تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۴۶۵۶۰۶
چند خبر؛

همه گیری مافیا / طبری دوباره در زندان / پیشنهاد جدید برای طارمی

همه گیری «مافیا» در نمایش خانگی
۰
همه گیری مافیا / طبری دوباره در زندان / پیشنهاد جدید برای طارمی
کبنا ؛
مسابقه «ضد» و «پدرخوانده 2» با گردانندگی مجید واشقانی و کامبیز دیرباز منتشر شدند  و «زودیاک» با حضور محمد بحرانی نیز در راه است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از خراسان، پس از استقبال مخاطبان از مسابقه «شهروند و مافیا» در تلویزیون، سعید ابوطالب سراغ ساخت نسخه نمایش خانگی این مسابقه رفت و «شب‌های مافیا» را با حضور چهره‌های مشهور، طی چهار فصل تولید کرد. تولید مسابقات مافیایی به همین جا ختم نشد و سعید ابوطالب مسابقه‌هایی مانند «پدرخوانده»، «ارتش سری» و «ضد» را نیز بر اساس بازی مافیا و با تغییراتی در سناریوی اصلی آن، تولید کرد. پس از انتشار همزمان «پدرخوانده» و «ارتش سری» در زمستان 1401، پلتفرم‌ها برای سرگرم کردن مخاطبان در تابستان، سراغ فرمول امتحان پس داده مافیا رفتند، به این ترتیب تابستان امسال موج جدیدی از مسابقات مافیایی در نمایش خانگی به راه افتاده است. «ضد» و «پدرخوانده 2» با فاصله کوتاهی در پلتفرم تماشاخونه و فیلم‌نت به انتشار رسیدند و مسابقه «زودیاک» نیز در راه فیلیمو است، بنابراین به زودی همزمان شاهد رقابت سه مسابقه‌ مافیا در نمایش خانگی خواهیم بود.
«پدرخوانده 2» پس از «ضد»
مسابقه «ضد» به کارگردانی سعید ابوطالب که در سکوت خبری تولید شده بود، از 29 تیرماه به نمایش خانگی آمد. این مسابقه مانند مافیا یک بازی نقش مخفی است که بر پایه استدلال و تحلیل بنا شده است، منتها «ضد» نیز مانند «ارتش سری» سناریوی متفاوت و پیچیده‌تری نسبت به بازی مافیا دارد. «ارتش سری» نتوانست موفقیت «شب‌های مافیا» را تکرار کند و «ضد» نیز با استقبال فراوان مخاطبان مواجه نشده است. حدود دو هفته پس از انتشار «ضد»، پلتفرم فیلم‌نت نیز پنج شنبه هفته گذشته «پدرخوانده 2» را منتشر کرد. این مسابقه که در فصل اول مورد توجه قرار گرفته بود نزد مخاطبان محبوب است. لوکیشن مسابقه این ‌بار کشتی دزدان دریایی کارائیب است و کامبیز دیرباز و شرکت‌کنندگان آن با لباس دزدان دریایی در مسابقه ظاهر شده‌اند که از لحاظ بصری تنوع و جذابیت خوبی در مسابقه ایجاد کرده است.
«شب ‌های مافیا» با گروه جدید
پس از «ضد» و «پدرخوانده 2»، پلتفرم فیلیمو هم تبلیغات مسابقه «زودیاک» را آغاز کرده و به زودی این مسابقه را منتشر خواهد کرد. خبر تولید این مسابقه اولین ‌بار مرداد 1401 با نام «شب‌های مافیا» و با اجرای محمدرضا علیمردانی منتشر شد. آن زمان اعلام شد که کارگردانی مسابقه را سینا دوراندیشان برعهده دارد و محمدرضا رضائیان تهیه‌کننده آن است. اکنون قرار است فصل پنجم «شب‌های مافیا» با نام «زودیاک» و البته با گردانندگی محمد بحرانی، به انتشار برسد. رضائیان نیز در مقام تهیه‌کننده و کارگردان در مسابقه حضور دارد. سعید ابوطالب با «شب‌های مافیا» توانست اثر موفقی را در کارنامه خود ثبت کند. هرچند از فصل چهارم این مجموعه به دلیل شائبه تقلب در بازی انتقاد شد و حاشیه‌هایی به همراه داشت، اما فارغ از این جنجال‌ها، «شب‌های مافیا» مسابقه محبوبی نزد مخاطبان بود. اکنون باید دید رضائیان و گروهش در فصل پنجم، برگ‌های برنده تازه‌ای رو می‌کنند و موفقیت این مسابقه را حفظ خواهند کرد یا خیر؟ با توجه به تعدد مسابقات مافیایی، اکنون کار سازندگان این نوع مسابقه‌ها برای جلب نظر مخاطبان بسیار سخت شده است.

