کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کارنامه پررونق کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲

6 آبان 1402 ساعت 14:45

اداره کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت کتابخانه عمومی مرکزی یاسوج (کتابخانه آیت الله ملک حسینی) به عنوان یکی از نهاد‌های متولی امور فرهنگی در کلیه سال به فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متعددی می‌پردازد و بنا بر آن دارد که کلیه سنین و سطوح تحصیلی جامعه را به صورت هدفمند مورد توجه و همکاری و جذب قرار دهد.


اداره کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت کتابخانه عمومی مرکزی یاسوج (کتابخانه آیت الله ملک حسینی) به عنوان یکی از نهاد‌های متولی امور فرهنگی در کلیه سال به فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متعددی می‌پردازد و بنا بر آن دارد که کلیه سنین و سطوح تحصیلی جامعه را به صورت هدفمند مورد توجه و همکاری و جذب قرار دهد.
در این راستا در فصل تابستان که به عنوان فصلی که بیشترین اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید می‌باشد، با تدارک برنامه‌های علمی و فرهنگی، سعی بر آن دارد که حتی المقدور برای پر کردن اوقات جامعه و همچنین استفاده بهینه از آن، با تدارک برنامه‌های جذاب با رویکرد علمی و آموزشی و فرهنگی به فراخور مناسبت‌های مذهبی و آیینی و.... ، حضوری فعال در بازار دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان داشته باشد. در طی این مدت با همکاری اعضای همیشه فعال، نشست‌ها، معرفی‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی و تربیتی بسیاری در کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.
برنامه‌های این مرکز فرهنگی استانی (کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد) مورد توجه و استقبال خانواده‌ها قرار گرفت و با حضور فعال کودکان، نوجوانان و سایر سنین بزرگسال در برنامه‌های متناسب با میل و علاقه خود در فصل تابستان موجبات خرسندی بوده است؛ به اجمال برخی از برنامه‌ها و آثار آن‌ها به قرار زیر می‌باشد:
۱. در سیزدهمین کارگاه {به آیین آسمان} که با همکاری خانه‌ی کتاب ایران و میزبانی کتابخانه‌ی مرکزی برگزار شد با همراهی سرکار خانم معصومه مرادی مدرس ادبیات و شعر کودک و نوجوان و همچنین حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد به محتوا، آسیب‌ها و جایگاه شعر آیینی در جامعه پرداخته شد و مورد استقبال قرار گرفت.
۲. به مناسبت ایام سوگواری محرم و همچنین به مناسبت اربعین حسینی در کتابخانه فعالیت‌های زیادی از جمله برگزاری مسابقه‌های نقاشی آیینی برای کودکان و همچنین برگزاری همین مسابقه در حسینیه‌ی ثارالله شهر یاسوج با هدف آشنایی کودکان نسبت به آیین عزاداری و شرکت در فعالیت‌های جمعی برگزار شد.
۳. مراسم اشعار آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان «محسن جبار نژاد» و شاعران متعدد این حوزه به صورت پرشور همراه با شعر خوانی اعضا و حاضران برگزار شد.

۴. تابستان گذشته کتابخانه مرکزی به محفلی برای یادگیری فرهنگ و ادب شایسته تبدیل شده بود. برگزاری کلاس‌های کتابخوانی با محوریت «آموزش مهارت‌های تربیتی» و «آشنا کردن کودکان با فرهنگ کتابخوانی» با مدرسی سرکار خانم خرمی نیا، «برگزاری کارگاه‌های نقاشی» و به‌امانت رفتن صد‌ها جلد کتاب و عضویت صد‌ها کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی، باعث رونق بخش کودک و نوجوان شد.
۵. به بهانه آغاز سیر مطالعاتی آثار دکتر رضا داوری اردکانی، تدارک برنامه‌ای با عنوان «تجدد و تفکر؛ درنگی در باب آثار و آرای دکتر رضا داوری اردکانی»، با حضور اهالی فرهنگ و کتاب و اساتید دانشگاه و معلمان و سایر افراد اهل ذوق و نویسندگان، در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با سخنرانی استاد دکتر محمدهادی محمودی.
۶. نشستی با محوریت و موضوع «طرح سیاست و قدرت در شاهنامه فردوسی» با حضور اهالی فرهنگ و علاقمندان به شاهنامه و فردوسی با سخنرانی دکتر محمدهادی محمودی و دکتر امرالله نصراللهی از نویسندگان صاحب نام استان.
۷. نشست گرم و صمیمی و میزبانی مدیریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اهالی رسانه و خبرنگاران رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری به مناسبت روز خبرنگار.
۸. گفت وگو و هم‌اندیشی پیرامون اشعار و آثار زنده یاد حسین پناهی شاعر پرآوازه استان با حضور دکتر محمد هادی محمودی و با حضور و استقبال اهالی فرهنگ و شعر و ادب هم استانی.




کد مطلب: 468623

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468623/کارنامه-پررونق-کتابخانه-های-عمومی-استان-کهگیلویه-بویراحمد-تابستان-۱۴۰۲

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1