تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۶۸۵۰۵
معتمدی‌پور:

مطالبات گندمکاران کهگیلویه و بویراحمدی به طور کامل پرداخت شد/ پیگیر تسویه کامل طلب کلزاکاران هستیم

۴
۰
مطالبات گندمکاران کهگیلویه و بویراحمدی به طور کامل پرداخت شد
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام پرداخت ۱۱ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز این سازمان تحویل دادند، از تسویه کامل بهای گندم خریداری شده، خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز به کلزاکاران پرداخت شده و پیگیر پرداخت مابقی مطالبات آن‌ها هستیم.
به گزارش کبنا، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران با اعلام خبر پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندمکاران این استان اظهار کرد: امسال عملیات خرید تضمینی کالای استراتژیک گندم در ۱۰ مرکز خرید از سوی دو اداره تابعه سازمان جهاد کشاورزی، یعنی شرکت غله و تعاون روستایی انجام شد و با وجود شکستن رکورد تولید و خرید تضمینی گندم، اما با اهتمام دولت و در ابتدای فصل جدید کشت، این مطالبات هزاران میلیارد تومانی به طور کامل به حساب کشاورزان واریز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال خرید تضمینی گندم سیلویی و بذری از ۳۰ هزار تن به حدود ۸۵ هزار تن رسید که موفقیتی چشمگیر بود و این در حالی بود که دولت علاوه بر افزایش قیمت هر کیلوگرم گندم، مبلغی را نیز به عنوان مشوق تحویل گندم به سیلو‌ در نظر گرفت و نهایتا به ازای هر کیلوگرم گندم، مبلغ ۱۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.
وی با بیان اینکه امسال نیز قیمت گندم افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ هزار هکتار گندم آبی و ۷۰ هزار هکتار گندم دیم کاشت می‌شود.
معتمدی پور ادامه داد: یکی از اقدامات خوب جهاد کشاورزی در این دوره علاوه بر اثربخشی طرح کشت قراردادی گندم و سایر مشوق‌ها، بحث افزایش ضریب دانش در مزارع بود به طوری که کشاورزانی که یافته‌های علمی را به کار گرفتند در هر هکتار تا ۶ تن هم تولید داشتند اما هنوز هم در این زمینه خلأ‌های زیادی وجود دارد و میانگین تولید ما در هکتار برای مزارع آبی ۳.۵ تن و در مزارع دیم حدود ۱.۴ تن در هکتار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهتمام دولت در تحقق وعده‌هایش، از پیگیری برای پرداخت مابقی مطالبات کلزاکاران خبر داد و از کشاورزان در همه زیرشاخه‌ها خواست تا با انگیزه و بهره‌گیری از دانش روز فصل جدید کشت را آغاز کنند.
معتمدی‌پور، تولیدات قابل توجه گیاهان دارویی، وجود بیش از ۴۰۰ گونه خاص گیاهان دارویی در استان و نزدیکی محل احداث کارخانه با بنادر و دریا را ویژگی‌های اقتصادی این طرح توصیف و اظهار امیدواری کرد که احداث این کارخانه نقش مهمی در ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و ارزآوری و همچنین بهبود درآمد کشاورزان منطقه ایفا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کهکیلویه
Iran, Islamic Republic of
با فرض ۲۰ هزار هکتار گندم ابی هر هکتار ۳ و نیم تن و ۷۰ هزار هکتار گندم دیم با عملکرد ۱ و چهار دهم تن که در دیم این عملکرد نبوده چرا که عمده کشت در مناطق سردسیری است و درسال گذشته بالای ۵۰۰ کیلو عملکرد نداشت میشود ۱۶۸ هزار تن و با اون گزارش زمان برداشت شما که قبلا اعلام کردین ۱۲ هزار تن اختلاف وجود دارد بفرما این ۱۲ هزار تن کجا رفت،🤣🤣🤣
رامین
Iran, Islamic Republic of
هنر کردی
اا
Iran, Islamic Republic of
بعداز۶ماه خ۹خخخخخخ
گندم
Iran, Islamic Republic of
شاهکار کردبد بعد از چند ماه ، آقای رءیس جهاد استان
همون اول آراد میفروختبم سه روزه پولش رو میگرفتیم؛اون هم پولی که هر روز بی ارزش تر از روز قبل میشه 😔😔
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1