تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۶۷۰۰۲
در برگزاری نخستین ستاد کاشت کهگیلویه و بویراحمد؛

معتمدی‌پور رسماً آغاز کشت پاییزه را اعلام کرد/ همه مقدمات تولید محصولات استراتژیک فراهم است

۵
۰
معتمدی‌پور رسماً آغاز کشت پاییزه را اعلام کرد
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی و بسیج همه عوامل و امکانات لازم برای یک کشت پاییزه موفق در این استان خبر داد و گفت: سهمیه مناسب کود، بذر کافی و باکیفیت، دانش به روز علمی و هر آنچه لازم است برای استمرار موفقیت‌های سال گذشته در تولید محصولات استراتژیک فراهم شده است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در ستاد کاشت این استان که با حضور مدیرانی از دستگاه‌های همکار از جمله شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، بانک کشاورزی، راهداری و مدیران ادارات تابعه از جمله تعاون روستایی و شرکت غله برگزار شد، رسماً شروع کشت پاییزه را اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته تلاش ما بر این بوده که کار علمی و مدیریتی را در تولید این استان حاکم کنیم و شاهد بهره‌وری بالا، جهش تولید و مهم‌تر از آنها استمرار و تثبیت رونق تولید در این استان باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان متولی این بخش، به عینه اثرات مثبت و امیدوارکننده تولید محصولات کشاورزی را که حاصل زحمات خود کشاورزان و تلاش کارشناسان اداری است را لمس می‌کنم و آنچه اکنون اولویت کاری ماست، حفظ و تثبیت موفقیت‌های به دست آمده است.
معتمدی‌پور با اشاره به رکوردشکنی تولید و خرید تضمینی گندم و کسب رتبه‌های برتر در کشت قراردادی و طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، تصریح کرد: دست تک تک کارشناسان و کشاورزانی را که در کسب این موفقیت‌ها نقش داشتند و دارند را می‌بوسم و از آنها می‌خواهم که همه این داشته‌ها و موفقیت‌ها را فراموش کنند و برای یک فصل موفق دیگر در کشت پاییزه، آستین همت بالا بزنند.
وی گفت: عرق کارشناسان پهنه، مدیران شهرستان‌ها و همه عوامل درگیر با تولید در جهاد کشاورزی خشک نشده که فصل دیگری از کار و خدمت فرا می‌رسد و این است که کار کشاورز و کشاورزی را مقدس می‌کند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال گذشته موفق شدیم خرید تضمینی محصول مهمی چون گندم سیلویی را از حدود ۳۱ هزار تن به ۷۵ هزار تن برسانیم و بیش از ۱۱ هزار تن هم گندم بذری تولید کنیم که این اقدامات در کنار پیش‌بینی بارش‌های مناسب و تجاربی که در این مدت به دست آوردیم، بهترین پشتوانه برای استمرار موفقیت‌های تولید در سال زراعی جدید خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پراکنش مناسب بارندگی‌ها و‌نظر به اهمیت تاریخ کاشت در محصولات کشاورزی، امسال زودتر از هر سال به استقبال فصل کاشت رفتیم و عوامل مختلف را برای پشتیبانی از عملیات کشت هماهنگ و بسیج کردیم‌.
معتمدی‌پور از جذب سهمیه ۳۶ هزار تنی انواع کود و تهیه بذر کافی و باکیفیت گندم در این استان خبر داد و تاکید کرد: از روزی که مدیر شدم پیش از کاشتن هر بذری در دل خاک به فکر کاشتن و نهادینه کردن کشاورزی علمی و مدرن و افزایش ضریب دانش در مزارع و استقبال کشاورزان از به‌کارگیری توصیه‌های فنی و علمی کارشناسان بودم که به لطف الهی این مسیر مهم برای گذار از کشاورزی سنتی به مدرن در حال طی شدن است.
وی افزایش تولید در واحد سطح را یکی از شاخص‌های مهم در نتیجه‌بخش بودن کشاورزی علمی و مدرن دانست و از تولید بیش از ۶ تن گندم در هکتار در مناطقی از شهرستان کهگیلویه خبر داد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: موفقیت‌های کسب شده در طرح‌های ملی بخش کشاورزی و افزایش دو برابری خرید تضمینی گندم اگرچه باارزش است اما سیاست این سازمان تثبیت وضع موجود و تلاش برای افزایش همزمان کمی و کیفی در تولید محصولات استراتژیکی چون گندم، جو، کلزا و گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
😂😂😂😂
کوروش
Iran, Islamic Republic of
یه طوری تیتر زده انگار فرمان پرتاب ماهواره به فضا رو صادر کرده
ناشناس
Romania
سلام.
آنهایی که فرمان پرتاب ماهواره را به فضا میدن باید گرسنه نباشن تا بتوانند چنین کاری بکنند.این کمتر کمداز پرتاب ماهواره و غیره نیست .کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد هر کشوری است .ولی متاسفانه در استان ما در سایه بی خیالی و بی کفایتی مدیران کشاورزی روز به روز شاهد خرد شدن و از بین رفتن مزارع هستیم.چون کشاورزی در اثر سوء مدیریت آقای معتمدی و مدیران نالایقش دیگر صرفه اقتصادی ندارد.شخم هر هکتار حداقل سه ملیون،بذر مثلاً گندم هر کیلو ۲۵۰۰۰،کمباین هر ساعت یک ملیون و نیم،هزینه سم و کود و حمالی کشاورز و پشت میز نشینی کارشناسان پهنه هم به کنار،حالا شما حساب کنید که آیا با این مدیریت درخشان حضرات کشاورزی بهتره یا فروش زمین کشاورزی و ورود به حرفه دیگری با پول زمین؟!
قلی
Iran, Islamic Republic of
وای وای
Iran, Islamic Republic of
خواهشاً پول گندم بده وحرف نزن
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1