تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۶۷۱۵۶
یادداشت ارسالی؛

نقدی بر اظهارات اخیر بزرگواری در بهمئی؛ از کمیسیون کشاورزی تا کمیسیون انرژی

۵
۰
نقدی بر اظهارات اخیر بزرگواری در بهمئی؛ از کمیسیون کشاورزی تا کمیسیون انرژی
کبنا ؛یادداشت - عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در وهله اول شاخصی برای ارزیابی توان و ظرفیت نماینده است و در وهله دوم معبری برای نقش آفرینی و ظرفیت‌سازی نمایندگان تا با اتکا به توان خود و ظرفیت کمیسیون مربوط به شرایط عمومی کشور و حوزه انتخابیه خود کمک نمایند.
غلامرضا تاجگردون یکی از محدود نمایندگان ادوار تاریخ مجلس از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که با عضویت در یک کمیسیون تخصصی و بسیار مهم و قرار گرفتن در رأس آن نه تنها در حوزه انتخابیه و استان مثمرثمر نشان داد که شخصیتی اثرگذار در سطح ملی بود. علاوه بر تاجگردون در مجلس دهم شاهد عضویت عدل هاشمی پور در کمیسیون انرژی آن هم به عنوان نائب رئیس این کمیسیون بودیم. اتفاقی که در نتیجه سابقه و رزومه اجرایی و مدیریتی هاشمی پور حاصل آمد. اما جالب آن که این ظرفیت امروزه با نگاه کوته نگرانه و حسادت مورد بحث قرار می‌گیرد و عضویت یک نماینده در کمیسیون مربوطه به جهت توانمندی و تخصصش را به لابی و روابط ربط می‌دهند. البته آقای بزرگواری گویا از یاد برده‌اند که خود‌ایشان بدون کوچکترین تخصص و سابقه‌ای در کمیسیون کشاورزی در مجلس هفتم و هشتم عضو بودند و چقدر بابت این حضور بر سر مردم منت می‌نهادند.
آقای بزرگواری با مدرک دیپلم و تحصیلات حوزوی در سطح اتمام کفایتین و با سوابقی همچون دبیر دبیرستان و مراکز پیش دانشگاهی و مسئول فرهنگی دانشگاه و... عضویت‌شان در کمیسیون کشاورزی عجیب نیست اما هاشمی پور با مدرک مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی  با سوابقی همچون جانشین قرارگاه کربلا و فرمانده قرارگاه قائم، مدیر اجرایی پروژه‌های خط گاز هفتم سراسری، خط ششم، ‌اتیلن مرکزی، آبرسانی غدیر، آبرسانی به شهر‌های حاشیه خلیج فارس، خط انتقال آب یزد، خط انتقال شهرضا، مترو مشهد، نفت و گاز پرشیا برای عضویت در کمیسیون انرژی دارای ایراد است و اینک که بهانه برای تخریب هاشمی پور پیدا نمی‌شود باید امتیازات مستمسک تخریب قرار گیرند.
حضور در کمیسیون انرژی یکی از طلایی‌ترین عضویت‌ها در کمیسیون‌ها برای نمایندگان ادوار کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی بود.
اظهارات سید علی محمد بزرگواری در بهمئی برای کسی عجیب نیست، وی که پیش از این با پشت پا زدن به وعده خود بار دیگر نامزد انتخابات شد من‌بعد احتمالاً بیشتر شاهد اظهار نظر‌های غیر اصولی و غیر منطقی از ناحیه وی خواهیم بود تا اول حضور خود را توجیه کند و بعد نشان دهد که هدف هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند.
توانمندی هاشمی پور و استقبال گسترده از وی سبب شده است بیشترین حملات و هجمه‌های نامزد‌های رقیب متوجه‌ایشان باشد. هر چند مسیر خدمت و کار مسیری پر تلاطم و سخت خواهد بود و قرار نیست کسی در این مسیر از این تهمت‌ها و فشار‌ها بهراسد و پا پس بکشد که خود این فشار‌ها موید مسیر درستی است که هاشمی پور در آن گام بر می‌دارد.
به گواه آمار و واقعیات میدانی دوره چهار ساله نمایندگی عدل هاشمی پور در مجلس دهم یکی از درخشان‌ترین دوره‌ها در کهگیلویه در عرصه کار‌های عمرانی و زیر بنایی بوده است و بعد از این هم راه نجات کهگیلویه از تخصص و توجه به مقولات عمرانی می‌گذرد و این مهم نه که مطلقا در گرو عضویت در کمیسیون‌های تخصصی باشد اما عضویت در این کمیسیون‌ها خود نوعی تأیید بر توانمندی نماینده و یک تسهیل‌گر در مسیر مطالبه‌گری و پیگیری نماینده خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انصافا بزرگواری طبق چه اصولی /
توانمندیش
بیانش
تخصص
ارتباطات در مرکز
کدوش خدا وکیلی؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده زمانی که نماینده بود دو بار برای یه کارکوچک رفتم پیشش تنها حرفی که میزد میگفت کشور داغونه وضعیت خرابه کاری از دستم بر نمیاد بخدا /بره مجلس بهتره از بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
کجاتوانمنداست، / ،سیدواقعیات رابیان می کند واین مقاله از روی انصاف نبوده است،نگاره بسیارمشکل دارد
کمایی
United States
جناب کمایی /
پس به فکر اخرتت باش و از دروغ پروازی و تحلیل های ابکی دست بردار
آرش
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه یعنی محمد موحد بقیه خودشونا خسته میکنن،دوره ی بعد انشالله
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1