تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۶۹۰۱۲
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

3 ماه شورای شهر سی‌سخت از رسمیت افتاده است / دو عضو شورا داعیه «شهردار شدن» داشتند و 3 ماه در جلسات حضور پیدا نکردند / رئیس شورای شهر سی سخت: برای هر یک صندلی مدیریتی 300 شهید داده‌ایم ولی عده‌ای در این نظام آب به آسیاب دشمن می‌ریزند / نائب رئیس: یکی از اعضا می‌گوید تنها در صورتی حضور پیدا می‌کنم که شهردار شوم / این دو نفر باید تعیین تکلیف شوند، نه اینکه کلیت شورا زیر سوال برود

۱۴
۱
3 ماه شورای شهر سی‌سخت از رسمیت افتاده است / دو عضو شورا داعیه «شهردار شدن» داشتند و 3 ماه در جلسات حضور پیدا نکردند / رئیس شورای شهر سی سخت: برای هر یک صندلی مدیریتی 300 شهید داده‌ایم ولی عده‌ای در این نظام آب به آسیاب دشمن می‌ریزند / نائب رئیس: یکی از اعضا می‌گوید تنها در صورتی حضور پیدا می‌کنم که شهردار شوم /  این دو نفر باید تعیین تکلیف شوند، نه اینکه کلیت شورا زیر سوال برود
کبنا ؛هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست. «جمهوری اسلامی» مظهر یک نظام مردم‌سالاری که در قانون اساسی تمام مسائل را به نظر و خواسته مردم گره‌زده است. شورا‌های اسلامی شهر و روستا از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است. اما متأسفانه این نهاد مقدس در بعضی از شهر‌ها و روستا محل مناقشه و دعوا‌های شخصی و قومی و قبیله‌ای شده است. این در حالی است که طبق قانون اساسی مدیریت و اداره شهر و روستا به دست مردم سپرده شده است، اما بعضی از اعضای شورا‌ها این فرصت را غنیمت نمی‌شمارند و بر طبل اختلافات می‌کوبند و منافع شخصی و‌امیال درونی خود را بر منافع مردم برتری دادند و کار را ر‌ها کرده‌اند و در باتلاق منیت گیر افتاده‌اند.
به گزارش کبنا نیوز، قصه، قصه شورای اسلامی شهر سی‌سخت است. شهری که مردمان بافرهنگ، اهل خرد و دانش فراوان دارد. شهر گردشگرپذیر، با طبیعت بکر و بی‌نظیر که در صورتی که برنامه، مدیریت کارآمد و اثرگذار و جهادی باشد، به قول معروف «نانش در روغن» است. حرکت قطار آبادانی شهر سی‌سخت برای اینکه از آبادانی باز نماند، باید شورای شهر پویا و فعال داشته باشد، اما این شورا مدتی است که دچار اختلافات و ناکارآمدی شده است.
در حال حاضر دو عضو شورای شهر مدت ۳ ماه است که در جلسات شورا حضور ندارند و جلسات از رسمیت افتاده‌اند، لذا کار مردم نیز انجام نگرفته، از این روی جلسه فوق‌العاده‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت شورای شهر سی سخت برگزار شده است. در خصوص مسائل شورای شهر سی سخت رئیس شورا و نائب رئیس آن، گفت و گویی کرده‌اند.
شورای شهر سی سخت
رئیس شورای شهر سی سخت در گفت و گو با خبرنگار «کبنا» گفت: از روزی که وارد شورای شهر سی سخت شدیم، یک سری اختلافات سلیقه‌ای وجود داشت، ولی برخی از مسائل منفعت طلبی و لجبازی است که زیبنده شهر و شورای شهر نیست، این مسائل باعث می‌شود کار مردم تعطیل شود و در بلندمدت لطمه بزرگی به شهر‌زده می‌شود.
