تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۴۶۴۵۶۶

مبتذل بازی سیاسی منتجب‌نیا به اسم امام

۰
مبتذل بازی سیاسی منتجب‌نیا به اسم امام
کبنا ؛
رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب تلویحاً گفته که پس از رحلت امام خمینی (ره) مقبولیت و مشروعیت نظام دچار خدشه شده و تشییع امام را نشانه رأی اکثریت مردم به نظام تا آن زمان دانسته است: «اگر نظرسنجی دقیق، نه نظرسازی داشته باشیم، می‌بینیم فضا به گونه‌ای است که اکثریت مردم یا مخالف یا معترض یا بی تفاوت هستند».
اگر طبق گفته‌های خود منتجب‌نیا هم قرار باشد تحلیل کنیم، تشییع شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۳۰ سال پس از رحلت امام خمینی هم یک نشانه است از آنکه مقبولیت و مشروعیت نظام خدشه برنداشته است. چه آنکه گرچه جایگاه بنیانگذار یک حکومت با جایگاه یک فرمانده نظامی همان حکومت قابل مقایسه نیست، اما در هر حال قاسم سلیمانی منصوب همان رهبری بود که به زعم منتجب‌نیا در دوران رهبری او، «رفته‌رفته حمایت مردمی رنگ باخت». از سویی سردار سلیمانی مجری سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بود و نمی‌شود مردمی مخالف و معترض و حتی بی تفاوت به یک حکومت باشند، اما یکی از اصلی‌ترین چهره‌های آن حکومت را به این شکل کم نظیر تکریم و حتی تقدیس کنند. اگر تشییع امام در خرداد ۶۸ نشانه مقبولیت نظام بود – که بود- تشییع شاگرد صالح مکتب او، قاسم سلیمانی در دی ۹۸ هم یقیناً نشانه مقبولیت نظام است.
تأکید منتجب‌نیا بر نظرسنجی دقیق هم یادآور همان دوران ریاست جمهوری رئیس‌جمهوری اصلاح‌طلبان یعنی حسن روحانی است که مدعی بود با نگاه کردن به چهره مردم می‌تواند نظرسنجی کند و حال آن‌ها را متوجه شود!
امثال منتجب‌نیا دنبال نظرسنجی دقیق نیستند وقتی تجمعات بیست نفره را «مردم» می‌دانند، اما جمعیت میلیونی تشییع شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت را نادیده می‌گیرند و در تحلیل‌های خود سانسور می‌کنند. گویی نظرسنجی دقیق این جماعت از لابه لای اخبار بی‌بی‌سی و وی‌اوی‌ای و سی‌ان‌ان در می‌آید.
منتجب‌نیا همچنین سابقه جنگ و جهاد را گویا نشانه صلاحیت دانسته و گفته: «امروز کار در دست اقلیتی است که کمی از آن‌ها سابقه انقلابی دارند و بیشترشان در انقلاب، جنگ و ... هیچ سابقه‌ای ندارند. دقیقاً بر خلاف توصیه امام که توصیه کرده بودند «نگذارید از راه‌رسیده‌ها بر سرنوشت مملکت حاکم شوند». متأسفانه این روز‌ها کسانی اختیاردار هستند و تریبون دارند که سردی و گرمی مبارزه با شاه و رویارویی با دشمنان انقلاب و مردم را نچشیده‌اند.»
روشن نیست منظور منتجب‌نیا کدام توصیه امام است و کجای صحیفه امام آمده و آیا در دوره‌ای که نسل‌های جدید بر سر کار می‌آیند، می‌شود انتظار داشت همچنان همان نسل قبلی بر سرکار باشد؟ از سویی کاش لیست شهدای اصلاح‌طلب منتشر شود، حداقل بدانیم منتجب‌نیا به پشتوانه کدام وصیت‌نامه شهید، فخر سابقه جنگ و جهاد می‌فروشد!
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1