تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۴۶۷۳۳۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جد دنبال وضعیت دانش‌آموز جامانده از خرید کتاب است

ماجرای تماس نیمه شب استاندار

۳
۱
ماجرای تماس نیمه شب استاندار
کبنا ؛ نیمه شب گذشته بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همان روحیه مردمی، دلسوزانه، ‌امیدبخش، لطیف و مصمم خود، از مدیرکل آموزش و پرورش می‌خواهد که به عنوان یک تکلیف، کتب درسی برای دانش‌آموزانی که به دلیل فقر و یا هر عامل دیگری نتوانسته‌اند کتاب تهیه کنند را تأمین کند، البته که پاسخگویی و خدمت به مردم در دولت سیزدهم مکان و زمان نمی‌شناسد.
به گزارش کبنا، شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس آغاز شده است اما هنوز تعدادی از دانش‌آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله فقر کتاب نخریده‌اند.
طبق آخرین آمار از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۴۹ هزار نفر آن‌ها درخواست کتاب داده‌اند که این تفاوت آمار دلایلی دارد.
طبق گفته‌های حسنعلی عزت خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_ احتمالاً فرد یا والدین به سامانه خرید کتاب مراجعه نکرده باشند، شاید بعضی از والدین هم توانایی خرید کتاب ندارند که به مدیران مدارس اعلام کرده‌ایم که به هر شیوه‌ای که شده کتاب این دانش‌آموزان را تهیه کنند.
این آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود چهار هزار دانش‌آموز استان کتاب ندارند و همین عوامل سبب ترک تحصیل می‌شود. البته داستان ترک تحصیل دختر و پسر‌های کم سن و سال در استان کهگیلویه و بویراحمد تکراری شده است، «ترک تحصیل دانش‌آموزان» یکی از معضلاتی است که می‌توان آن را به دلایل مختلف، آفتی برای ساختار آموزشی ذکر کرد.
دانش‌آموزان زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که توان خرید کیف، کفش و لوازم التحریر برای آغاز سال تحصیلی را ندارند. ۲۱ هزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. آمار دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی هم جداست.
مدیران جهادی کهگیلویه و بویراحمد از جمله استاندار این استان با تاسی از سیاست اصلی دولت سیزدهم، تلاش برای رفع مشکلات، پاسخگویی و خدمات‌رسانی به مردم را محدود به زمان و مکانی خاص ندانسته و در رفع امور مردم جلودار هستند.
روحیه مردمی و صمیمانه سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد زبانزد است حتی در موارد مختلفی به هنگام بیان درد‌های مردم منقلب شده است. شاید نگرانی و گریه‌های استاندار در سفر به دیشموک برای مظلومیت و محرومیت مردم این منطقه مثال زدنی باشد زیرا او با درد منطقه محروم دیشموک درد می‌کشد و تلاش برای بهبود وضعیت مردم دارد.
حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اینگونه روایت می‌کند که استاندار استان نیمه شب طی تماسی با بنده خواستار رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزانی شد که به علت فقر مالی توانایی خرید کتب درسی را نداشته‌اند.
وی ادامه داد: استاندار تکلیف کرد که هیچ دانش‌آموزی نباید به علت فقر مالی از خرید کتب درسی بازماند و قول مساعد داد که استانداری از هر طریقی این مبلغ را برای خرید کتب درسی دانش‌آموزان نیازمند تأمین خواهد کرد.
البته تماس استاندار باعث شد مدیرکل آموزش و پرورش موضوع را پیگیری و یکی از خیران هم استانی در یک اقدام خدا پسندانه مبلغ چ‌ها هزار و ۵۰ میلیون ریال برای خرید کتب درسی دانش‌آموزان نیازمندبه حساب آموزش و پرورش واریز کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مخالف برخی رفتار‌های پوپولیستی و نمایشی است اما معتقد است باید در میان مردم بود و هیچ بن بستی برای رفع مشکلات مردم وجود ندارد.
همین دلگرمی‌ها و کار‌های پیگیرانه است که امروز ساکنان این استان را برغم تحمل فشار‌های اقتصادی فزاینده زندگی همچنان در صف مقدم مناسبت‌های دفاع از نظام و انقلاب می‌بینیم.
ماجرای تماس نیمه شب استاندار
وی حدود ۲سال گذشته از مدیریتش در این استان به خوبی نشان داده است که با تعهد، تدبیر و مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان به خواسته‌های مردم جواب مثبت داد و مشکلات آنان را رفع کرد.
احمدزاده با تاسی گرفتن از مسئولان عالی ر تبه نظام همواره به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بار‌ها توصیه کرده است که بن بستی برای حل مشکلات مردم وجود ندارد، تنها باید راه حل لازم برای رفع مشکل را پیدا کنند.
ایرنا در پایان نوشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.
از کل دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
Romania
مگه طول روز تو یه سیاره دیگه زندگی میکردن. که خبر نداشتن.
نسیم
Iran, Islamic Republic of
ماجراهای استاندار ما هم بعدا ازش داستانی میسازن عین ماجراهای گالیور..
بابا جمع کنید این نمایشهای تبلیغاتی رو از این استاندار آبی برای استان نمیجوشه حالا شما بیا هی به زور تبلیغاتی بزرگش کن... والله
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1