تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۶۵۱۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

بازی با جان مادران در بیمارستان امام سجاد یاسوج /سازمان بازرسی ورود کند / روایت تلخ مردی که 56 روز خانه و شغلش را برای درمان رها کرده / مرا بین شیراز و یاسوج پاسکاری می‌کنند

۴۶
۳۷
بازی با جان مادران در بیمارستان امام سجاد یاسوج /سازمان بازرسی ورود کند / روایت تلخ مردی که 56 روز خانه و شغلش را برای درمان رها کرده / مرا بین شیراز و یاسوج پاسکاری می‌کنند
کبنا ؛گلایه‌های شدید مردم از بیمارستان امام سجاد (ع) به ویژه بخش زنان و زایمان بالا است و بعضی از پزشکان این بخش متأسفانه در سایه عدم نظارت به کسی پاسخگو نیستند و تنها منافع‌شان را مطب‌های خصوصی خود می‌بینند.
سلامت «زیربنای» توسعه است و یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار و جوامع توسعه یافته «سلامت» است و جزء نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود. در باب اهمیت این مقوله از منظر دین، جامعه شناسان و صاحب نظران مطالب و سخنان زیادی مطرح شده، در واقع سلامت را زیر بنای هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی می‌دانند. از قدیم هم گفته‌اند که دل خوش در بدن سالم است. متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل دخالت سیاسیون و صاحبان قدرت در امور سلامت و بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، حال سلامت در این استان خوش نیست و هر از گاهی خبرهای نگران کننده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مراکز درمانی زیر نظر این دانشگاه به گوش می‌رسد.
به گزارش کبنا، روایت مردی که برای درمان خانم باردارش 56 روز گرفتار بیمارستان امام سجاد (ع) شده، تلخ و دردآور است. این پایگاه خبری صحبت‌های این پدر خانواده را که فرزندان و شغلش را برای درمان همسرش رها کرده و تیم درمان بیمارستان امام سجاد (ع) و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج او را بین شهرهای یاسوج و شیراز پاسکاری می‌کنند را به‌زودی منتشر خواهد کرد.
بنا به گزارش‌های مردمی از بیمارستان امام سجاد یاسوج (ع)، بخش زنان و زایمان این بیمارستان که تنها بخش تخصصی شهرستان بویراحمد و تا حدودی استان کهگیلویه و بویراحمد هم هست، مورد بی‌توجهی تعدادی از پزشکان این حوزه هست. بعضی از پزشکان این بخش همه چیز را رها کرده‌اند و کار را به دست دانشجویان خود سپرده‌اند. یکی از همراهان بیمار در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز مثالی زد و اینگونه می‌گفت: دَر هر تعمیرکاری که هم می‌روی، شاگردش که کار را انجام می‌دهد، استاد می‌آید و آچاری می‌اندازد که آیا شاگرد همه کارها را درست انجام داده که خدای نکرده مشکلی پیش نیاد و آبرویش کم و زیاد نشود. 
بعضی از پزشکان بخش زنان و زایمان اصلاً بر سر بالین بیماران حاضر نمی‌شوند و به کسی هم پاسخگو نیستند. آنها همه چیز را در مطب‌های خصوصی خودشان خلاصه می‌کنند.
یکی از بیماران می‌گفت: برخی از پزشکان جراح بیماران را مجبور به پرداخت هزینه‌ها به خصوص برای عمل سزارین می‌کنند، آنهم در خارج از بیمارستان.
این فرد توضیح داد که پزشکان و تیم درمان بیمارستان امام سجاد (ع) در بخش زنان و زایمان بعد از عمل‌های جراخی خصوصاً عمل‌های سزارین به بیماران بی‌توجهی می‌کنند.
بنا بر این گزارش، شنیده می‌شود که سازمان نظام پزشکی و بازرسی و حراست دانشگاه به گزارش‌های مردمی در این خصوص توجهی ندارند و همچنین رئیس بیمارستان در حد تذکر به پزشکان این بخش توجه ندارد.
نداشتن کارت خوان در مطب‌های خصوص اغلب متخصصان زنان شهر یاسوج و... از جمله مشکلات بخش زنان و زایمان یاسوج می‌باشد که در سایه بی‌توجهی مسئولین تاکنون چندین خانواده و چندین مادر خانواده دچار مشکلات زیادی شده‌اند تا جایی که  چندین مادر و فرزند از بین رفته‌اند و با دچار بیماری‌های مستمر بعد از زایمان شده‌اند. متأسفانه گویا همه چیز رها شده است و کسی هم جوابگو نیست و حاضر به اعزام بیمار هم به استان‌های دیگر نیستند.
