تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۶۲۹۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

کتابخانه مرکزی یاسوج؛ تعطیلی بخش های مرجع و دفاع مقدس بعد از 17 سال!

۳۸
۶
کتابخانه مرکزی یاسوج؛ تعطیلی بخش های مرجع و دفاع مقدس بعد از 17 سال!
کبنا ؛کتابخانه‌ها به عنوان نماد رشد و پیشرفت فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و پژوهش در هر جامعه از جایگاه و عزت و‌شان بالایی برخوردار می‌باشند. خصوصاً آنکه سالهاست رهبر معظم انقلاب بر ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و پژوهش تأکید دارند و کلیه نهاد‌های فرهنگی و آموزشی را به دقت نظر و احساس مسئولیت در این باب توصیه کامل دارند.
اداره کتابخانه‌های عمومی در هر استان و هر شهری یکی از مهمترین نهاد‌هایی هستند که می‌بایست این رسالت را پیگیری و پیاده‌سازی نمایند و مسئولیت این دستگاه از دیرباز تا آینده، بشدت مهم و ضروری است و هیچگونه کاهلی و سهل انگاری و بی‌توجهی در این خصوص پذیرفته نیست. بعلاوه اینکه این نهاد وظیفه دارد در راستای آموزش و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و... کارگاه آموزشی و دوره‌های هم افزایی و سایر دوره‌های مرتبط برای تشویق نسل‌های گوناگون از کودکی تا بزرگسالی برگزار نماید که این موارد در کتابخانه عمومی یاسوج و سایر کتابخانه‌های استان به باد فراموشی سپرده شده است و اگر گهگاهی مواردی از این دست باشد به صورت خودجوش از سوی علاقمندان به این حوزه‌ها تدارک دیده می‌شوند.
در پی بی‌توجهی یکساله اخیر، متأسفانه بخش‌های مرجع و دفاع مقدس که در قسمت زیرزمین کتابخانه مرکزی یاسوج (کتابخانه آیت الله ملک حسینی) تعطیل شد و کلیه کتاب‌های مرجع و... تخلیه شده و حتی قفسه‌های این بخش‌ها نیز به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند و اخیراً به قرائتخانه تبدیل شده است!
بخش کودک و نوجوان آن نیز که چندان فعال نبود و برنامه و کارگاهی برای اشتیاق و حضور و تشویق کودکان نداشته و عملاً در خصوص تدارک برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای کودکان اقدامی صورت نگرفته است و متأسفانه گویا این قسمت نیز به صورتی پیش می‌رود که تعطیل و نیمه تعطیل شده و قرار است به مکانی برای قرائتخانه تبدیل شود!

شهر و مرکز استانی که وضعیت کتابخانه‌های آن اینگونه باشد و کمترین محیط برای رشد فرهنگی آن به چنین صورتی درآمده باشد، دیگر‌امیدی به بهبود فرهنگ مطالعه و پژوهش و.. در آن نیست؛ هم بخش‌های مرجع و دفاع مقدس که محلی برای نشستن و بررسی و تحقیق و گفتگوی اهل تحقیق بود به کلی تعطیل شد و هم بخش کودک و نوجوان آن راکد و به سمت و سوی تعطیلی می‌رود و‌امیدی به وضیعت فرهنگی این شهر نیست!
قابل ذکر است که بخش‌های مذکور (مرجع، دفاع مقدس و کودک و نوجوان) از حدود ۱۷ سال پیش، یعنی از تاریخ تأسیس این کتابخانه در سال ۱۳۸۶ فعال بوده و به کار خود ادامه می‌داد (هرچند که نقد‌هایی نیز بر آن وارد بوده)، اما متأسفانه در دوره دولت سیزدهم و مدیریت اخیر به تعطیلی و کما رفته‌اند و خانواده‌های اهل مطالعه و تحقیق در این خصوص ابزار نگرانی عمیق خود را به این پایگاه خبری تحلیلی انعکاس داده‌اند و این پایگاه نیز بنا به رسالت خود، دغدغه آن‌ها را انعکاس داده و بزودی نیز گزارشی میدانی نسبت به موارد مطروحه با حضور و بازدید در کتابخانه مرکزی یاسوج، انتشار خواهد داد.
محسن جبارنژاد از ابتدای خرداد ماه 1401 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا این فرد این کاره نیست
از قدیم گفتن کار بزرگ را نباید داد
دستاورد ؛شاایان نادری وشهرام مهدوی
امید
Iran, Islamic Republic of
آقای کبنا اتفاقا با حضور جناب دکتر جبارنژاد نشاط مطالعاتی بالاتر هم رفته...
نشست های تخصصی که در دوره ایشان مدام باحضور اساتید در حال برگزاری است.
و ایده های بسیار نو و قوی از سوی ایشان که تا کنون نبوده همه و همه ثمره تفکر جوان مومن انقلابی مثل ایشونه...
حتما میخاید دوباره یه باشتی بنیت سرجاش...
دست و سر کتابخونیل بردار
صیالی
Iran, Islamic Republic of
آخی سی جونی که آیکون بین بدوبدتربایدبدانتهاب کنیم
Iran, Islamic Republic of
دیگه کتابخانه ای نیست
عجب دولتی
و عجب مدیریتی

