تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۶۷۶۵۵
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد:

با بیوتی تراپیست‌ها در یاسوج برخورد می‌شود

۰
با بیوتی تراپیست‌ها در یاسوج برخورد می‌شود
کبنا ؛رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: نهاد‌های نظارتی بهداشتی با آرایشگران متخلف مداخله‌گر در امور پزشکی و کسانی که خود را بیوتی تراپیست معرفی می‌کنند، برخورد جدی می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز، جلسه هماهنگی، مدیریت و نظارت بر مؤسسات، مراکز غیرمجاز و زیرزمینی مداخله‌گر در امور پزشکی با حضور رئیس مرکز بهداشت بویراحمد، معاونت بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر امور بیمارستان‌های استان، رئیس سازمان نظام پزشکی استان، مدیر واحد بهداشت محیط استان، مدیر واحد بهداشت محیط شهرستان بویراحمد، معاونت فنی مرکز بهداشت بویراحمد، نماینده حوزه دادستانی، نماینده اداره اصناف، رئیس صنف آرایشگران، مسئول آموزش آرایشگران، نماینده صنعت، معدن تجارت، نماینده تعزیرات حکومتی استان و سایر مدیران بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان بویراحمد برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: در این جلسه در خصوص مراکز غیرمجاز و زیرزمینی که در امور زیبایی و پزشکی در سطح استان و شهرستان بویراحمد دخالت می‌کنند، در خصوص تبلیغات و بنر‌های تبلیغاتی، تبلیغات فضای مجازی صحبت شد.
نیازی اظهار کرد: بر مراکزی که بصورت زیرزمینی به تزریق ژل، بوتاکس، کاشت مو، تزریق چربی می‌پردازند باید متولیان نظارت‌های لازم را داشته باشند.
وی گفت: این افراد در فضای مجازی خود را پزشک و بیوتی تراپیست معرفی می‌کنند و محل فعالیت خود را کلینیک مینامند.
نیازی افزود: حوزه اصناف، حوزه قضایی، بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکی باید بر تبلیغات فضای مجازی و وضعیت این مراکز نظارت کنند.
وی اظهار کرد: مرکز بهداشت بویراحمد و مرکز بهداشت استان نظارت خود را روی اصناف، بخصوص صنف آرایشگر بیشتر کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: بخاطر منافع اقتصادی و مسائل مالی خیلی افراد به دخالت در امور پزشکی روی آورده‌اند و سلامت مردم را به مخاطره انداخته‌اند، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم وظیفه نظارت و برخورد با متخلفان را دارد ولی کم کاری سایر ادارات موجب می‌شود فشار مضاعفی روی حوزه بهداشت و درمان وارد شود.
نیازی خاطرنشان کرد: اکثر تبلیغاتی که در شهرستان بویراحمد وجود دارد به امر آموزش آرایشگری و زیبایی اختصاص پیدا کرده، که شهرداری باید نظارت بیشتری روی این موضوع داشته باشد.
نیازی با بیان اینکه «توصیه ما به مردم این است که برای انجام فعالیت‌های زیبایی به پزشک مراجعه کنند» اظهار کرد: وظیفه یک آرایشگر مشخص است، آرایشگر اجازه ندارد با سرنگ، تیغ و هر چیزی که با خون و پوست سر و کار دارد کاری را برای مشتری انجام دهد.
وی گفت: طی مدت اخیر مرکز بهداشت بویراحمد برخورد‌های جدی خود را شروع شده، همچنین نظارت و بازدید از واحد‌های آپارتمانی زیرزمینی به حوزه مدیریت نظارت، اعتباربخشی و معاونت درمان دانشگاه سپرده شده است.
نیازی تصریح کرد: دادستانی با آرایشگران و اصنافی که تبلیغات کاشت ابرو  دارند یا از عنوان «کلینیک» و «مطب» یا «پزشک» برای خود استفاده می‌کنند، باید برخورد کند.
وی گفت: باید حتماً شهرداری، صنعت معدن تجارت، اصناف با این گونه رفتار‌ها برخورد کنند، چرا که بحث سلامت مردم بر هر چیزی اولویت دارد، وقتی مداخله گران در کار پزشکی دخالت می‌کنند هم به سلامت و زیبایی افراد صدمه می‌زنند، و بعد از آن طرح شکایت صورت می‌گیرد.
نیازی گفت: متأسفانه افراد بخاطر هزینه‌های ارزان‌تر به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بعد از آنکه کار از کار گذشت، با مشکلی مواجه شدند، کلاهبرداری مالی صورت گرفت یا عوارض بدنی روی پوست انان ایجاد شد، تازه به مراکز درمانی مراجعه و شکایت می‌کنند.
نیازی خاطرنشان کرد: از همشهریان یاسوجی خواهشمندیم هر موردی را به سامانه ۱۹۰ حوزه بهداشتی و درمانی اعلام کنند تا در کمترین زمان ترتیب اثر داده شود یا به مراکز درمانی و بهداشتی نزدیک به محل زندگی خود مراجعه و تخلفات را گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1