یکی از همراهان بیمار گفت: بیمار من بیش از دو ماه در این بیمارستان بستری است و بعد از زایمان هنوز هم بستری است و دچار عفونت شدید شد و بیمار مرا سه بار عمل جراحی کردند و بر اساس سهل انگاری حتی برگه مراجعه به بیمارستان استان فارس برای من صادر نکردند و با این وضعیت اقتصادی بین شهر یاسوج و شیراز در حال آمدن و رفتن هستم.پ
او گفت: پزشک جراح مربوطه حاضر نشده بالای سر بیمار بیاد.
بر اساس آنچه که شنیده شد، به قول خود پرستاران بخش زنان و زایمان، میانگین حضور بسیاری از پزشکان این بخش بالای سر بیمارستان بالای ۲۰ روز بعد از عمل جراحی برای بیمارانی است که دچار بستری‌های طولانی می‌شوند و هیچ ناظری که این‌ها را بیارند پای کار نیست و جزع و فزع بیماران هم به جایی نمی‌رسد.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بیمارستان نه!!! .خدا گذر کافر هم به بیمارستان امام سجاد نخوره.
دلیل این نابسامانی اینکه مسئولین چون از نظر مالی مشکلی ندارند واگر بیماری یا زایمان داشته باشند عازم شیراز می شوند و این قتلگاه برای مردم عادیست که نه از نظر مالی توان رفت و آمد به شیراز دارند نه دادرسی برای مرحم دردشان.
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا بیمارستان قابل قبولی در یاسوج وجود ندارد .پیشنهاد میشه اصلا به مراکز درمانی یاسوج مراجعه نکنید خدا شاهد است که با جان مردم بازی میشه و کسی هم نیست به داد مردم برسد مخصوصا بیمارستان امام سجاد که واقعا وحشتناک هست
نیما
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله بیمارستان که نیست، نه همین یکی بلکه شهید جلیل هم از این بد تر است
Iran, Islamic Republic of
به عنوان فردی از کادر درمان باید بگم واقعا متعجبم تخصص زنان و زایمان که اینقدر قبولیش راحت و آسونه و هرکسی با ذره ای خوندن قبول میشه، دیگه این غرور و خودبزرگ بینی که متخصصین زنان و زایمان دارن که در هیچ تخصص دیگه ای مشاهده نمیشه واسه چیه😅😅😅
حق طلبی
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی همین تیترهای بدون مستند باعث فراری دادن سرمایه های استان میشود ..قبل از اینکه این مسائل رو مطرح کنید قبلش بازدید میدانی کنید.اعتماد مردم را از سیستم سلامت سلب کردن اونم ناحق گناهی نابخشودنی است
آراس
Iran, Islamic Republic of
این شهر شما از لحاظ درمان از شهرستان ما(کوهدشت)بدتر است
Iran, Islamic Republic of
مگه. میخواد خودکشی کنه که بازدید میدانی داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
تا بحال حتی یک نفر نبوده که از کادر درمانی و رسیدگی بیمارستان امام سجاد راضی باشد مخصوصا بخش زنان و زایمان... . خیلی راحت زن و بچه مردم تلف میشن.
Iran, Islamic Republic of
نگو این تحقیقات میدانی مربوط به سطح کلانه کشوریه نه بیمارستان امام سجاد که هر یاسوجی یکبار گذرش خورده اونجا. من خودم هشت روز بستری بودم نتونستن تشخیص بدن که خونم لخته شده. یه چیز بسیار معمولی
Iran, Islamic Republic of
گپ مفت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بی مسیولیت ترین بخش بیمارستان امام سجاد همین بخش زنان و زایمان هست. بنده خدا با هزار بدبختی و سختی 9 ماه عذاب می کشه بعد از سال ها و با کلی درمان و دارو و هزینه زیاد باردار میشه ...بعد موقع زایمان دست این می افته که اغلبشون انسانیت حالیشون نیست... من به شخصه دوبار خانمم در این بیمارستان سقط کردند...نزدیک بود بچه سوم را هم از دست بدم که دست به دامان معاون درمان دانشگاه شدم تا بخش زایمان همکاری کردند...