فقط همش شعاااار
حسن نیکونژاد
Iran, Islamic Republic of
خدا میداند دوباره منافع چه کسانی در کتابخانه به خطر افتاده که چنین مطالب سطحی رو به عنوان عقبگرد مطرح میکنند.
Iran, Islamic Republic of
آخ از بخت این استان با این مدیران

حداقل در محل کار خود حضور پیدا کنند
هما
Iran, Islamic Republic of
برخورد نادرست بعضی از کادر اداری سبب رفتن و نیامدن اعضای کتابخانه شده است. از آن رو که بیکاری و سکوت را ترجیح می دهند با هرگونه نشست و فعالیت فرهنگی مقابله می کنند.
کتابخانه محلی برای تحقیق و پزوهش به پاتوق جوان ها تبدیل شده. بخش کودک و نوجوان که از کمترین فضا برخوردار است تبدیل به پاتوق نوجوان های 12 یا 13 ساله برای خنده و سرگرمی شده.
اما در ای بین کادری مهربان و دلسوز هم وجود دارند که نهایت تلاش را برای جذب اعضا و رشد فرهنگی دارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
والا کتابخونه مرکزی شده رستوران و کافه
فعالیت های فرهنگی محدود
همونی هم که هست اینقدر سنگ اندازی و مانع درست می کنن تا جمع میشه
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
شما که بدون هیج تحقیق و بررسی اخبار کذب را از افرادی که حتی یک صفحه کتاب را در طول عمر خود مطالعه نکردن و هدفی جز تخریب و ایجاد موانع در جهت شکوفایی کتابخانه های استان قدم بر نمی دارند دریافت کردید ضمنا خود این افراد باعث عقب ماندگی استان گردیدندراستی کبنا عزیز شما میتوانی سری به کتابخانه مرکزی بزنی و ببینی که تنها دوره ای که یک شخص کاردان و اهل علم و دارای سواد علمی مدیرت کتابخانه را در طول ۲۰ سال برعهده گرفته و شاخص استان رادر حوزه مطالعه به اوج خود رسانده است و کارهای بزرگی دارد به امید خداوند در کتابخانه مرکزی اتفاق می افتد که باعث آبروی استان می شود
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واخ واخ
چه ادعایی
سطح مطالعه استان رو بالا برده ؟؟؟
شوخی نکن
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
همین دیروز بود که دیدم با بیمارستان شهید جلیل تفاهم فرهنگی امضا کردند
و هر روز و هر هفته برنامه های جدیدی و جالبی جهت افزایش مخاطبان مطالعه و برنامه های فرهنگی دارید
برقرار باشید ان شاالله
همیشه عده‌ای که منافع شان در خطر افتاده است حرف مفت می زنند و متاسفانه همیشه هم رسانه ها حامی این افراد اند
کارمند
Iran, Islamic Republic of
خداوند توفیقشان دهد
بویر
Iran, Islamic Republic of
وقتی فردی که هیچ تجربه مدیریتی نداره بیشتر از این انتظار نداشته باشید .
اخه به چه امیدی این فرد مدیر شده
پایتخت طبیعت
Iran, Islamic Republic of
سلام
پایتخت طبیعت
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان! رسانه پایگاه شعور اجتماع است. حالا که این را در نظر نمی گیری و هر مطلبی را بدون اطمینان و یقین، نشر می دهی،لااقل خدا را و انصافت را قاضی کن و حُسن های مدیریتی ایشان را هم بگو. چرا ما اینقدر نگاهمان صفر و صدی است. تخریب هر شخصی با نقد غیرعالمانه اول جفا به خود رسانه است. ایشان انقلابی، در میدان، دلسوز ، دارای گفتمان و تمام مدت مدیریتشان، پای کار بوده و شبانه روز در تلاشند. آینه باش برادر من. حسن و عیب را با هم بگو. خیرخواهانه نقد کن افراد را.
عادل
Iran, Islamic Republic of
عزیزم این رییس کتابخانه را من میشناسم از دبیرستان تا کنون. شما توقع کتابخانه دارید.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