واشقانی، دیرباز و بحرانی در چالش گردانندگی
پس از بهنام تشکر، علیرام نورایی، محمدرضا علیمردانی، کامبیز دیرباز و امیرعلی نبویان، اکنون نوبت به مجید واشقانی و محمد بحرانی رسیده تا در جایگاه گرداننده مسابقه قرار بگیرند و این چالش را تجربه کنند. همان طور که اشاره کردیم، «ضد» آن طور که باید با استقبال مواجه نشده و عملکرد مجید واشقانی به عنوان گرداننده بازی نیز موفقیت‌آمیز نیست. واشقانی در این مسابقه با نوعی جدیت ساختگی ظاهر شده و حضوری خشک و رسمی در آن دارد. او جزو شرکت‌کنندگان حرفه‌ای و محبوب بازی مافیاست، اما در مقام گرداننده بازی، موفق نبوده است. کامبیز دیرباز پیشتر در مسابقه «شب‌های مافیا» و «پدرخوانده» توانایی‌اش را در مقام گرداننده نشان داده بود. با توجه به قسمت اول «پدرخوانده 2»، دیرباز تسلط خوبی بر بازی دارد و اجازه نمی‌دهد روال مسابقه از کنترلش خارج شود، از طرفی هم لازم است در موقعیت‌های حساس بازی نقش تاثیرگذارتری داشته باشد و به بالا رفتن هیجان مسابقه کمک کند. محمد بحرانی هم برای اولین ‌بار در «زودیاک» هدایت مسابقه را برعهده گرفته و مسیر سختی پیش رو دارد. او به تازگی جزو چهره‌های پرکار نمایش خانگی بوده. بحرانی به عنوان کمک‌کننده در مسابقه «صداتو» و به عنوان صداپیشه نیز در سریال کودک «پیکولو» حضور داشته و اکنون با «زودیاک» در راه است. باید دید محمد بحرانی می‌تواند این ‌بار به عنوان گرداننده عملکرد قابل توجهی داشته باشد یا از رقابت با دیگر گردانندگان مسابقات مافیایی عقب می‌ماند؟
شرکت ‌کنندگان تکراری «ضد» و «پدرخوانده»
کارگردانی هر دو مسابقه «ضد» و «پدرخوانده 2» را سعید ابوطالب برعهده داشته است. او در ترکیب شرکت‌کنندگان این مسابقات، سراغ بعضی چهره‌های تکراری رفته است. به عنوان مثال مجید واشقانی همزمان به عنوان گرداننده و شرکت‌کننده «پدرخوانده 2» دیده شده است. الیکا عبدالرزاقی که پیشتر در «ارتش سری» هم حاضر شده بود، شرکت‌کننده مشترک دو مسابقه «ضد» و «پدرخوانده 2» است. نیما شاهرخ شاهی و آرمین رحیمیان که با «پدرخوانده 2» به نمایش خانگی آمدند، امشب در قسمت سوم «ضد» نیز دیده می‌شوند. امیر کاظمی هم دیگر شرکت‌کننده مشترک این دو مسابقه است. او در قسمت اول «ضد» حاضر بود و در قسمت‌های بعدی «پدرخوانده 2» نیز دیده خواهد شد. با انتشار قسمت‌های بیشتری از «ضد»، «پدرخوانده 2» و  همچنین انتشار «زودیاک»، هیچ بعید نیست چهره‌های دیگری هم به این فهرست اضافه شوند.
