تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۶۶۵۴۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

بحران در کلاس‌های درس دانش آموزان یاسوج / بیش از 40 نفر در یک کلاس

۲
۱
بحران در کلاس‌های درس دانش آموزان یاسوج / بیش از 40 نفر در یک کلاس
کبنا ؛مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد به خصوص شهر یاسوج بحرانی است چرا که در برخی از کلاس‌های درس تعداد دانش‌آموزان به بیش از ۴۰ نفر افزایش می‌یابد.
سید رضا حسینی نیک در ادامه اظهار کرد: کمبود‌های فضای آموزشی علاوه بر مرکز شهر، در حاشیه‌های آن همانند "بَلهزار"، "مادوان" و "سرآبتاوه" را در بر می‌گیرد.
حسینی نیک یادآور شد: سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد به خصوص شهر"یاسوج"، حدود سه متر مربع است و با توجه به مهاجرپذیری مرکز استان و کمبود فضای آموزشی در این شهر، اولویت نوسازی مدارس استان تلاش برای رفع این مشکل است.
وی گفت: ساخت ۱۲ مجتمع آموزشی در شهر یاسوج را در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیشنهاد دادیم و با ساخت چهار تا از این مجمتع‌ها موافقت شد که باتخصیص به موقع اعتبارات این مشکل برطرف می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تأکید کرد: در بقیه مناطق استان اگرچه مدارس تخریبی و قدیمی است ولی برای بازگشایی مدارس در مهر امسال این مناطق مشکلی ندارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد
حسینی نیک یادآور شد: ساخت ۷۷ مدرسه از سال ۱۴۰۱ از برنامه‌های نوسازی مدارس بود که برخی از آن‌ها در همان سال تحویل شد، تعدادی در هفته دولت بهره‌برداری شد و مابقی تا مهر امسال به چرخه آموزشی اضافه می‌شوند.
وی گفت: این مدارس اغلب در مناطق روستایی محروم سراسر استان و حدود یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز را پوشش می‌دهند که با تحویل مدارس برشمرده، مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در سراسر استان جمع‌آوری می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مدارس مشارکتی گفت: از این تعداد مدارس ۵۸ مدرسه (۸۰ درصد) مشارکتی هستند که ۱۵ کلاس تمام خیری از طرف "حاج اکبر ابراهیمی" نیکوکار مدرسه ساز ساخته شد.
حسینی نیک یادآور شد: این خیرمدرسه ساز غیر از این مدارس پیش‌تر ۲ مدرسه تمام خیری به آموزش و پرورش تحویل داده بود.
وی چالش اجرای پروژه مهر در زمینه ساخت و تجهیز در استان را تخصیص اعتبار دانست و اظهار کرد: بنا به درخواست افزایش اعتبار از وزارت اگر اعتبارات بیشتری در اختیار نوسازی مدارس استان قرار می‌گرفت بجای ۷۷ مدرسه ۱۰۰ مدرسه ساخته و تحویل می‌شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیش از این گفته بود که ۷۶۶ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل مدارس سنگی، کانکسی، مدارس آجری بالای ۲۵ سال هستند که بحران مکان‌های آموزشی ما، اول در شهرستان بویراحمد است دوم در مناطقی که مدرسه ناایمن بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارد.
حسینی نیک یادآور شد: مطابق با آمار اعلام شده آموزش و پرورش استان، ۲۱۵ مدرسه در سطح استان، فاقد سرویس بهداشتی است، همچنین مدارس فاقد انشعاب حدود ۳۰۰ مدرسه است.
وی اضافه کرد: ۱۳۰ مدرسه نیمه تمام؛ که از دهه قبل ساخت و ساز شروع شده وهنوز تکمیل نشده است در سطح استان وجود دارد که اولویت نوسازی مدارس، تکمیل و تحویل مدارس بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.
بیش از سه هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان برای بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم، آمادگی پذیرش و آغاز سال تحصیلی جدید را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

روناک
Iran, Islamic Republic of
فقط بچه بیارید دولت همه جوره پشت شماست... دولت فقط وارد زندگی خصوصی مردم نشده بود و نظر بده که الحمدالله وارد شد و ترکوند
India
گچساران هم همین طوره دخترم هر سال که مدرسه رفته جمعیت کلاسش بالای چهل نفر بوده یکی هم نیست اعتراض کنه
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1