تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۴۶۴۱۵۱
ناآرامی شبانه در فرانسه پس از شلیک مرگبار پلیس به یک نوجوان؛

فرانسه در آتش و دود و خون / معترضان پاریسی خودروها و ترامواها را به آتش کشیدند + فیلم و تصاویر

۱
۰
فرانسه در آتش و دود و خون / معترضان پاریسی خودروها و ترامواها را به آتش کشیدند + فیلم و تصاویر
کبنا ؛شبکه‌های اجتماعی فرانسه از تشدید درگیری‌ها در خیابان‌های فرانسه بین پلیس و معترضان به ویژه ناحیه‌ای که در آن یک نوجوان ۱۷ ساله به شکلی خونسردانه با شلیک پلیس این کشور کشته شد، خبر می‌دهند.
    
تصاویری از انهدام دوربین های خیابان توسط معترضین فرانسوی!
کانال تلگرامی بصیرت تصاویری را معترضین فرانسوی و از بین بردن دوربین های خیابان توسط معترضین با تفنگ ساچمه‌ای منتشر کرد:
چند روزی است که آشوب در فرانسه غوغا می کند و هزاران نیروی امنیتی برای سرکوب اعتراضات خشونت‌آمیز در پی قتل یک نوجوان ۱۷ ساله در تیراندازی پلیس در حومه پایتخت مستقر شدند.
    
فرانسه در آتش و دود
حالا فرانسه‌ای که نتیجه دست پخت مکرون می باشد. شورش‌های بسیار در شهرهای فرانسه و تالارهای شهر بخشداری‌ها مقر پلیس زندان‌ها و کارخانجاتی که مورد حمله مردم خشمگین قرار می‌گیرند.
    
تصاویر و فیلم‌های منتشر شده قطاری از خودروهای در حال سوختن و حتی اتوبوس‌ها و ترامواهای سوخته را در خیابان‌های فرانسه به تصویر می‌کشند.
در همین ارتباط پلیس امنیت فرانسه (CRS) اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سمت شهروندان معترض کرده و این شرایط تنش را در خیابان‌های نانتر افزایش داده است.جمعیت بسیاری که پلیس فرانسه تعداد آنها را ۶ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرده است در «راهپیمایی سفید» ظهر امروز شهر نانتر شرکت کردند؛ راهپیمایی که به دعوت مادر نائل نوجوان قربانی برگزار اما به سرعت به تظاهرات، تنش و درگیری بین شهروندان و پلیس فرانسه تبدیل شد.

بیشتر بخوانید»
فرانسه ناآرام شد / افزایش تنش در شهر‌های فرانسه 


 ممنوعیت تردد اتوبوس و تراموا در پاریس از ساعت ۲۱
والری پکرس رئیس اداره حمل و نقل ایل-دو-فرانس (IDFM) عصر پنجشنبه اعلام کرد که تردد اتوبوس و تراموا در این ناحیه از ساعت ۲۱ ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه این تصمیم با همکاری پلیس گرفته شده است، دلیل این امر را حفاظت از ماموران و مسافران اعلام کرد.
روزنامه‌نگار لو فیگارو مستقر در نانتر با بیان اینکه اوضاع در این منطقه متشنج است گزارش داد که در این شهر صدای تیراندازی شنیده می‌شود که مشخص نیست مروبط به وسایل آتش‌بازی معترضان است یا گاز اشک‌آور نیروهای پلیس.
بر اساس این گزارش‌ها، پلاکاردهای بسیاری در اعتراض به سیاست پلیس توسط معترضان حمل می‌شود که روی آنها شعارهایی همچون «پلیس می‌کشد» یا «پلیس را آموزش دهید» به چشم می‌خورد.
آتش انتقام فرانسویان کیفیت هوای پاریس را کاهش داد
روزنامه پرشمارگان لو فیگارو در خبری برای تشریح وضعیت تنش‌ها در فرانسه به گزارش سازمان هواشناسی این کشور اشاره و اضافه کرد: کیفیت هوای ناحیه ایل-دو-فرانس (Île-de-France) که پایتخت فرانسه را نیز شامل می‌شود به دلیل گستردگی آتش‌سوزی‌های ناشی از اعتراضات و شورش‌ها در شرایط نامطلوب و بدتر از روز گذشته قرار دارد.

