنان به وجود آورند. 
تقوی پس از اعلام برنامه های هفته کتاب، نقش «بازدید» مدارس از کتابخانه های عمومی را در آشنایی بهتر آنان با کتابخانه ها و کتابخوان کردن آنان واقعیتی انکار ناپذیر عنوان کردند و افزود: مدیران آموزش و پرورش هم قطعا به این موضوع واقف هستند. 
 سید حمزه محقق زاده _ فرماندار کهگیلویه_ در این نشست به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و افزود: فرهنگ کتابخوانی امری اکتسابی است و این امر باید در خانواده ها نهادینه شود.
محقق زاده به اهمیت کتاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: آگاهی ایشان از تمام جوانب امور به واسطه همین انس با کتاب است.
وی با بیان اینکه نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی باید آموزش داده شود، گفت: خیلی از آسیب هایی که در جامعه مشاهده می شود ناشی از همین فضای مجازی و کمبود سطح مطالعه است، این فضا باید در خدمت کتاب باشد.
فرماندار کهگیلویه زیر ساخت فرهنگ هر کشوری را آموزش و پرورش دانست و افزود: الخصوص در سنین پایه کتابخوانی باید نهادینه شود.
 محقق زاده خواستار همکاری همه جانبه اعضای انجمن، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها جهت برگزاری بهتر برنامه های هفته کتاب شد.
در پایان هر کدام از اعضای محترم انجمن به ارائه پیشنهادات و ایده هایی خود جهت برگزاری با شکوه تر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی پرداختند. 



نام شما

آدرس ايميل شما

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1