هیچ بخشی تعطیل نشده از وقتی اقای جبارنزاد امده همه واقف هستید که کارهای فرهنگی چقدر زیاد شده تعامل با دستگاههای فرهنگی و کارکنان خیلی خیلی بهتر شده جوی صمیمی بین کارکنان ایجاد شده کارها هم خیلی خوب پیشرفت زیادی دارد بدون اطلاع و از گزارشات کذب خودداری نمایید تشریف بیاورید اینجا از نزدیک ببینید در همه زمینه ها از جمله کارهای فرهنگی کتابخوانی و غیره زیاد شده اعضا هم بهتر می ایند اینجا و بسیار جوی ارام بوجود امده اقای جبار نزادهم خودش اهل کتاب و اکتابخوانی می باشد سنگ اندازی نکنید کبنای عزیز بروید دنبال مشکلات دیگر
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر جبارنژاد از محدود مدیرانی است که ضمن داشتن دغدغه راه تحول و زمینه آن را نیز می‌داند. از مدیران سیاسی نیست . امیدوارم خبرنگاران عزیز از تحولات خوب ایشان هم قلم بزند واگر این نقدها را قبل از انتشار از خود ایشان سوال بپرسند به تحول بهتر کمک خواهد کرد.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
کسانی که این خبرهارو میفرستن و آقای کمائی بدون آگاهی از دلیل آن، اقدام به انتشار مطلب میکنن خودشان سوابق سیاهشون برای همه معلوم هست، کسانی که در دوره قبلی نه فهمی از فرهنگ داشتند نه دست پاکی در مدیریت و اموال، حتی وسایل خرد را بین خود تقسیم میکردن، مدیریتی که تیرک چراغ برق‌های حیاط کتابخانه را به یکی از کارمندان داده و در حیاط خانه‌اش کار کرده. افرادی دور هم بودند که برای ماندن در این پست به آبروی هیچ‌کس رحم نمیکنند و با نقشه‌ها و توطئه‌های جمعی و از پیش طراحی شده سعی بر برگرداندن گروه قبلی که برخی از آن‌ها در لاک اپوزیسیون فرو رفته‌اند و طراح این برنامه‌ها هستند را دارند، خودشان خوب میدانند کسی از کارکنان چشم دیدن آن‌ها را ندارد و میخواهند با ایجاد ترس بر کارکنان برای برگشت خودشان جایگاهی درست بکنند ولی جایگاهی که در قلب نباشد محکوم به شکست است،
کتابخانه مرکزی در بازطراحی قرار دارد افراد آگاه از این طرح میدانند همه‌ی این کارها جهت افزایش خدمتِ با کیفیت به مردم است. خدا ظالمان را هدایت نمی‌کند.
خوب نژاد
Iran, Islamic Republic of
ممنون از هر قلمی که در راستای عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی باشد، نه سمند دنیاطلبی، پاسخ این خبر را انشالا بعد از بازطراحی خواهی گرفت...
Iran, Islamic Republic of
نظراتو بزن
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی شما در جایگاهی نیستید که تهدید به بازرسی می کنید شما فقط می تونید درخواست جوابیه به خبر اخبر بخواهید افرادی هم که اطلاعات نادرست در اختیار شما می گذارد افرادی هستند که به درخواست همکاران از جایگاهشان عزل شدند کتابخانه های یاسوج به باشگاههای فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده
Iran, Islamic Republic of
کبنا نظراتو بزن.
Iran, Islamic Republic of
سلام کاش سایت های خبری ما اول کمی نسبت به گذشته این مجموعه فرهنگی تحقیق و مطالعه می کردند اوج بی انصافی است مدیری که هم تخصص و هم تعهد دارد و هم اینکه شبانه روز خود را صرف بهتر شدن این مجموعه کرده و تحولی که دارد در این مجموعه شکل می گیرد شاید در هیچ دوره ای سابقه نداشته باشد و فکر نکنم در هیچ دوره ای این همه همدلی و فضای کاری بین کارمندان ایجاد شده باشد پس به وجدان خود رجوع کنید و بی دلیل و از روی غرض ورزی دنبال تخریب نباشیم که خداوند خودش گواه و شاهد بر اعمال و افکار ماست
همکار
Iran, Islamic Republic of
تخصصش چیه؟
رشته علوم سیاسی
کارش رفتن به به جلسات سخنرانی دانشجویی