فرشید محمدحسین‌پور افزود: آقای تقی‌زاده دو سال رئیس شورا بودند، ‌ایشان علاوه بر اینکه جلسات را ساماندهی نمی‌کرد و دستور جلسات مشخص نمی‌شد، جلسات منظم برگزار نمی‌شد، ما به‌ایشان فرصت دادیم ولی نتوانستند مسائل را جمع کنند.
وی گفت: بعد از آن دوستان لطف داشتند و به من گفتند رئیس شورا شوم، با وجود دغدغه‌های کاری‌ام قبول کردم و با اکثریت رأی رئیس شورا شدم و این فرایند نیز طبیعی است، ولی از روزی که رئیس شورا شدم بالغ بر ۱۸ جلسه برگزار کردیم ولی آقای رهامی و آقای تقی‌زاده در جلسات شرکت نکردند، که این بی‌احترامی به مردم است، بالاخره مردم ما را انتخاب کرده‌اند، این افراد بخاطر مسائل قومیتی و سلیقه‌ای در جلسات شرکت نکردند و جلسات از رسمیت افتاده و مصوبات و درخواست‌های مردم را نتوانسته‌ایم انجام دهیم.
محمدحسین‌پور اظهار کرد: ما با نهاد‌های نظارتی مختلف از جمله استانداری، دادگستری، سازمان اطلاعات، بازرسی مکاتبه کردیم و مستندات را ارسال کردیم که بیش از ۱۴ جلسه حضور پیدا نکرده‌اند. متأسفانه نمی‌دانم در استانداری چه می‌گذرد که ما نه می‌توانیم استاندار و نه معاون استاندار را ببینیم.
وی گفت: دولت و حکومت هزینه کرده و مردم  پای صندوق‌های رأی امده‌اند، اما امروز به رأی مردم بی‌حرمتی می‌شود، مسئولان ما چرا رسیدگی نمی‌کنند، پای کار بیایند، اگر شخص بنده متخلف هستم، من را عزل کنند. با وجودی که مکاتبات زیادی با مسئولان بالادستی کرده‌ایم ولی تا الان هیچ کسی رسیدگی نکرده و بلاتکلیف هستیم، الان برخی‌ها هم کم لطفی می‌کنند و می‌گویند که شورا کامل باید منحل شود، در صورتی که قانون می‌گوید فرد متخلف باید سلب عضویت شود.
محمدحسین‌پور بیان کرد: من و آقای فرهادی، آقای حیدری همه جلسات را شرکت می‌کنیم، مصوبات را هر روزه پیگیری می‌کنم، ولی آقایان حضور پیدا نمی‌کنند. باید این افراد تعیین تکلیف شوند تا اعضای علی البدل را بتوانیم وارد صحنه کنیم.

رئیس شورای شهر سی سخت گفت: ما برای هر یک صندلی ۳۰۰ شهید داده‌ایم ولی عده‌ای در این نظام و دولت آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، انتظار داریم مسئولان، معاونان استاندار ورود کنند و با متخلف برخورد شود، فرقی نمی‌کند من متخلف باشم یا دیگری. چون مهم این است که کار مردم انجام گیرد. طبق قانون ماده ۱۰، مرخصی و استعفا نداریم.
نائب رئیس شورای شهر سی سخت اظهار کرد: مردم خواستار انحلال شورای شهر نیستند، ولی آقای رهامی یکی از اعضای شورا نقل مکان کرده و در جلسات حضور پیدا نمی‌کند، آقای تقی‌زاده یکی از اعضا می‌گفت تنها در صورتی حضور پیدا می‌کنم که شهردار شوم، ما هم به‌ایشان گفتیم اگر رأی اوردید طبق قانون شهردار شوید، ‌ایشان طبق قانون رأی نیاوردند، این تقصیر چه کسی است، ولی از همان زمان تا الان جلسات را ترک کرده‌اند.
