تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۶۵۴۲۹
در دیدار رئیس فنی و حرفه ای کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

از لزوم جابجایی مکان مرکز فنی و حرفه ای دهدشت تا ارائه ۱۷۳ هزار و ۶۲۵ نفر ساعت آموزش مهارتی در فنی و حرفه ای

۱
از لزوم جابجایی مکان مرکز فنی و حرفه ای دهدشت تا ارائه ۱۷۳ هزار و ۶۲۵ نفر ساعت آموزش مهارتی در فنی و حرفه ای
کبنا ؛امام جمعه دهدشت مکان فیزیکی مراکز فنی و حرفه ای این شهرستان را نامناسب دانست و افزود: مجموعه استانی برای این مسئله فکری کنند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر امام جمعه دهدشت در دیدار رئیس مرکز فنی و حرفه ای کهگیلویه این مرکز را کمک‌کار اشتغال دانست و گفت: آموزش برای مشاغل خانگی مهم است و امکانات مراکز بروز نیست. 
وحدانی فر افزود: این بروزرسانی ها انجام شود تا کارآموز با خیال آسوده در دوره های آموزشی ثبت نام کند‌.
وی با بیان اینکه محل تجمع کانون های اوقات فراغت را در مساجد برگزار کنید گفت: باید از این ظرفیت مهم استفاده شود.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه برخی رشته های آموزشی بازار کار شهرستانی ندارند تصریح کرد: رشته هایی که آموزش داده می‌شوند متناسب بازار کار شهرستان باشند. 
حجت‌الاسلام وحدانی فر مکان فیزیکی مراکز فنی و حرفه ای دهدشت را نا مناسب دانست و افزود: مجموعه استانی برای این مسئله فکری کنند. 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است اشتغالزایی صورت بگیرد باید مراکز جایی باشند که متقاضی با خیال آسوده رفت و آمد داشته باشد و مرکز فنی حرفه ای برادران و خواهران در این شهرستان مستلزم جابجایی هستند.



​​​​​سید امرالله الهی دوست_ رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کهگیلویه_ در این دیدار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعاً ۱۷۳۶۲۵ نفر ساعت به تعداد ۵۶۳ نفر از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در سطح شهرستان بهره‌مند شده‌اند که این خدمت جهت متقاضیان مهارت‌آموزی در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
رسالت آموزش فنی وحرفه‌ای را آموزش‌های کوتاه مدت برای تمام سنین ۱۵ سال به بالا که نیاز به مهارت آموزشی از جنبه اشتغال یا افزایش مهارت را داشته باشند عنوان و اظهار کرد: در خصوص افراد ۱۲ تا ۱۵ سال نیز دوره‌هایی تحت عنوان دوره‌های ایران مهارت که منجر به صدور گواهی حضور در دوره می‌شود قابل اجرا است.
رئیس مرکز فنی وحرفه‌ای شهرستان کهگیلویه دوره‌های آموزشی را در دو بخش ثابت و سیار عنوان و تصریح کرد: بخش ثابت در مرکز قابل اجراست و بخش سیار، مربی و تجهیزات به مکانی که نیازسنجی آموزشی انجام گرفته و حداقل ۱۵ نفر متقاضی یک رشته باشد اجرا می‌شود.
الهی‌دوست گفت: دوره‌هایی نیز به عنوان کار در محیط واقعی برای کسانی که امکان حضور در دوره‌های دیگر را نداشته باشند، همزمان با انجام کار آموزشی را نیز فرا می‌گیرند.
وی بیان کرد: دوره‌های جوار کارگاه جهت کارگاه‌های صنعتی و TMC جهت دانشگاه‌ها با اعطای مجوز امکان برگزاری دوره‌ها را خواهند داشت که در کارگاه‌های صنعتی منجر به افزایش مهارت کارکنان و در مراکز TMC دوره‌هایی جهت دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌ها با محوریت فنی وحرفه‌ای اجرا می‌شود.
الهی‌دوست به تشریح عملکرد فنی وحرفه‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: در محیط واقعی کار ۲۸۲۱ نفر ساعت به تعداد هفت نفر، مرکز ثابت ۷۲۱۲۸ نفر ساعت به تعداد ۱۹۳ نفر، زندان ۲۲۰۲۵ نفر ساعت به تعداد ۳۱ نفر، روستاهای حوزه شهرستان ۴۶۳۷۴ نفر ساعت به تعداد ۱۵۵ نفر، سیار و شهری ۲۶۷۲۱ نفر ساعت به تعداد ۵۰ نفر و در محیط واقعی در زندان ۱۵۴۰ نفر ساعت به تعداد ۱۵ نفر آموزش ارائه شد که تمامی این آموزش‌ها رایگان برگزار شد.
وی در ادامه گفت: از مجموع این دوره‌ها یک دوره لوله‌کشی صنعتی به تعداد ۲۴ نفر با توجه به تفاهم‌نامه سه جانبه اداره کل فنی وحرفه‌ای، استانداری و شرکت نفت برگزار شد، دوره دیگری نیز با حضور ۲۰ نفر آغاز شده و در صورت وجود متقاضی قادر خواهیم بود دوره برق صنعتی را نیز در قالب همین تفاهم‌نامه اجرا کنیم.
الهی‌دوست اظهار کرد: مجموعاً ۱۷۳۶۲۵ نفر ساعت به تعداد ۵۶۳ نفر از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در سطح شهرستان کهگیلویه بهره‌مند شده‌اند که این خدمت جهت متقاضیان مهارت‌آموزی در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به تعهدات ۳۱۲ هزار نفر ساعت تا پایان سال، بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.
الهی‌دوست گفت: هم‌اکنون در این مرکز دوره‌های مکانیک خودرو، برق خودرو، تعمیر لوازم خانگی، لوله‌کشی صنعتی، لوله‌کشی بهداشتی، لوله‌کشی گاز، کیف‌دوزی، خیاطی و.... قابلیت اجرایی داشته و از متقاضیان مهارت آموزشی در رشته‌های فوق ثبت‌نام به عمل می‌آید.
وی عنوان کرد: در سال‌جاری دوره‌های نیز در شهر سوق، قلعه‌رئیسی، لنده، حوزه مرکزی، روستاهای روشن آباد، سمغان، کلایه و صنوگان به متقاضیان مهارت‌ آموزشی، آموزش داده شد و در حال اجرا است.
الهی‌دوست اظهار کرد: با توجه به طرح مدرسه تابستانه، مهارت ویژه سنین ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال، به صورت کاملاً رایگان قابل برگزاری در سطح شهرستان است و هم‌اکنون تعداد ۸ دوره در حال برگزاری است و در صورت استقبال تا پایان شهریورماه امکان تحت پوشش قراردادن متقاضیانی که جهت آموزشی مراجعه کنند وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1