اکبر طبری از مدیران سابق قوه قضاییه برای گذراندن حداقل 12.5 سال حبس به زندان اوین بازگردانده شد.
 طبری دوباره پشت میله ها
 اکبر طبری از مدیران سابق قوه قضاییه که سال ۹۹ به اتهامات مختلف از جمله «تشکیل شبکه ارتشا با وصف سردستگی»، «پول‌شویی»، «جعل اسناد» و «اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی» محاکمه و با مجازات حبس طویل المدت روبه‌رو شده بود، پس از گذراندن ۴۵ ماه زندان با استفاده از حق قانونی خود برای برخی از عناوین اتهامی‌اش، درخواست اعاده دادرسی کرد و دیوان عالی کشور نیز در دو مورد از عناوین اتهامی (سردستگی شبکه ارتشا و جعل اسناد) با توجه به مستندات ارائه شده از سوی وکلای متهم، نقض در پرونده را اعلام کرد. بر همین اساس در طول مدتی که درخواست اعاده دادرسی طبری در حال بررسی بود، وی به صورت موقت و با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی از زندان خارج شد تا پرونده‌های قضایی او تعیین تکلیف و نهایی شود. پس از پذیرش اعاده دادرسی اکبر طبری در دیوان عالی کشور، مطابق ماده ۴۷۴ قانون مجازات اسلامی و قانون ۵۳۰ کیفری، پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شد. دادگاه هم عرض نیز پس از بررسی‌های کامل، طبری را در عنوان اتهامی ارتشا به ۱۰ سال حبس محکوم کرد. همچنین براساس بندهای «الف» و «پ» ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، طبری طبق حداکثر مجازات قانونی مقرر در ماده ۳ قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس، به 2.5 سال حبس بیشتر نیز محکوم شد. گفتنی است، در رای صادر شده قبلی برای طبری که مورد اعاده دادرسی او قرار گرفته بود، حکم تحمل ۷۴ ضربه شلاق وجود نداشت که پس از بررسی مجدد پرونده، این حکم نیز به مجازات‌های طبری اضافه شد. در نهایت در 30 تیر امسال و پس از آن که دادگاه هم عرض رسیدگی کننده حکم 12.5 سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق را برای اکبر طبری صادر کرد، دیوان عالی کشور نیز حکم صادر شده را تایید و ابرام کرد. در نتیجه اکبر طبری براساس رای شعبه هم‌عرض و تایید دیوان عالی کشور به 12.5 سال حبس قطعی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده که باید آن را تحمل کند. گفتنی است، این 12.5 سال، جدا از ۴۵ ماه حبسی است که طبری قبلا متحمل شده و مدت حبس قبلی بابت عناوین اتهامی دیگر بوده و از این 12.5 سال کسر نمی‌شود. قابل ذکر است، اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز دارد که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی هستند، اما با صدور حکم 12.5 سال حبس و تایید آن در دیوان عالی کشور او باید این مجازات را تحمل کند که ۱۴ مرداد برای تحمل دوران حبس به زندان اوین بازگردانده شد.
پیشنهاد ۱۲۰۰ میلیاردی برای مهاجم ایران  
 سرنوشت کین و طارمی به هم گره خورد!
