تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۶۷۴۹۱
کبنا گزارش می‌دهد

سردار رودکی با خانواده شهید هرمزپور در یاسوج دیدار کرد / خاطره‌ای از لحظه شهادت هرمزپور (+ تصاویر و فیلم )

۳
۰
سردار رودکی با خانواده شهید هرمزپور در یاسوج دیدار کرد / خاطره‌ای از لحظه شهادت هرمزپور (+ تصاویر و فیلم )
کبنا ؛سردار محمدنبی رودکی فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس با خانواده سردار شهید جواد هرمزپور دیدار کرد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (چهارشنبه 5 مهرماه 1402) سردار محمدنبی رودکی فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس با حضور در منزل سردار شهید جواد هرمزپور یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشت.
بنا بر این گزارش، سردار «محمدنبی رودکی» اهل شیراز و فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و در‌ اندیشه کمک به نهضت‌های اسلامی آماده رفتن به افغانستان برای مقابله با ارتش سرخ شوروی و کمک به مردم مسلمان آن کشور بود.
او در ناآرامی‌های کردستان و در غائله‌ای که کومله، دموکرات، رزگاری، خبات و... در غرب و شمالغرب کشور به وجود آورده بودند، مشق رزم کرده بود و در عملیات آزادسازی سنندج نیز حضور داشت. اما آن روزی که او می‌خواست عازم افغانستان شود، ناقوس جنگ با شکستن دیوار‌های صوتی تهران و چند شهر دیگر توسط جنگنده‌های عراقی نواخته شد. رودکی از همان جا عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد. یک روز در ایلام، یک روز در مهران و یک روز در آبادان با دشمن بعثی جنگید. رودکی مدتی بعد فرمانده گردان و سپس فرمانده تیپ شد. او در عملیات فتح المبین فرمانده تیپ امام سجاد (ع) بود. سپس لشکر فجر تشکیل شد و او تا پایان جنگ و زمانی که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد، فرماندهی آن لشکر را برعهده داشت.
سردار رودکی در این دیدار به ذکر خاطره‌ای از شهید هرمزپور پرداخت و اظهار داشت: شجاعت شهید هرمزپور در عملیات‌ها بی‌نظیر بود. البته همه فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد حقیقتاً از شجاعت و دلیری مثال‌زدنی برخوردار بودند و ما هم هر وقت می‌خواستیم از یک جایی مطمئن باشیم، فرزندان کهگیلویه و بویراحمد را جلو می‌فرستادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ا.ب کلات کالوس
Iran, Islamic Republic of
واقعااااا شهید هرمزپور یک انسان کامل بودن ، خدایی ضمن اینکه در دوران ایشان در سن نوجوانی بودم ولی کمتر کسی با خصوصیات و ویژگی های برجسته ی ایشان دیدم ؛ روحشان شاد یادشان جاودان .
Iran, Islamic Republic of
روح شهید عزیز شاد و محشور با اباعبدلله ان شالله
Iran, Islamic Republic of
درود و هزاران صلوات ......
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
فایل های مرتبط
1