تعهدش چیه؟
بهترین تعهد حضور در محل کار و انجام کار برای خلق خداست.
کمی بعد
Iran, Islamic Republic of
کتابخانه مرکزی مدتی است در حال تعمیر و بازسازی است....بخش دفاع مقدس قبلا فقط چند جلد کتاب و کلاه اهنی و چند تا چفیه بود.....اما از موقعی که جناب جبار نژاد مدیر کل شد بروید تحقیق کنید چندین نشست .دیدار .رونمایی.در حوزه دفاع مقدس با سپاه پاسدران و جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی داشتن....جبار نژاد مرامش انقلابی و ولایی و سردار سلیمانی است........به قول دکتر احمدی نژاد ببینید کجاتون می سوزه.......
Iran, Islamic Republic of
این گزارش میگه بخش دفاع مقدس تعطیل شده اون وقت میگین که ایشان چند جلسه و نشست با جانبازان و... داشته؟؟؟
چه ربطی داره
بهار
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
بخش کودک در چند ماه اخیر خوب فعال شده
قسمت های تعطیل هم به خاطر بازسازی بسته شدن
حضور کادر فعال و دلسوزی مثل خانم خادمی، خانم هاشمی و خانم محمدی باعث جذب اعضا بیشتر برای کتابخانه شده.
کتابدار مخزن
Iran, Islamic Republic of
باور کنید کتابخانه داغون شده است .بخشها اغلب تعطیل هست ماکتابدارانهم چاره ای نداریم بایدتحمل کنیم
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
خدمت نگارنده عزیزعرض کنم که هر مجموعه یا نهاد یا سازمان و یا وزارت طبق فصل های تعریف شده با توجه به مقتضیات مکانی وزمانی با توجه به کارشناس های که در آن مجموعه هست اقدام به تغییر و وجابجایی محیط کاری خود با توجه شناختی که ازارباب رجوع و وگاها مطالبه گری که آن افراد به مجموعه دارد اقدام می کند
درمورد اینکه فرمودی دو بخش مرجع و دفاع مقدس تعطیل شده خدمت نگارنده عزیزعرض کنم آنهای که کد های اشتباهی به شما دادندنه شناختی از مرجع دارند و نه دفاع مقدس را درک کردندکه در کتابخانهای کشور بیشترین کتابی که امانت داده می شود در مخزن کتابخانه می باشد که مخزن کتابخانهای کشور بصورت باز ادره می شود یعنی همه اهل علم دانش برای امانت کتاب به بخش مخزن مراجعه کرده وبا مشاوره وراهنمایی کتابداران عزیز در مخزن حضور پیدا می کند وبدون هیچگونه تعین وقت منابع موردنظر خود را از رده های مختلف مخزن جستجو می کند وبه امانت میگیرند و به همین خاطر تشخیص براین شده که دو بخش مرجع ودفاع مقدس که دو بخش مهم کتابخانه ها می باشند در مخزن کتابخانه قرار گیرند تا عزبزانی که برای دانش افزایی و تحقیق وارد مخزن کتابخانه می شوند منابع یکجا باشد .
از نگارنده محترم دعوت می شود تا ازنزدیک کتابخانه مورد نظر رابررسی کند وبا قلم شیوای خود اعتراف به اشتباه کند
.
Iran, Islamic Republic of
پدر بزرگیذداشتم که جدش تند بود به قولی تش برقی بود انشالله آهش بگیرتون چرا تهمت میزنید
Iran, Islamic Republic of
به اون جدت قسم یه طرف قضیه کار خودته ..
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
هی هی ... نون به نرخ روز خور دو کلیلی(کلیدی) مدیرقبلی را بدبخت کردی الان هم با این مدیری آقای تش برقی...
روابط عمومی کتابخانه های استان
Iran, Islamic Republic of
بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج یک ضرورت است.
مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: 
"براساس تعاریف جدید، مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه  و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران؛ اکنون به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است."