بر اساس این گزارش، غلظت ذرات درشت PM۱۰ و ذرات ریز PM۲.۵ به ویژه در شبانه روز چهارشنبه تا پنجشنبه در ایل-دوفرانس افزایش یافته که دلیل آن بر اساس این گزارش شورش‌های خشونت‌آمیز ارزیابی شده است.
 قتل خونسردانه نائل (Nahel) نوجوان ۱۷ ساله در روز روشن به دست پلیس فرانسه و ارایه گزارش دروغ از واقعه‌ای که از آن به "آمریکایی شدن پلیس فرانسه" تعبیر شده است، فاجعه‌ای دیگر در پرونده ژاندارم‌های خشمگین این کشور ثبت و آتش خشم شهروندان فرانسوی را به عطش انتقام تبدیل کرد.
ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک افسر پلیس راننده‌ای را به زور اسلحه متوقف کرد اما زمانی که خودرو دوباره شروع به حرکت می‌کند، اقدام به شلیک کرده است. در این ویدئو صدایی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «با گلوله‌ای در سر می‌روی.»
گستردگی اعتراض‌ها در سراسر فرانسه در واکنش به قتل موجب شده است که امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه دستور تشکیل یک هسته بحران بین وزارتی را صادر کند و رسانه‌هایی همچون روزنامه پرشمارگان «لو فیگارو» این سوال را مطرح کنند که آیا فرانسه به فضای «جنگ داخلی» تبدیل می‌شود؟
ژرارد درمنن وزیر کشور فرانسه نیز صبح امروز در صفحه توییتر خود از دستگیری ۱۵۰ نفر طی شبانه‌روز چهارشنبه تا پنجشنبه و سوختن چندین ساختمان و خودرو خبر داد؛ موضوعی که از گستردگی ناآرامی‌ها در سراسر این کشور خبر می‌دهد و فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از شرایط حاکم نیز بر آن صحه می‌گذارد.

روز گذشته نیز وزارت کشور فرانسه بازداشت ۳۱ نفر، زخمی شدن ۲۴ افسر پلیس و آتش زدن ۴۰ دستگاه خودرو در جریان اعتراض‌های شب گذشته را به صورت رسمی تایید و اضافه کرده است که امشب ۲ هزار نیروی پلیس برای برقراری نظم بسیج شده‌اند.
در همین پیوند دادستان نانتر اطمینان داد که «شرایط قانونی برای استفاده از سلاح رعایت نشده است.»
سفرهای هیات دولت به تعویق افتاد
مجموع این شرایط موجب شده است که الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه سفر خود را که برای صبح امروز پنجشنبه به ونده (Vendée) برنامه‌ریزی شده بود، لغو کند.
در ادامه این روند، خبرگزاری فرانسه از کاخ نخست وزیری دریافت که پس از دومین شب خشونت شهری در فرانسه، سفرهای «غیر ضروری» وزیران که برای پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق افتاده است. این گزارش به تایید شبکه خبری BFMTV نیز رسیده است.
در این بین برخی سیاستمداران مطرح فرانسه همچون ژان لوک ملانشون رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» که از منتقدان عملکرد پلیس این کشور هستند، این بار نیز موضع سختی نسبت به ژاندارم‌های فرانسوی گرفتند.
در این ارتباط ملانشون با انتشار توییتی، عدالت برای نائل «بیچاره» و تعلیق «پلیس قاتل» و همدستش که به او دستور تیراندازی داده بود را خواستار شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بله دیگه فرانسه اعتراض نام داره اینجا اغتشاش
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1