تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۶۸۹۵۱
کبنا گزارش می‌دهد؛

روزیان؛ طرح جهش تولید در ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم کهگیلویه انجام می‌شود / ایزدخواه؛ قیمت‌گذاری گوشت حق مردم چاروسا نیست /زینی پور؛ به علت نبود جاده دسترسی سه هزار هکتار زمین بلا استفاده مانده است

۱
روزیان؛ طرح جهش تولید در ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم کهگیلویه انجام می‌شود / ایزدخواه؛ قیمت‌گذاری گوشت حق مردم چاروسا نیست /زینی پور؛ به علت نبود جاده دسترسی سه هزار هکتار زمین بلا استفاده مانده است
کبنا ؛نشست شورای کشاورزی کهگیلویه با محوریت فصل کاشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، کیومرث روزیان رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست به تحولات مثبت در حوزه کشاورزی شهرستان پرداخت افزود: با سه شاخصه مهم رحمت الهی، زحمت کشاورزان و همت سازمان جهاد کشاورزی برای اولین بار رکورد خرید و تولید گندم در سطح شهرستان کهگیلویه جابه‌جا شد.
روزیان با بیان اینکه ۳۳ هزار تن میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کهگیلویه بوده، گفت: بیش از ۴۷ درصد کل گندم ۹ شهرستان استان در کهگیلویه خرید شد‌.
وی با بیان اینکه در کهگیلویه باید به حوزه کشاورزی توجه شود، افزود: بالغ بر ۹۰ درصد مردم ما کشاورز هستند.  
روزیان فونداسیون، پایه و اساس بخش کشاورزی را کاشت عنوان کرد و گفت: برای پایه‌گذاری یک فونداسیون قوی تلاش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان کهگیلویه قریب به ۵۰ هزار هکتار اراضی وجود دارد، گفت: از این میزان ۳ هزار هکتار اراضی آبی و ماباقی اراضی دیم هستند. 
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: در سال گذشته قریب به ۳۲ هزار هکتار گندم و ۳۲هزار هکتار جو و حدود ۵۰۰ هکتار کلزا در سطح شهرستان برداشت شد.
روزیان به طرح جهش تولید در دیمزار ها اشاره کرد و گفت: این طرح در وزارت جهاد کشاورزی قریب به ۳ سال است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهت کمک به کشاورزان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در طرح جهش تولید در دیمزار ها حدود ۲۶ هزار هکتار تعهد کشت وجود دارد که باید با کشاورزان قراردارد بسته و کشت صورت بگیرد.
روزیان از تعهد کشت ۱۷۰۰ هکتار کلزا در سطح کهگیلویه خبر داد و گفت: ۸۶ دستگاه در کهگیلویه موجوده که ۳۶ دستگاه کشت مستقیم است.
با بیان ایکنه تا کنون ۴ هزار و پانصد تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است اما نسب به سال گذشته عقب هستیم، افزود: اکنون نیازمند بیش از ۵ هزار تن کود شیمیایی هستیم که باید توزیع شود.

نجیب الله ایزدخواه_ بخشدار چاروسا_
در این نشست به مشکلات بخش چاروسا پرداخت و افزود: می‌طلبد که جاده های بین مزارع در دستور کار قرار بگیرند.
وی نبود ادوات کافی جهت کشت مکانیزه در بخش چاروسا را یک معضل مهم عنوان کرد و گفت: از وقتی سمت خود را تحویل گرفته ام این مشکل را مطرح کردم اما همچنان اقدامی صورت نگرفته است. 
ایزدخواه خواستار حمایت از کشت گیاهان دارویی در شهر قلعه رئیسی شد و یکی دیگر از معضلات این بخش را کمبود نیرو انسانی و خرابی کانال ها و سراب ها عنوان کرد.
وی به قیمت‌گذاری گوشت در بازار چاروسا اشاره کرد و افزود: این قیمت گوشت حق مردم چاروسا نیست. 
 بخشدار چاروسا علت آن را نبود کشتارگاه ، دامپزشکی و... دانست و خواستار مدیریت و نظارت بر بازار و پلمب قصابی های این بخش شد.
سید خدایار زینی پور_بخشدار سوق_ در این نشست اظهار داشت: مهم ترین نقصی که در رابطه با زمین های بین مزارع وجود دارد جاده های دسترسی است.
وی با بیان اینکه در حاشیه رودخانه مارون، تونل کوه پات تا خود سد و منطقه بلوط بنگان زمین های مسطح و بکری وجود دارد، افزود: اما به علت نداشتن جاده دسترسی بالغ بر سه هزار هکتار زمین بلا استفاده می‌ماند.
بخشدار سوق خاطرنشان کرد: انتظار داریم تدبیری شود و جهت ایجاد و احداث جاده های دسترسی بین مزارع اقدام کنید.
سید حمزه محقق‌زاده_فرماندار کهگیلویه_ در این نشست با اشاره به آغاز فصل کشت، بیان کرد: مردم در این شرایط نیازمند کود، بذر و ادوات کشاورزی هستند و این‌ها باید به عدالت در نقاط مختلف توزیع شوند.
وی در خصوص جاده‌های بین مزارع گفت: می‌شود از ظرفیت بسیج سازندگی کمک گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1