تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۶۸۴۹۲
کبنا گزارش می دهد؛

یک ماه است که خانه بهداشت مادوان سفلی مکمل دارویی ندارد / کمبود مکمل های دارویی در بویراحمد / مسئولان چاره ای بیندیشند

۳
۰
یک ماه است که خانه بهداشت مادوان سفلی مکمل دارویی ندارد / کمبود مکمل های دارویی در بویراحمد / مسئولان چاره ای بیندیشند
کبنا ؛
یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت، توزیع مکمل‌ها و تعریف مجدد فهرست اقلام دارویی در روستا‌ها و مراکز محروم است، در همین راستا در سال‌های گذشته برخی مکمل‌ها در خانه‌های بهداشت روستایی توزیع می‌شده و زنان باردار، زنان دارای کودک زیر ۷ سال، و حتی دختران نوجوان برای دریافت مکمل‌ها به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کردند.
به گزارش کبنا نیوز، پس از بررسی‌هایی در خصوص مکمل‌های دارویی در خانه‌های بهداشت مادوان سفلی و علیا، مشخص شد که در خانه بهداشت مادوان سفلی هیچکدام از اقلام دارویی و مکمل‌ها موجود نیست، تنها مکمل موجود قطره آهن بوده است.
فردی که در خانه بهداشت مادوان سفلی کار می‌کرد، گفت: یک ماه است که برای مکمل‌های دارویی (قطره مولتی ویتامین، فروس سولفات، ویتامین A و D، استامینوفن، فولیک اسید) درخواست داده‌ایم و هنوز این اقلام در اختیار ما قرار نگرفته است.
وی اظهار کرد: مردم اگر دارو و مکملی بخواهند باید هر روز سر بزنند و اگر مکمل‌ها موجود بود در اختیار مردم قرار می‌دهیم. اکنون تمام این اقلام به جز قطره آهن تمام شده و باید برایمان بیاورند.
همچنین در خانه بهداشت مادوان علیا مکمل‌های دارویی موجود بوده و فقط قطره «آ.د» نداشت.
قاعدتاً همچون روال سال‌های گذشته مردم و به خصوص خانم‌ها برای دریافت مکمل‌های دارویی به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند، در گزارش قبل کبنا نیوز نیز کمبود مکمل‌های دارویی در برخی از خانه‌های بهداشت روستایی بخصوص در مادوان، تل خسرو، اشرفی، دشت روم وجود دارد.
مسئولان بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی خبرنگار کبنا نیوز بودند ولی با وجود کمبود‌ها و نبود اقلام دارویی این پاسخ‌ها مقبول واقع نشد و لازم است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فکری به حال این کمبود‌ها کنند.

بیشتر بخوانید:

کمبود دارو در خانه‌های بهداشت بویراحمد / گلایه‌های مردم و پاسخ مسئولان

پیش از این بهنام نیازی_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد_ در این خصوص به کبنا نیوز گفت: الان فصل مدارس است و مراجعه‌کننده‌ها بسیار زیاد شده‌اند، معمولاً دارو هست، ممکن است امروز برخی از مراجعان، برای چند ماه خود قطره از خانه بهداشت بگیرند و همین باعث می‌شود که در یک روز دارو‌ها تمام شود، ولی روز بعد حتماً دارو تهیه می‌شود.
نیازی اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند تلفن خود را به خانه بهداشت تحویل دهند هر موقع که دارو تهیه شد، با هماهنگی داروی مکمل خود را تحویل بگیرند.
فرشته بوستانی_ معاون اجرایی معاونت بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد_ در خصوص کمبود اقلام دارویی در خانه‌های بهداشت گفت: گاهی اوقات شرکت‌های دارویی به دلیل معوقات مالی دارو را دیر تحویل می‌دهند، ولی امروز مادوان و اکبرآباد و نجف آباد مکمل‌های دارویی خود را تحویل گرفته‌اند، شاید بهورز دیر تحویل گرفته است و قصور از بهورز بوده باشد، بنابراین باید به موقع دارو را از مرکز تحویل بگیرند.
بوستانی افزود: در حال حاضر مشکلی نداریم، و حتی قطره آهن را تحویل دادیم، فقط یک مورد قطره آدِ ممکن است کمبودی باشد چون حجم زیادی خریداری می‌شود و در یک فاصله زمانی باید دارو‌ها انتقال پیدا کنند.
وی گفت: قطره‌ها جزء وظایف بهداشت است و خانه‌های بهداشت باید بطور رایگان در اختیار مراجعان قرار دهند.
بوستانی تصریح کرد: الان برای این اقلام هیچ معضل و مشکلی نداریم، سال گذشته هم به خاطر کم برخوردار بودن دولت حمایت کرد و بطور رایگان این اقلام دارویی در اختیار خانه‌های بهداشت قرار گرفت، امسال هم مرکز بهداشت اقلام دارویی را خریداری کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بشینن روشنفکر ایاره
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر جاودان سیرت رییس مرکز بهداشت بویراحمد ضعیف است ضعیف
انقلابی
United States
باسلام
درطول این بیست سال مدیرضعیف ترانیازی ندیدیم
نمیتونیدقطره تامین کنیددیگه چراموندید
لطفایه سری به استانهای همجواربزنید
خواهش ازتون دارم کناربکشیدمدیران دیگه ای بشین برکرسی
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1