فروردین ماه ۱۴۰۲ اصغر گودرزی ؛ مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف بازطراحی و ارائه خدمات نوین مبتنی بر فناوری‌های جدید از کتابخانه آیت الله ملک حسینی ( ره) یاسوج بازدید کرد . مقرر شد بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج در سه فاز ، با طراحی اداره کل توسعه کتابخانه های نهاد و نظارت اداره کل عمرانی توسط اداره کل استان اجرا شود.

در بازطراحی جدیدبخش های ویژه ای برای کتابخانه مرکزی تعریف شده است که در چند مرحله اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید.
بخش‌هایی همانند سالن مطالعه پژوهشگران؛ سالن مطالعه VIP ؛ تجهیز سالن جلسات به سیستم صوتی و امکانات بروز ؛ تجهیز بخش کودک به فضاهایی چون مخزن ، مرجع ، سن اجرای نمایش،  اتاق بازی ، اتاق مادر و کودک و سالن انتظار والدین؛ تجهیز بخش نوجوان به مخزن ، تالار علم و خلاقیت، ساختکده ، کلاس آموزشی؛ ایجاد کلاس خدمات مبتنی بر وب و اتاق مطالعه گروهی؛ نگارخانه آثار هنری ؛ بوفه ؛ اتاق غذاخوری  ویژه خانمها و آقایان و باجه فروش محصولات فرهنگی در باز طراحی جدید ساختمان کتابخانه مرکزی درنظر گرفته شده است و در چند فاز مورد اجرا و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
در فاز اول سالن جلسات ، بخش‌های مرجع و دفاع مقدس مورد بازطراحی قرار می‌گیرند که با ادغام بخش مرجع و دفاع مقدس در مخزن اصلی ، سالن مطالعه پژوهشگران ایجاد خواهد شد و با مدیریت دیگر فضاهای موجود در کتابخانه، سالن‌های  VIP  و سالن جلسات با امکانات جدید ایجاد و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است جهت بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی با رایزنی و همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای فاز اول بازطراحی ، مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار جذب و تخصیص یافته است که بازطراحی بخش‌های فاز اول تاپایان خرداد ماه اتمام و در اوایل تیرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید .
Iran, Islamic Republic of
کبنا از صفحه فیلم میگرم آبروتو میبرم، چرا نظرات رو انتشار نمیدی؟!! به اسم آگاه انتشار بده. چرا نظروت خاصی رو انتشار میدی؟!
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
درود بر کمایی. رسوا کننده مدیران اشتباهی... قلم حق،با این میگن
جغفر
Iran, Islamic Republic of
سلام مدارس دولتی هم از کیفیت افتاده...متاسفانه نظارتی نیست...مدارس پولی هم روز به روز زیادتر میشه...
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
متن کاملا مغرضانه نوشته شده است.
کتابخانه های استان تو یک سال اخیر خدماتی ارایه داده که قابل قیاس با قبل نیست. البته هر چند جا برای کار بیشتر هم هست.
با این انتقادهای سوگیرانه هیچ چیز عوض نمیشه و این تعطیلی هم بخاطر باز طراحی هستش که انشالله قسمتهای تعطیل کتابخانه به روزتر و بهتر از قبل دوباره به کار خود ادامه خواهد.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

ترامپ تصور می‌کرد، تحریم‌ها، ایران را به زانو در خواهد آورد اما او فراتر از اینکه ما ...
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
1