کبنا به نظر دست روی یکی از مشکلات اساسی حوزه درمان در شهر یاسوج گذاشتین... امیدوارم تا حصول نتیجه ول کن ماجرا نباشید... ضمن اینکه اغلب پزشکان متخصص بخصوص حوزه زنانو سونوگرافی و ... با هیچ بیمه ای قرارداد ندارند حتی بیمه پایه
قربانی
Iran, Islamic Republic of
درهمین روزا ی خانم مرده و یکی هم به کما رفته . وقتی ی مریض تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت متخصص زنان نمی بینه وقتی همه ی فارغ التحصیلان متخصص همین بیمارستان که ضعیف ترین دستیاران را تربیت میکنه و با زد و بند و فامیل بازی بیسوادان همین دانشگاه را در فراخوان هییت علمی صوری جذب می کنند و جهت فعالیت بهترین متخصصین از بهترین دانشگاههای تهران مانع تراشی می کنند وضعیت بهتر از این که هیچ در اینده بسیار بدتر خواهد شد .گروه زنان مافیایی تشکیل داده اند که هیچ فارغ‌التحصیلی از دانشگاههای برتر به جمع انها ورود نکند باید منتظر فجایع دیگری هم باشیم .
از جناب دکتر جاودان سیرت به جد می خواهیم قضیه متخصصین را پیگیری کرده و زمینه را برای جذب نیروهای توانمند و فارغ التحصیل از دانشگاههای معتبر فراهم نماید.
ای خدا فقط نام تو دواست
Iran, Islamic Republic of
اول عرض کنم روی سخنم با اندسته از پزشکانی که خودشان فدای مردم و سلامتی شان نموده اند که متاسفانه تعدادشان به اندازه انگشتان دست نمی رسد نیست.دوم اینکه خدا خدا کنید توی این استان سرما هم نخورید چون طبیبش در این استان نیست.هزینه کنید رنج سفر بکشید اما در بیمارستانهای استان نمانید.سوم این عده پزشک نیستند و فقط به فکر پرکردن جیب خودشان هستند .بهترین ساختمانها بهترین زمین ها متعلق به همین افراد هست و پزشکی شغل سومشان محسوب میشودو کارطبابتشان تفننی ست.جالبتر انکه چند روز پیش در دانشگاه علوم پزشکی شایعه شده بود که وام های هنگفت گرفتند و پس ندادندهنوز .این پزشک نمی شود خود عزایءل هست
مردم بیدار
Iran, Islamic Republic of
مسئولان دانشگاه و باصطلاح پزشکان زنان و زایمان باید جوابگو باشند.
قربانی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من نباید به پزشکان ی که مسئولیت خود را رها می کنند بی تفاوت بود و به مراجع قضایی و نظام پزشکی شکایت کرد و پزشکان متخلف رو تأدیب.
دنا
Iran, Islamic Republic of
حیف لیت المال که سرازیرمیشه علوم پزشکی برای حقوق ومزایا...ملت رابدبخت کردند...
صمد
Iran, Islamic Republic of
مدیریت جاودان سیرت از این بهتر نمیشه
احمد
Romania
این افتضاح از قبل بود ،خدا ب داد دکترجاودان سیرت برسد که حداقل مقداری سامان داد، وگرنه تو هم الان مرده بودی با یک سرماخوردگی ساده...سازمان بازرسی میبینه که داخل مطب ها دارن پول زیر میزی میگیرن یا با عابربانک پرداخت میکنن که از کارت خوان خودشون نباشه ولی بی تفاوت هست..
Iran, Islamic Republic of
جاودان سیرت به معنای واقعی نیتره مدیریت کنه😄
Iran, Islamic Republic of
بازی با جان مردم خیانت است
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ضعیف دانشگاه علوم پزشکی بلایی به سردرمان اورده که تا سالهای سال باید مردم تاوان بدن
جناب رییس جمهور مردمی و انقلابی
جناب عالیجناب استاندار
لطفا به داد درمان برسید که حال خوشی نداره
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی
ممنونیم از شجاعت در خبر
...
