تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۴۶۶۸۱۹
امام جمعه دهدشت؛

از ضرورت تقویت جایگاه معلم در جامعه تا پیشرفت های محسوس و بی نظیر در نهضت سواد آموزی

۰
از ضرورت تقویت جایگاه معلم در جامعه تا پیشرفت های محسوس و بی نظیر در نهضت سواد آموزی
کبنا ؛امام جمعه دهدشت تقویت جایگاه معلم را ضروری دانست و گفت: تکریم معلم، تکریم علم، اخلاق و انسانیت است، باید یک نگاه جدی نسبت به این مسئله داشته باشیم.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس و کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه اظهار داشت: جامعه ای که آموزش و پرورش در آن ترقی داشته باشد و نسبت به مسائل تربیتی، اخلاقی و پرورشی توجه جدی شود آن جامعه رستگار و موفقیت روزافزون دارد. 
وحدانی فر با بیان اینکه اگر در جامعه ای علم آموزی و خلاقیت، تربیت و آموزش آن مخصوصا در سنین کودکی انجام بگیرد آن جامعه رشد بالندگی اش نسبت به جوامع دیگر بیشتر و بهتر خواهد بود افزود: در پایه های پایین تر به عنوان مهم ترین سنگر بقاء نسل و پایه ریزی برای آموزش یک مسئله مهم است. 
وی تصریح کرد: هرچه که در پایه های ابتدایی خلاقیت و ابتکار و نوآوری در مباحث تربیتی و آموزشی وجود داشته باشد در پایه های بالاتر رشد بالندگی خودش را نشان می‌دهد و جامعه، جامعه موفقی خواهد بود، لذا اگر معلم نقش تربیتی در مدرسه داشته باشد به واسطه فرزند این نقش تربیتی به خانواده و جامعه منتقل می‌شود. 
حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه امروز علم در ابعاد مختلف در دنیا پیشرفت کرده است ولی ما در برخی از جاها شاهد تنزل اخلاق هستیم افزود: این تنزل اخلاقی که امروز به وجود آمده مثلا در غرب آنقدر مباحث اخلاقی و معنوی را تخریب کرده اند که رسماً برای ازدواج با حیوانات افتخار می‌کنند.
وی تصریح کرد: وقتی اخلاق و معنویت در جامعه ای از بین برود و آموزش و پرورش آن جامعه موفق نباشد کار به جایی می‌رسد که مباحث ضد اخلاقی تبدیل به ارزش شوند و آن وقت هویت جامعه از بین می‌رود.  
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه چه کسانی باید این را نقش ایفا کنند؟ گفت: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، مجموعه آموزش و پرورش با همه خانواده ها در ارتباط است می‌تواند با ارتباط حسنه کارهایش را بهتر انجام دهد. 
وحدانی فر با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی بحث سواد آموزی پیشرفت های محسوس و بی نظیری نسبت به همه جایگاه های دنیا داشته است افزود: در گذشته برای خواندن یک نامه مشکل وجود داشت، اما امروز به برکت تلاش های نظام و تدبیر های خوبی که در آموزش و پرورش انجام گرفت جامعه بی‌سواد ما جامعه بسیار محدودی هستند. 


 
وی خاطرنشان کرد: ارزش معلم و تدبیر برای اینکه جایگاه معلم در جامعه و آموزش و پرورش به جایگاه تعلیم و تربیت برسد بسیار مهم است. 
وی کار رتبه بندی معلمان را کار بسیار ارزشمند و موفقی دانست و افزود: علی‌رغم سختی هایی که حاصل شد ولی انجام گرفت، این روند باید به سمت و سویی رود که حقی از کسی ضایع نشود. 
حجت‌الاسلام وحدانی فر تقویت جایگاه معلم ضروری دانست و گفت: تکریم معلم، تکریم علم، اخلاق و انسانیت است، باید یک نگاه جدی نسبت به این مسئله داشته باشیم. 
 امام جمعه دهدشت ظرفیت آموزش و پرورش کهگیلویه را از نگاه فرهنگی با دیگر استان ها متفاوت عنوان کرد و خواستار تقویت نگاه فرهنگی و مذهبی در این شهرستان شد. 
وحدانی فر افزود: اگر امروز اختیاری به مدیر می‌دهید که معلم مدرسه اش را انتخاب کند، این نشانه اعتماد شما است، این اعتماد ها باید پاسخ مثبت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1