تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۶۶۳۱۴
در گفت‌وگوی کبنانیوز با رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

چند نکته درباره ثبت نام دانشگاه پیام نور در کهگیلویه و بویراحمد / قبولی بالای دانشجویان پیام نور در مقطع ارشد و استخدامی ها / دانشگاه پیام‌نور در بیش از 81 کدرشته دانشجو می‌پذیرد / پذیرش دانشجو در ۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد

۳
۱
چند نکته درباره ثبت نام دانشگاه پیام نور در کهگیلویه و بویراحمد / قبولی بالای دانشجویان پیام نور در مقطع ارشد و استخدامی ها / دانشگاه پیام‌نور در بیش از 81 کدرشته دانشجو می‌پذیرد / پذیرش دانشجو در ۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد
کبنا ؛
رئیس دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ثبت‌نام دانشجویان در این خصوص توضیحاتی داد و  گفت:  دانشگاه پیام نور به دو شکل از طریق کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.
به گزارش کبنا نیوز، ارسلان بی‌نیاز اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور استان از ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۹ شهریورماه تمدید شده است.
بی نیاز خاطرنشان کرد: در استان ۶ واحد دانشگاهی داریم که در یاسوج به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی استان، گچساران به عنوان قدیمی‌ترین واحد دانشگاهی، واحد‌های باشت، لنده، مارگون در بیش از ۸۱ کد رشته در مقطع لیسانس، در گروه‌های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی و کشاورزی دانشجو می‌پذیرد.
رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۷ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سه رشته مهندسی شیمی، ادبیات، را قبل از این داشتیم و رشته‌های حقوق خصوصی، اقتصاد محیط زیست، تغییر اقلیم یا آب و هواشناسی از رشته‌های جدیدی است که با پیوست توجیهی نیاز‌های بومی و اشتغال به رشته‌های استان اضافه شده‌اند.
بی نیاز ادامه داد: در یازده سال گذشته  امسال بهترین سال برای دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد است به دلیل اینکه ۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد اضافه شده، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی یکی از این رشته ها است که دردانشگاه‌های بزرگ کشور تدریس می شود و در دانشگاه یاسوج هم این رشته را در مقطع ارشد نداریم.
وی گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی سطح کشور نسبت به دانشگاه‌های دیگر متمایز است، از بعد دانشجوپذیری این دانشگاه به شکل ترکیبی، باز(بر اساس سوابق تحصیلی) و از راه دور دانشجو می‌پذیرد.
رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس آماری که هر ساله سازمان سنجش منتشر می‌کند فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور پذیرش بسیار خوبی را در مقاطع تحصیلی بالاتر کشور دارند.
وی گفت: در سالهای گذشته بالغ بر ۲۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش داشته‌اند که به دلیل سطح بالای آموزشی و دانشجومحور بودن این اتفاق می‌افتد.
بی نیاز افزود: آزمون‌های متمرکز دانشجویان در پایان هر ترم تحصیلی یک آزمون برای آنان به حساب می‌آید و دانشجویان برای حضور در مقاطع تحصیلی بالاتر آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یک مزیت مهم دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که در آزمون‌های استخدامی و آزمون‌های وکالت پذیرش می‌شوند از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند.

بی نیاز عنوان کرد: دانشگاه پیام نور بومی گزینی دارد و عمدتاً بومیان استان و شهرستان جذب این دانشگاه می شوند، به همین دلیل خوابگاه ندارد.
بی نیاز به دو ویژگی مثبت دانشگاه پیام نور اشاره کرده و گفت: دانشگاه پیام نور شرایط راحت «مهمان شدن» و «انتقال» دارد که این دانشگاه را از دیگر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.
وی گفت: صندوق رفاه دانشجویی تسهیلات خوبی برای دانشجویان فراهم کرده و دانشجویان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
بی نیاز اظهار با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از کشور‌های دیگر نمایندگی دارد و دانشجو می‌پذیرند، افزود: دانشگاه در استان‌های مرزی کشور نیز پذیرای دانشجویان بین‌الملل است.
وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، دانشگاه پیام نور استان فارس، سلیمانیه عراق، استان آذربایجان شرقی دانشجویان خارجی می‌پذیرند.
بی نیاز در خصوص سرویس های ایاب و ذهاب دانشگاه های پیام نور استان گفت: سرویس‌های ایاب و ذهاب از اولین مواردی بود که باید ساماندهی می‌شد و خط تاکسی‌رانی نیز ساماندهی شده است.
بی نیاز بیان کرد: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که در کشور در راستای توسعه عدالت آموزشی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، و در راستای مأموریت‌های خود از جمله فراهم کردن شرایط برای تحصیل بانوان خانه دار فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به فراهم آوردن شرایط تحصیل بانوان در شهرستان مارگون توسط دانشگاه پیام نور گفت: در این شهرستان بیشتر دانشجویان دانشگاه خانم بودند، خانم‌هایی که امکان تحصیل در شهر‌های دیگر را نداشتند، لذا بطور کلی بالغ بر ۶۰ درصد دانشجویان ما زن و ۴۰ درصد مرد هستند.
بی نیاز با اشاره به یکی دیگر از مزیت های دانشگاه پیام نور گفت: دانشجو اگر در کلاس‌های درس غیبت داشته باشند از واحد درسی حذف نمی‌شوند، و می‌توانند سر جلسه امتحان حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: کسانی که کارمند هستند، خانه دار هستند و نمی‌توانند کار و زندگی خود را ر‌ها کنند. ما حتی دانشجوی ۷۵ ساله  نیز در استان داشتیم که فارغ التحصیل شد.
بی نیاز با اشاره به دو رشته جدید دانشگاه پیام نور در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشته اقتصاد محیط زیست و تغییر اقلیم پیوست اشتغال دارد و جزء رشته‌هایی است که در جنوب کشور اصلاً این رشته را نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ع ک
Romania
یک مدیر جوان خوشفکر درکلاس دانشگاه با پیگیری های جدی برای هویت دنشگاه ،استاد و دانشجو با رعایت همه جوانب
همین چندروز پیش به جهت کاری گره خورده درمحل کارش خدمت رسیدم از تعامل وپیگیری و حسن معاشرتش حظ کردم آفرین براین نگرش
نژادمحمدیان
Iran, Islamic Republic of
زنده باد بی نیاز،زنده باددانشمندکم سن و سال اماباتجربه وبادانش وبینش،ازاین دست دانشمندان کم داریم دراستان
Iran, Islamic Republic of
ایشون از لیدرهای روشنفکر نماینده فعلی شهرستان بویراحمد و دنا می باشد که الان رییس دانشگاه شدن دخالت روشنفکر در انتصابات
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1