بهنام حیدری افزود: این دو نفر تخلف کرده و جلسات را ترک کرده‌اند، شورای شهر مشکلی ندارد، این دو نفر باید تعیین تکلیف شوند، نه اینکه کلیت شورا زیر سؤال برود.
وی گفت: ما یک شهردار انتخاب کردیم، این افراد با شهردار همکاری نکردند و کارشکنی کردند، مدت زیادی تلاش کردیم که همکاری صورت بگیرد، اگر نیاز به اصلاح هست شهردار موردی را اصلاح کند، اگر نیاز به تذکر هست به‌ایشان تذکر داده شود، ولی اصل استیضاح حق‌ایشان نبوده و نیست. کما اینکه آقای تقی‌زاده به عنوان رئیس شورا ۶ ماه دستور کاری برای جلسات قرار نداد و جلسات تعطیل شده بود، همان زمان هم می‌گفتند شورا مشکل دارد، حرف ما این بود که رئیس شورا باید دستور کار به جلسات بیاورد، ولی‌ایشان هیچ دستور کاری برای جلسات نمی‌آورد.
وی افزود: وقتی هیچ همکاری با شهردار نشد و کار به جای باریک کشیده شد، گفتیم حالا که همکاری نمی‌کنید، بیایید شهردار انتخاب کنید. بعد از این، آقای تقی‌زاده و آقای رهامی هر دو کاندیدای شهرداری شدند، و رأی نیاوردند، بنابراین یکی از عللی که جلسات را ترک کرده‌اند این بوده که به دنبال شهردار شدن بودند.

وی گفت: با این شرایطی که مسائل مردم و شهر را به حاشیه کشاندند، آقای فرشید محمدحسین‌پور را به عنوان رئیس شورا انتخاب کردیم، بعد از این، دو عضو در جلسات شرکت نکردند. بیش از ۳ ماه عدم حضور داشتند، ما همه مستندات را به نهاد‌های بالادستی فرستادیم، مستندات هم موجود است. نهایتاً معاون عمرانی استاندار دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده توسط فرمانداری انجام گرفت که باز هم این دو عضو غیبت کردند. قرار هست که نامه صورتجلسه به استانداری فرستاده شود و دو عضو تعیین تکلیف شود و طبق قانون اعضای علی البدل جایگزین این افراد شوند.
وی گفت: ما نه دنبال منافع شخصی هستیم و نه دنبال حواشی هستیم، ما فقط می‌خواهیم که کار مردم انجام شود، دوست داریم کار مردم و شهرداری اصلاح شود. اگر حرفی هم می‌زنیم بدون ترس و شجاعانه حرف می‌زنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
چوب خدا صدا نداره
اون موقع که حاج کیانوش صیادی رو چون بهتون باج نداد، کنار گذاشتید فکر الان رو باید می کردید
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
همه اینها مثل هم‌هستند.باید شورای سیسخت منحل شود
وسلام
Iran, Islamic Republic of
آقای محمد حسینی رئیس کنونی شورا و صیادی شهردار معزول در پروژه مربوط به احداث ساختمان شهرداری دارند وای به روزی که نهادهای نظارتی این پرونده را وارسی نمایند
شهروند سی سخت
France
اقایان این شهر مسخره پنج تا آدمی شده که واقعا سابقه ای در مسائل اجتماعی نداشتند ولی الآن به حدی خود را کدخدا میدانند که یادشون رفته ایام انتخابات برای رای مردم چه التماس می کردند. بس کنید این مسخره بازی ها را وگرنه برای همیشه نامتان به اذهان مردم سی سخت می پیوندد
Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا شورای سی سخت را منحل کنید
ناشناس
United States
این گونه اختلافات وبه این نحو کناره گیری از جایگاهی که مردم اعتماد کرده اند،زیبنده یک رفتار انسانی نیست.اگر کار برای خداباشد هیچکس به فکر تصاحب جاه ومقامی نیست.این ها اهانت وجسارت به مردم است .مطمئنا در انتخابات بعدی مردم این مسائل رادر نظر خواهندداشت.
