تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : ۴۶۴۵۲۴
بر اساس برخی اخبار و گزارش‌ها؛

رئیس جدید جبهه اصلاحات در تعلیق

۱
۰
رئیس جدید جبهه اصلاحات در تعلیق
کبنا ؛
برخی اخبار و گزارش‌ها از وضعیت در تعلیق آذر منصوری، رئیس جدید جبهه اصلاحات حکایت دارد. مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره فعالیت سیاسی آذرمنصوری گفته است: استعلام قبلی ایشان برای دبیرکلی حزب «اتحاد ملت» (بدیل حزب منحله مشارکت) مبنی بر محرومیت از فعالیت‌های حزبی بود. دوباره استعلام کرده‌ایم تا مشخص شود که این محرومیت تداوم دارد یا خیر.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روزنامه جوان، برخی اخبار و گزارش‌ها از وضعیت در تعلیق آذر منصوری، رئیس جدید جبهه اصلاحات حکایت دارد. مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره فعالیت سیاسی آذرمنصوری گفته است: استعلام قبلی ایشان برای دبیرکلی حزب «اتحاد ملت» (بدیل حزب منحله مشارکت) مبنی بر محرومیت از فعالیت‌های حزبی بود. دوباره استعلام کرده‌ایم تا مشخص شود که این محرومیت تداوم دارد یا خیر.
روزنامه اصلاح‌طلب آرمان امروز درباره این ماجرا نوشته است: منصوری شهریور ۱۳۸۸ بازداشت شده بود. به گفته محمدرضا فقیهی وکیل وی، اتهام‌های منصوری «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت ملی» عنوان شده بود که به خاطر آن حکم سه سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد. همچنین در خلال اغتشاشات ماه‌های گذشته، علی صالحی دادستان تهران از احضار منصوری به دلیل انتشار توئیتی درباره بدحالی دختران دبیرستانی، خبر داد. صالحی در ادامه گفته بود که انجام تحقیقات قضایی و اخذ دفاع و آخرین دفاع متهمان همراه با پرونده نامبردگان با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. این روزنامه نوشته است: پیش از این محمدعلی وکیلی، نماینده مجلس دهم درباره انتخاب آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات گفته بود: «آرایش فعلی جبهه اصلاحات ذیل گفتمان کنشگری رادیکال است و حالا فضا تغییر کرده و از سطح آقایان عارف و نبوی که وزنه سنگینی در فضای سیاست‌ورزی محسوب می‌شدند، به آذر منصوری رسیده که به نوعی هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی نداشته و افراد دیگری بودند که می‌توانستند به جای نبوی مسئولیت را به‌درستی برعهده بگیرند.» روایت «حسن رسولی»، عضو جبهه اصلاحات از چگونگی انتخاب! آذر منصوری که هیچ رقیبی نداشته شنیدنی است: «دومین جلسه مجمع جدید جبهه اصلاحات برگزار شد و خانم آذر منصوری با رأی اعضا به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شد. بهزاد نبوی، گزینه اصلی بودند و ما هر چه اصرار کردیم، قبول نکردند. در نهایت خانم منصوری تنها کاندیدای ریاست جبهه بودند که با رأی اعضا، ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گرفتند.»
با این توصیف جدیدترین اخبار به دست آمده از محافل جبهه اصلاحات بیانگر آن است که گرچه تأکید محمدخاتمی مبنی بر انتخاب یک زن به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ایران مورد توجه قرار گرفته، اما در فرایند مصداق آن، گزینه اصلی و مورد خاتمی مورد بی توجهی اصلاح‌طلبان ساختاری قرار گرفته است. گفته می‌شود، نظر خاتمی برای ریاست جبهه اصلاحات ایران شهیندخت مولاوردی بوده، اما با تأکید و هدایت تاج‌زاده و از طریق همسرش فخری محتشمی‌پور اصلاح‌طلبان ساختاری، آذر منصوری را برگزیده و عملاً استیلای رادیکال‌ها را نه تنها تثبیت کرده، بلکه نشان دادند اصلاح‌طلبان ساختاری در چارچوب هژمون ساختن برنامه‌های‌شان حتی حاضر به تمکین به توصیه‌های خاتمی نیستند. گفتنی است شکاف و اختلاف شکل گرفته در میان اصلاح طلبان به حدی است که حتی خاتمی در دیدار آذر منصوری، وی را به توجه به خردجمعی و رجحان ندادن دیدگاه‌های حزب متبوع خود به ملاحظات کلیت جبهه اصلاحات دعوت کرده بود.
اکنون باید دید با توجه به سابقه محکومیت آذر منصوری آیا او از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، صلاحیت این تصدی را احراز خواهد کرد یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کی قبولش داره.این محبوبیت نداره حتی بین اقوام خودش.
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1