تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۶۴۶۶۷

ویدیو / آیت الله هاشمی: برای ساخت یک نیروگاه ۶۰ میلیون دلار پیش پرداخت به چین دادیم ولی وقتی چین روابطش با آمریکا بهتر شد، از همکاری با ایران منصرف شد / در نیروگاه بوشهر، روس‌ها در زمان‌بندی تخلّف کردند؛ پول بیشتری هم گرفتند؛ یکبار بهانه کردند که پسماندها باید به روسیه برگردد؛ یک بار گفتند این مواد باید بازسازی شود و شما هزینه آن را بدهید؛ همیشه بهانه‌ای داشتند

۱
۰
ویدیو / آیت الله هاشمی: برای ساخت یک نیروگاه ۶۰ میلیون دلار پیش پرداخت به چین دادیم ولی وقتی چین روابطش با آمریکا بهتر شد، از همکاری با ایران منصرف شد
کبنا ؛آیت الله هاشمی رفسنجانی گفته بود روسها در مقاطعی در پروژه‌های مشترک با ایران تأخیر می‌انداختند و امتیازاتی می‌گرفتند. یکبار بهانه کردند، پسماندهای سوخت، باید به روسیه برگردد. دوباره گفتند: این مواد باید بازسازی شود... همیشه بهانه ای داشتند.
  

به گزارش کبنا نیوز، فیلمی از سخنان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که در آن از بد عهدی روس ها و چینی ها می گوید.
او در این ویدیو می گوید: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور، قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد.
از همکاری غربیها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.
روسها در مقاطعی در پروژه‌ها تأخیر می‌انداختند و امتیازاتی می‌گرفتند. یکبار بهانه کردند، پسماندهای سوخت، باید به روسیه برگردد. دوباره گفتند: این مواد باید بازسازی شود و شما هزینه آنرا بدهید. یک بار می گفتند شرکت آلمانی  تأخیر می‌اندازند و پول بیشتری می‌خواهد... همیشه بهانه ای داشتند.
معمولا آمریکایی ها چیزی از  آنها مطالبه می کنند و آنها هم تاخیر ایجاد می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی زیر بار روس و چین نمی رفت .... ، بعد از رفسنجانی کشور ورشکسته اقتصادی شد و تماما علتش باج به روسیه و چین است
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
فایل های مرتبط
1