تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۶۷۲۸۳
رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

۴۰ مدرسه عشایری گچساران وسایل گرمایشی استاندارد ندارد / ۷ مدرسه عشایری اول مهر افتتاح و بازگشایی می‌شود /خوابگاه شبانه روزی سرابتاوه برای جلوگیری از ترک تحصیل دختران احداث شد

۲
۰
۴۰ مدرسه عشایری گچساران وسایل گرمایشی استاندارد ندارد / ۷ مدرسه عشایری اول مهر افتتاح و بازگشایی می‌شود /خوابگاه شبانه روزی سرابتاوه برای جلوگیری از ترک تحصیل دختران احداث شد
کبنا ؛رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۰ مدرسه سیار و کوچرو در گچساران داریم گفت: وسایل گرمایشی این مدارس غیراستاندارد هستند، و مجبورند از وسایل سیاری مثل علاالدین نفتی استفاده کنند.
علی رحیمی انور روز جمعه (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز گفت: با توجه به شرایط خاص عشایری و کوچرو بودن برخی از عشایر، وسایل گرمایشی این مدارس هر ساله برای ما بحران ساز است.
وی با بیان اینکه ۴۰ مدرسه سیار و کوچرو در گچساران داریم افزود: وسایل گرمایشی این مدارس غیراستاندارد هستند، و مجبورند از وسایل سیار مثل علاالدین نفتی استفاده کنند.
وی گفت: به دنبال این هستیم که وسایل گرمایشی استاندارد برای این ۴۰ مدرسه تهیه کنیم برای اینکه سلامت دانش‌آموزان به خطر نیفتد. اگر کسی بتواند در این موضوع کمک مالی کند استقبال زیادی می‌کنیم.
رحیمی انور عنوان کرد: مدارس سیار ما از نظر چادر و تجهیزات اولیه مشکلی ندارند.
وی ادامه داد: به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس، ۷ باب مدرسه اول مهر بازگشایی و جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند، می‌توانیم کانکس‌ها را در اختیار مدارس زیر ۱۰ دانش‌آموز قرار دهیم.
رحیمی انور در خصوص ترک تحصیل دانش‌آموزان گفت: این معضل برای آموزش و پرورش عشایر وجود داشته به همین دلیل هم دبیرستان شبانه‌روزی در سرآبتاوه احداث شد، مقطع متوسطه اول را هم به این خوابگاه ضمیمه کرده‌ایم، و دانش‌آموزانی که به مدارس دسترسی ندارند به خوابگاه معرفی می‌کنیم.
وی گفت: فقط چند دانش‌آموز دختر در جلاله هستند که نمی‌خواهند در خوابگاه اسکان داشته باشند، بر اساس تصمیمی که گرفته شد امسال هزینه ایاب و ذهاب برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: مناطق سخت گذر و راه‌های صعب العبوری داریم که باعث می‌شود نظارت بر مدارس این مناطق کمتر انجام گیرد، در بردپهن زیلایی و در شبلیز به دلیل مسدود شدن راه در زمستان ایاب و ذهاب خیلی سخت انجام می‌گیرد و راهبران بخاطر این مسائل نمی‌توانند آنگونه که باید و شاید بر این مدارس نظارت کنند.
وی افزود:  سختی کار راهبران در بازدید از مناطق صعب العبور بالا است و اینگونه مسیر‌ها خطراتی دارند،  امیدواریم دولت این جاده‌ها را ایمن کنند. یکی از معضلات موجود در رابطه با کار راهبران این است که از نظر حق الزحمه، کار راهبری که از مناطق صعب العبور عشایری بازدید می‌کند با کسی که شهر را پوشش می‌دهد،  فرقی ندارد.  
وی گفت: برای سوخت عشایری ماه اول حواله می‌دهیم برای اینکه سوخت تأمین شود.  
رحیمی انور گفت: یک مؤسسه در تهران که سال گذشته از مدارس منطقه جلاله بازدید کرده بودند، امسال گروه‌های جهادی آموزش و پرورش مدرسه را رنگ زده‌اند، مشکلات در‌های ورودی و  سیم کشی داخل مدرسه و سرویس بهداشتی را خیرین مؤسسه تهرانی رفع کرده‌اند و برای کل ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری ما بسته‌های حمایتی کیف و نوشت‌افزار تهیه و توزیع کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آخُم وَ بختِ بِرنِو
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه حقِت ۲۴ ساعت ادبیات متوسطه اول و دوم
صفایی
Iran, Islamic Republic of
سلام
خدا قوت به مدیر پر تلاش و کاردان جناب رحیمی عزیز
خواص فوق العاده پیاز برای معده

خواص فوق العاده پیاز برای معده

پیاز یکی از آن مواد غذایی است که نه تنها برای طعمی که به غذاها می‌دهد معروف است، بلکه ...
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
1