Iran, Islamic Republic of
انشالله که رو سرشون آتیش بگیره
خاتووووون
Romania
چند روز پیش تو شکم خاله من قیچی جا گذاشتن🫣
شهروند
Iran, Islamic Republic of
در کدام بخش از ادارات کهگیلویه و بویراحمد رضایت مندی مردم به ۵۰درصد می رسد؟ آیا ادارات استان توسط مدیران مرتبط با کار خود و شایسته اداره می شوند؟
آمار مرگ و میر و تولد و تعدادعمل سزارین و طبیعی را در این بیمارستان باید دید و آن وقت قضاوت عادلانه کنیم
م صادق
Romania
من داخل بیمارستان شهیدجلیل جراحی کردم عمرا دیگه برم اونجا
ن یک نفر میومد بگه چته چی لازم داری هیچ ن توصیه های بعد جراحی رو بهم گفتن اصلا براشون مهم نبود
حسینی
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقای کمایی من همیشه خبرهاتون رو می‌خوندم ولی با خوندن این مطلب دیگه می‌دونم که همینجوری هر چیزی رو بدون مستندات و راستی آزمایی می‌نویسید من خودم پرسنل بیمارستان امام سجاد ع و اتفاقا از بعضی از پزشکان هم راضی نیستم اما این این مورد در جریانش هستم چون جمله های رو که همراه بیمار به من گفت در متن نوشتی و در مورد فوت یه بیمار دیگر هم ایشون بیماری بودن که مشکلات قلبی داشتن و پزشکان به ایشون و خانواده ش گفته بودن که بارداری برات برابر با مرگ خودت هست و ایشون قبول نکرده بود که بچه ش رو سقط کند .با لود کاری که بیمارستان امام سجاد داره (زایمان در این شهر از استان فارس با اون جمعیتش هم بیشتر هست ) خیلی خوب هم پوشش داده میشود
Saras@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
آقای پرسنل زایمان بیشتر چون هم بیمارستان کمتره هم استان زادوولدش بیشتره اینکه دیگه واضحه
ولی من که جز دکتر بیسواد چیزی ندیدم اونجا
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان که نیست ...با این تفاوت که دیگه نیاز به عینک سه بعدی نیست ....کاش میشد یکی به داد این همه بیمار بدبخت برسه ...ظلم اشکار
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شهید جلیل را هم اضافه کنید که به بیماران رسیدگی نمی شود و پرستاران بی تجربه را جذب کرده اند که کوچکترین آگاهی نسبت به دانش پزشکی ندارند..رسانه ها صدا و سیما یک بار مراجعه کند و نظرات مردم را بشنوند.بخش آی سی یو افتضاح
Saras@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
واقعا افتضاح و کثیف
تخت های بيمارستان لته خون روش ،کف کثیف ،نمازخانه شده توالت چون سرویس ندارن واقعا فاجعه هست
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
علت شلوغی بخش زنان و زایمان بیمارستان امان سجاد این است که بخش دیگری وجود ندارد در بسمارستان شهید جلیل زایشگاه پیش بینی شده اما غیر فعال هست. باسد اون رو فعال کنند تا این بار از دوش این بیمارستان برداشته بشه.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
انشاالله خدا توی همین دنیا جزاشونو بده مخصوصا پرسنل بخش زایمان بیمارستان امام سجاد را
Iran, Islamic Republic of
زنای بدبخت درد زایمان دارن پرستار یا شااااید دکتر بیاد فوقش میگه خانم چخبرته مگه بجز تو کسی زایمان نکرده.. اصلا انگار دارن با رباط حرف میزنن... تمام این مشکلات از بی مسولیتی مسولین بی مسول هست
Iran, Islamic Republic of
اصلا متخصص زنان بالای سر بیمار نمیاد فقط مهرشو میده منشی بخش بزنه پای برگه ویزیت که پولش بیاد به حسابش
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان امام سجاد رو با کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت شان کن
سارا
Iran, Islamic Republic of