 
نقل و انتقالات فوتبال اروپا روزهای پایانی اش را سپری می کند و لیگ های اروپایی از نیمه دوم مرداد و فصل جدید لیگ برتر انگلیس همراه با لالیگا، لیگ فرانسه و لیگ پرتغال از 11 آگوست یا 20 مرداد آغاز می شود. در حالی که چند روز بیشتر به پایان مهلت نقل و انتقالات فوتبال اروپا باقی نمانده اما همچنان وضعیت آینده چند ستاره سرشناس فوتبال قاره سبز مبهم است و مقصدشان نامعلوم. هری کین بازیکن تیم ملی انگلیس و تیم تاتنهام و کیلیان امباپه ستاره تیم ملی فرانسه و پاری سن ژرمن از جمله این ستاره های بلاتکلیف هستند و در کنار این ها می توان به مهدی طارمی ستاره ایرانی تیم پورتوی پرتغال هم اشاره کرد. طارمی مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه پورتو که دو فصل درخشان را با تیم آبی و سفید پوش پرتغالی سپری کرده، یکی از ستاره هایی است که در نقل و انتقالات اروپا مشتریان زیادی داشته اما باشگاه پورتو با سیاستی گنگ نه حاضر به فروش شاهزاده پارسی شده و نه مذاکره ای برای تمدید قرارداد با طارمی داشته است. حالا در روزهای پایانی نقل و انتقالات قاره سبز آینده طارمی شاید به آینده هری کین ستاره انگلیسی گره بخورد و این دو بازیکن که فعلا تیم بعدی شان مشخص نیست، گره از کار همدیگر باز کنند! ماجرا از این قرار است که پس از رد پیشنهاد باشگاه های ایتالیایی آث میلان و اینتر برای جذب طارمی از سوی سران پورتو، باشگاه تاتنهام انگلیس مثل منچستریونایتد برای به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی تیم پرتغالی علاقه نشان داده است. دی ماریتزیو خبرنگار سرشناس ایتالیایی که به او پیشگوی نقل و انتقالات می گویند، خبر داده باشگاه تاتنهام تماس های خود را با پورتو آغاز کرده تا مهدی طارمی ستاره ایرانی این تیم را به خدمت بگیرد.جدایی احتمالی هری کین و پیوستن او به بایرن‌مونیخ سبب شده تا سران این تیم لندنی به دنبال به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی باشند. بایرن روز جمعه پیشنهاد دیگری برای کین ارائه کرد. پرافتخارترین تیم بوندسلیگا پیش از این دو پیشنهاد برای هری کین ارائه داد که هر دو از سوی تاتنهام رد شد. اسکای‌اسپورت آلمان ادعا می‌کند که آخرین پیشنهاد بایرن به تاتنهام برای جذب هری کین ۸۶ میلیون پوند است. آن ها احساس می‌کنند که این مبلغ برای یک بازیکن ۳۰ ساله که سال آخر قراردادش است، کافی است.طبق گزارش ها، سران تاتنهام پس از دریافت آخرین پیشنهاد بایرن مونیخ برای هری کین،  پیشنهاد 24 میلیون یورویی (تقریبا 1200 میلیارد تومان) را آماده کرده اندتا طارمی را جذب کنند. اما در مقابل پورتو می خواهد این ستاره ایرانی اش را به ارزش 30 میلیون یورو بفروشد، ترفندی که در ماجرای پیشنهاد آث میلان هم زدند و در حالی که سران باشگاه ایتالیایی حاضر بودند 20 میلیون یورو برای جذب طارمی هزینه کنند اما باشگاه پرتغالی خواهان پرداخت 25 میلیون یورو شد و معامله به هم خورد. البته تماس بین تاتنهام و پورتو برقرار شده و مذاکره و چانه زنی برای توافق بر سر انتقال طارمی به لیگ جزیره ادامه دارد و شاید این آخرین فرصت ستاره ایرانی تیم پرتغالی است که بتواند خود را به یکی از بزرگ ترین و معتبرترین لیگ های جهان برساند و رویایش را که بازی در لیگ انگلیس بود، تحقق ببخشد. در واقع سرنوشت کین و طارمی که در جام جهانی قطر مقابل هم قرار گرفتند و بازی کردند، به هم گره خورده است و اگر کین راهی مونیخ و بوندسلیگا شود به احتمال زیاد طارمی هم به تاتنهام خواهد پیوست تا سیزدهمین بازیکن ایرانی لیگ انگلیس باشد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1