تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۷۶۶۱
رسانه‌های غربی؛

پسر پریگوژین رهبر جدید واگنر شد

۰
پسر پریگوژین رهبر جدید واگنر شد
کبنا ؛پسر ۲۵ ساله رهبر سابق گروه واگنر در که در سانحه هوایی کشته شدبه عنوان رهبر این گروه روسی منصوب شد و مذاکره با روسیه برای پیوستن مجدد این گروه به عملیات علیه اوکراین را آغاز کرد.
به گزارش کبنا به نقل از فارس، رسانه‌های غربی گزارش کردند که «پاول پریگوژین» پسر ۲۵ ساله «یوگنی پریگوژین» رهبر سابق واگنر که در سانحه هوایی کشته شد، قرار است جانشین پدرش شود و بعنوان رئیس جدید گروه واگنر فعالیت کند.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص گزارش کرد، طبق تصویری در شبکه‌های اجتماعی از چیزی که ظاهراً وصیت‌نامه پریگوژین است، به نظر می‌رسد که پاول پریگوژین اکثر ثروت پدرش از جمله گروه واگنر، املاک و حدود ۱۰۰ میلیون پوند به ارث برده است.
مؤسسه مطالعات جنگ گزارش کرد که پسر پریگوژین در حال حاضر در حال مذاکره با گارد ملی روسیه موسوم به «Rosgvardia» در خصوص پیوستن مجدد واگنر در نبرد اوکراین است.
در گزارشی در وبگاه «راشا آن ساندی» در این خصوص نوشته شده است: «یکی از کانال‌های تلگرامی معروف وابسته به واگنر در تاریخ اول اکتبر (یکشنبه ۹ مهر ماه) پاول پریگوژین پسر ۲۵ ساله یوگنی پریگوژین، "فرماندهی" گروه واگنر را برعهده گرفته است و این‌که پاول پریگوژین در حال مذاکره با Rosgvardia درباره پیوستن مجدد گروه واگنر به عملیات در اوکراین است».
در ماه آگوست، دو ماه پس از کودتای ناکام رهبر ۶۲ ساله واگنر علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، وی در یک سانحه هوایی خارج از مسکو جان باخت.
طبق سندی که در یک کانال تلگرامی قرار داده شده است و ایندیپندنت می‌گوید که صحت آن را نمی‌تواند تأیید کند، پریگوژن وصیت کرده است که اکثر میراث وی به پسرش برسد.
در این وصیت آمده است: «تمامی دارایی‌هایم؛ و همچنین تمامی دارایی‌هایی که ممکن است در آینده به دست آورم به پاول پریگوژین واگذار می‌کنم».
تنش‌ها میان پریگوژین و وزارت دفاع روسیه در اواخر ماه ژوئیه به اوج خود رسید. در این زمان، پریگوژین ارتش روسیه را به حمله توپخانه‌ای به یکی از اردوگاه‌های واگنر متهم کرد.
وزارت دفاع روسیه ادعا‌های پریگوژین را تکذیب کرد، اما او اعلام کرد که قصد دارد همراه با نیروهایش «راه‌پیمایی عدالت» به سمت مسکو انجام دهد. اندکی بعدتر پریگوژین با میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس که از متحدان مسکو است پذیرفت این شورش را متوقف کند.
بعد از این حادثه بسیاری از نیرو‌های واگنر بنا به دعوت لوکاشنکو وارد بلاروس شده و در این کشور مستقر شدند. بعضی از این نیرو‌ها هم به کشور‌های آفریقایی رفتند.
پریگوژین سرانجام در ماه اوت به همراه شماری از فرماندهان ارشد گروه واگنر در یک حادثه سقوط هواپیما در منطقه «تور» روسیه در نزدیکی سن‌پطرزبورگ جانشان را از دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1