تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۶۹۱۴۷
کبنا گزارش می دهد؛

تقویت کتابخانه های روستایی ضروری است

۰
تقویت کتابخانه های روستایی ضروری است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: تقویت کتابخانه های روستایی ضروری است و الخصوص خانه کتاب در روستاها راه‌اندازی شود‌.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: خداوند بعد از حمد و ثنای الهی اولین دستور وی به همه ما مطالعه، کتابخوانی و توجه به کتاب است. 
وی با بیان اینکه در جامعه ای که مطالعه نشود خردورزی در آن کم و پیشرفتی ندارد، گفت: هر انسان فرهیخته ای در دنیا به موفقیت دنیوی و اخروی برسد از آثار مطالعه است.
وحدانی فر به نقش و جایگاه کتاب در زندگی روزمره اشاره کرد و گفت: امروز علی رغم فضای مجازی و امکانات نرم افزاری بسیار خوبی که در اختیار جوانان است، اما همچنان کتاب جایگاه خودش را دارد و نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره دارد. 
امام جمعه دهدشت اعضای کتابخانه های شهرستان را به کتابخوانی توصیه کرد و افزود: کتابداری موفق است که کتابخوان باشد.
حجت الاسلام وحدانی فر نویسندگی را یک هنر عنوان کرد و افزود: این هنر انحصاری نیست.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ترویج فرهنگ کتابخوانی را باب کنیم، افزود: جامعه کتابدار ما باید خودشان آموزش عملی کتابخوانی بدهند. 
وحدانی فر انسان بالغ و عاقل را انسان دانا دانست و افزود: عقل بشریت کامل نیست بلکه به واسطه آگهی دادن یا گرفتن کامل می‌شود. 
وی کتابخانه را نهادی اجتماعی و فرهنگی خواند و بیان کرد: ریشه های اجتماع جامع در کتاب است و کتابی مؤثر است که هدف آن خدمت به جامعه باشد.
حجت‌الاسلام وحدانی فر کتابخانه را محل ترویج علم، اخلاق، فرهنگ، رشد قلم و اندیشه دانست و تصریح کرد: لذا کتابدار ما باید مبلغ دین باشد و انسان که به ظاهر کتابدار که نگاه میکند متوجه شود که سیما، سیمای دینی، انقلابی و اهل علم و معرفت است. 
وی با بیان اینکه کتابی باید در جامعه ترویج شود که باعث نبوغ فکری شود، گفت: کتابدار و کتابخانه ای موفق است که تعالی و ترقی بشریت در دل آن باشد. 
وحدانی فر بیان کرد: کتابخانه های ما در شهر و بخش ها باید هم در بعد کتاب و هم جایگاه تقویت شوند.
وی همچنین وضعیت کتابخوانی در کشور را نامطلوب دانست و افزود: باید به ساعت باز بودن کتابخانه ها در کل کشور تدبیری اندیشیده شود.
حجت‌الاسلام وحدانی فر در ادامه به ضرورت تقویت کتابخانه های روستایی اشاره کرد و گفت: الخصوص در روستاها خانه کتاب راه اندازی شود.
سید نبی الله تقوی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه نیز در این دیدار به بررسی اهمیت کتاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: جامعه‌ای که کتاب نخواند قدرت تحلیل را از دست خواهد داد.
وی شعار هفته کتابخوانی را " آینده خواندنی است" ، عنوان و خواستار همکاری دستگاه‌های فرهنگی جهت هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان شد.



نام شما

آدرس ايميل شما

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
دو محرک مهاجرت نخبگان

دو محرک مهاجرت نخبگان

مهاجرت نخبگان امروز یکی از مباحث مهمی است که مقابله با آن عزم جدی حاکمیت را می‌طلبد. ...
1