تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۷۸۴۰
کبنا گزارش می‌دهد

توضیحات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در باره تعطیلی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دهدشت

۰
توضیحات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در باره تعطیلی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دهدشت
کبنا ؛ طرح نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار از اراضی منطقه پادوک کهگیلویه در دهه فجر ۱۳۹۶ کلنگ زنی شد. این طرح با اهداف بزرگی همچون؛ تأمین برق استان کهگیلویه و بویراحمد، کهگیلویه بزرگ و پتروشیمی دهدشت، زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران کلان اقتصادی و... طراحی شد. هم اکنون برق شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه از شبکه سراسری و خط ۱۳۲کیلو ولت شهرستان بهبهان تأمین می‌شود و احداث این نیروگاه بسیار مهم و اثر‌گذار خواهد بود. شهرستان کهگیلویه بیش از ۳۹ هزار مشترک برق شهری دارد. شهرستان کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان و ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است. با این وجود نیروگاه سیکل ترکیبی در سایه عدم نظارت و سوء مدیریت خاک می‌خورد و طرحی که قرار بود 36 ماه به سرانجام برسد، محل چرای گوسفندان شده است.
سید احسان عسکری_ معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به تعطیلی نیروگاه سیکل ترکیبی کهگیلویه (شهر دهدشت) گفت: قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با سرمایه‌گذار فعلی فسخ شده است و به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای سیکل ترکیبی دهدشت هستیم.
عسکری در ادامه اظهار کرد: متأسفانه سرمایه‌گذار این طرح اقدامی برای احداث این نیروگاه انجام نداده و اقدام به فسخ این قرارداد با سرمایه‌گذار شده است.
وی افزود: به دنبال رایزنی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار جدید هستیم تا این نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی احداث شود.
عسکری عنوان کرد: در حقیقت گلوگاه توسعه صنعتی استان نیروگاه سیکل ترکیبی است که در وهله نخست به عنوان پشتیبان سایر واحد‌های تولیدی عمل می‌کند و از سوی دیگر سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای جوانان می‌شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنابراین در مسیر توسعه صنعتی استان نیاز است شهرک‌های صنعتی احداث شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1