من هر امام سجاد ،شهدای گمنام و جلیل رفتن ،خیلی جالبه زایشگاه متخصص زنان نداره يعني داره ولی نمیان سرکار ،زنگ میزنن که یه مریض باحاله و حالا اگر بیان،من مسمومیت بارداری میگفتن ناراحتی معده ،واقعا بی سوادترین پزشک‌ها استان زنان و زایمان هستن از دکتر وندا بگیر تا بقیه
Sara
Iran, Islamic Republic of
پزشکان زنان و زایمان یاسوج همه بی سواد ،بی توجه ،بی مسؤلیت که جالبه پول می گیرن و سر شیفت نیستن
من بارداربودم دو ساعت منتظر پزشک و نیامد
کمبود دستگاه ندار قلب جنین،تشخیص های اشتباه که با جون مادر و بچه بازی می کنن
همراه بیمار
Russian Federation
وضعیت نظافت این بیمارستان اصلن خوب نیست سرویس بهداشتی داخل محوطه فاصله زیادی تا ساختمان درمان دارد بعد وضعیت نظافت سرویس بهداشتی صفر ومایع دستشویی هم ندارند وضعیت نظافت بخشها وراهروها خوب نیست ورفتم از پرستارها بخاطر رسیدگی بیمارم شکایت کنم گفتند بروید دفتر پرستاری رفتم پیش مسؤل دفتر پرستاری فرستادم پیش سوپروایزر رفتم پیش سوپروایزر فرستادم پیش مسؤل بخش رفتم پیش مسؤل بخش فرستادم پیش همون پرستاری که میخواستم شکایتش کنم یعنی هیچ بر هیچ از ریاست محترم دانشگاه که در شرایط کرونا سنگ تمام گذاشت تقاضا مندیم یه فکری به حال این بیمارستان کند واقعاً رسیدگی نمی شود
Iran, Islamic Republic of
در ایران چیزی بنام بهداشت وجود ندارد وکسی هم اهمیت نمیدهد زمان شااه تمام جاها را سم باشی میکردند واز انقلاب به بعد تا حالا یک جایی را سم باشی نکردند تمام زمینها ی کشاورزی بر از میکروب شده ایراد زیاد هست
Iran, Islamic Republic of
این ها که پزشک نیستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام ..اینقدر راحت قضاوت نکنین فردا روز همه ی ما باید جوابگوی تک تک قضاوتهایمان باشیم خانمی که فوت شد دکتر زنان به ایشان هشدار داده بودند که بچه دار شدن برابر با مرگتان خواهد بود ایشان گوش نگرفتند وبچه دار شدند وفوت شد وقصوری پزشکی در کار نبود تعجبم از جماعتی که بدون اطلاع کامل از چیزی اینقدر راحت قضاوت میکنن ..زحمتهای شبانه روزی کادر درمان را زیر سوال میبرند ؟؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه ی بیمارستان‌ها نظارتی نیست، مگر شیراز نظارت هست؟ بیمارستان خلیلی از همه جا بدتر، حتی نگهبانان پارکینگ هم دزدی می کنند، به اینصورت که اگر بیمار شما بستری باشد و ماشین شمامدت طولانی درپارکینک باشد، و مبلغی قابل توجه باشد به دروغ می گویند کارتخوان جواب نمی‌دهد، گول نقد بده، اگه.نداشته باشی هداییتت می کنند به سمت باجه جلو در، اگه باجه هم پول پرداخت نکرد، شماره کارت خودشون را می دهند، من تا حالا دوبار برام پیش آمده، و دیگران هم همینطور.... لطفا به گوش ریس دانشگاه شیراز برسانید، ممکن است کار خرابتر از این باشد که فساد از در پارکینگ بیرون زده.
عنایت
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بیمارستان شهدای گمنان یادتون رفته
و افتخار میکنه که پرخطرترین زایمان های کشور رو داره
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
به این ماه محرم قسم پسرم ۱۱ روز بخش اطفال امام سجاد بستری بود ۴ تاپزشک اومد بالا سرش زیر سرم و امپول داغونش کردن گفتن کرنا داره . ازمایشگاش که کلا خطا میده . بعد گفتن باید اب کمرش را بکشقم تا بفهمیم بیماریش چیه اب کمرش کشقدن باز هم نفهمیدن هر چه خواستم ببرم شیراز دل گرمی میدادن که ن خودش خوب نیشه . تا اینکه بردم شیراز مشخص شد که بچه بیماریش چیز دیگه هست با دوتا شربت دکتر شیراز خوب شد . پرستار ها تو یاسوج دست بچه را تیکه تیکه کردن و یه رگ گیرب ساده هم بلد نبودن من توصیه میکنم که اگه کسی مریض شد حتما بره شیراز چون بیمارستان ها یاسوج علاوه بر بهداشت ضعیف پرسنل صعیف و کمبود امکانات برخوردار هستن
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1