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
بله ه آقای//// گفتن چون کیانوش صیادی به ما باج نمیده و پاکدست و مرد قانون باید برکنار بشه و خودمون شهردار بشیم شما لیاقت کیانوش صیادی رو نداشتین و شک نکنید که حق این مردم به گردن شماست
Iran, Islamic Republic of
کوتاه بیا
Iran, Islamic Republic of
آقای مخمدحسینی چرا همه چیز رو رو سر اون دو عضو خراب می کنید؟؟؟
آقای فرهادی هم که بغل دست تون نشسته داعیه شهرداری داشت، بر خلاف نص قانون کاندیدا شد و شماها بدون توجه به عدم تناسب رشته تحصیلی و نداشتن سابقه مدیریتی ایشون رو انتخاب کردید،
استانداری رد کرد،
اصرار بر مصوبه زدید و زدید،
رد شد،
اعتراض زدید،
پرونده رو کشوندید هیأت حل اختلاف و غیره
تا ماهها بدین صورت وقت تلف شد و ..‌.
خود شما در طی مدت‌های زیاد با توجه به منع ،دنبال آوردن هم کلاسی بدون سوابق مدیریتی تان جهت شهردار نمودن شان بودید و کلی وقت سوزاندید!
همه مقصرید و هرکدام به سویی می کشاندید.
انحلال شورا بهترین کار است.
Iran, Islamic Republic of
همگان مطلع اند
اذهان عموم را نمی توانید منحرف به غیر کنید و کی بود کی بود من نبودم راه نندازید!
بهتر است بگوییم
۴ عضو شورا داعیه شهردار شدن داشتند
۳ عضو بصورت شخصی و ۱ عضو بصورت نیابتی
Iran, Islamic Republic of
مشکل فقط جلسات شورا نیست
شما بعنوان مدعی منتخب منافع مردم هیچ جا نیستید فقط اسم شورا رو یدک می کشید
توی همین هفته دو مراجعه مسئولین به شهر رو داشتیم، شما کجا بودید
سه مدیر کل، یکی دو معاون مدیر کل، مجموعه خیرین، یک مقام کشوری در بحث مدارس فقط در یکی از جلسات حضور داشتند، کجا بودید؟ چرا پیگیر امورات نیستید؟ فقط بحث و جدل و منیت و خودخواهی و منافع شخصی و گروهی ؟؟؟
تصمیمات ضروری هم که بیرون از شورا گرفته میشه ، اعضا حق دارن نیان جلسه !!!
منحل ش کنید که دیگه بسه !!!
Iran, Islamic Republic of
چرا شرکتی که متعلق به عضو شوراست باید با شهرداری قرارداد ببنده و معاملات داشته باشه
چرا عضو شورا که خودش ناظر بر امور شهرداریه باید پیمانکار ساخت و ساز بشه و پیگیر امورات ساخت و ساز اشخاص در شهرداری باشه؟
Iran, Islamic Republic of
تغییر کاربری آنی
ساخت و ساز در حریم
اضافه بنا
حذف پارکینگ
فقط در یک ساختمان با پیمانکاری و مسئولیت عضو شورا
دم از قانون و هر صندلی ۳۰۰ شهید داده نزنید که سیاه نمایی است.
Iran, Islamic Republic of
مطابق قانون
اعضای شورا‌های شهر و روستا و بستگان درجه یک آن‌ها به هیچ وجه حق انجام معامله با دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن‌ها را نخواهند داشت و انعقاد هرگونه قرارداد با آن‌ها ممنوع است.
در صورت مشاهده این امر ضمن لغو قرارداد و سلب عضویت دائم فرد از شورا، پرونده توسط فرمانداران به مراجع ذی‌صلاح ارسال می شود.
جهت اطلاع و اقدام رئیس شورای شهر سی سخت
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1