تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۶۹۱۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

افتتاح فاز نخست گازرسانی به تنگ تامرادی بویراحمد/۱۲۰ خانوار گازدار شدند

۱
۰
افتتاح فاز نخست گازرسانی به تنگ تامرادی بویراحمد/۱۲۰ خانوار گازدار شدند
کبنا ؛عملیات اجرایی طرح گازرسانی به ۱۸ روستای منطقه تنگ تامرادی بویراحمد ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شد که هم اینک و کمتر از یک سال فاز نخست آن در قالب ۶ روستا، ۱۲۰ خانوار وپوشش جمعیتی ۵۰۰ نفر امروز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی استان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز در آیین گازرسانی به ۶ روستای منصور خانی دشت روم بویراحمد گفت: میزان اعتبار هزینه شده برای طرح گاز‌رسانی این روستا‌ها افزون بر ۹۰ میلیارد ریال بوده است.
وی عملیات اجرایی طرح گازرسانی به این روستا‌ها شامل چاه پازنان، چشمه بلوطک، جهاد آباد چشمه تاکی، چشمه تاکی، چشمه سرخ دشت روم و مراد آباد را حدود ۲۰کیلومتر شبکه خط انتقال دانست و گفت: ظرف یک ماه و پیش از فصل زمستان گاز به درب منازل این روستا‌ها می‌آید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راهبرد و سیاست اصلی دولت رفع محرومیت از چره مناطق محروم و روستا‌ها است.
سید علی احمدزاده تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد با پراکندگی و ویژگی‌های خاص توپوگرافی و شمار زیاد روستا‌ها یکی از استان‌ها و مناطقی است که در کانون توجه دولتمردان سیزدهم و شخص رئیس جمهور قرار دارد.
او بیان کرد: گازرسانی یکی از زیرساخت‌های اساسی و زیربنایی برای رونق و توسعه در سطح روستا‌ها است که هم اینک در دستور کار جدی دولت و شرکت گاز استان قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸روستای تنگ تامرادی با اعتبار ۳۵۰میلیارریال به طول ۴۴کیلومتر از ۱۵ اردیبهشت امسال آغاز شد با بهره‌برداری کامل از آن تعداد ۲هزار و ۱۵۰نفر در قالب ۵۲۷خانوار از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
۱۰۶۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردارند
وی گفت: هزار و ۶۴ روستای و ۲۱ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و شمار مشترکان گاز استان به ۲۲۶ هزار و ۷۰۰ مشترک رسیده است.
ریحان بهادر اظهار کرد: بهره‌مندی خانوار‌های روستایی واجد شرایط به تفکیک شهرستان‌ها شامل بویراحمد ۹۶ درصد، بهمئی ۸۱ درصد، باشت ۹۷ درصد، چرام ۸۴ درصد، مارگون ۷۳ درصد، کهگیلویه ۹۵ درصد، لنده ۸۹ درصد، دنا ۹۵ درصد و شهرستان گچساران ۱۰۰ درصد است.
وی افزود: در مجموع ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بهره‌مند از گاز طبیعی هستند این درحالی است که تعداد روستا‌های گازدار شده تا قبل از انقلاب اسلامی در استان تنها سه مورد بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به ۶ روستای تنگ تامردادی، تصریح کرد: این روستا‌ها شامل چاه پازنان، چشمه بلوطک، جهاد آباد چشمه تاگی، چشمه تاگی، چشمه سرخ دست روم و مرادآباد است.
بهادر تأکید کرد: ۱۲۰ خانوار در قالب ۵۰۰ نفر از این طرح با متراژ ۱۹ کیلومتر و ۲۳۵ متر شبکه پلی‌اتیلن که اعتبار آن ۸۸ میلیارد ریال بوده، بهره‌مند خواهند شد.
تنگ تامرادی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی یاسوج واقع شده است. از یاسوج به سمت بابامیدان حرکت می‌کنیم که به نام جاده بوشهر یا گچساران هم شناخته می‌شود. با گذشت ۲۵ کیلومتر از یاسوج به سه راهی سپیدار می‌رسیم و در جهت تابلوی روستای سپیدار، از جاده بابامیدان خارج می‌شویم. ۱۰ کیلومتر جلوتر سه‌راهی دیگری وجود دارد و تابلوی بزرگی ما را به سمت تنگ تامرادی راهنمایی می‌کند.
تعداد یک هزار و ۲۲۱ روستای واحد شرایط گازرسانی در استان وجود دارد.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
که نیتریت
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1