تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۶۴۱۰۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد مکانی برای فروش محصولات خود ندارند / چرخه کار معیوب است

۱
۰
زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد مکانی برای فروش محصولات خود ندارند / چرخه کار معیوب است
کبنا ؛مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مهمترین مطالبات و چالش‌های زنان این استان در سفر آتی رئیس جمهور پیگیری خواهد شد گفت: در آستانه سفر دوم رئیس جمهور ۱۶ مصوبه مهم و اثرگذار برای ارتقای وضعیت بانوان پیشنهاد شده است.
عاطفه سادات مدبرنژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر نخست رئیس جمهور در مهرماه سال ۱۴۰۰ به این استان تنها یک سری مصوبات کلی در حوزه زنان وجود داشت اما اکنون در آستانه سفر دوم رئیس جمهور ۱۶ مصوبه مهم و اثرگذار برای ارتقای وضعیت زنان استان پیشنهاد شده است.
وی افزود: در سفر نخست اختصاص پنج میلیارد تومان برای خرید تبلت در دوران کرونا برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده بود که با فروکش کردن کرونا این مبلغ برای تجهیز مدارس شبانه روزی دختران توسط اداره کل نوسازی مدارس در استان هزینه شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: همچنین انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از ۲ روستای استان (روستای پراشکفت، دلی اولاد علی مؤمن) بازدیدی داشت و حمایت از کشاورزی این مناطق و ساخت یک خانه بهداشت در روستای پر اشکفت مصوب شد.
مدبرنژاد تصریح کرد: مصوبه مربوط به حمایت از کشاورزی این منطقه اجرایی اما ساخت خانه بهداشت پراشکفت به دلیل شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اجرایی نشد.
وی ادامه داد: هم اینک احداث بازارچه توانمندی‌های زنان در سه شهرستان بزرگ استان، تکمیل و تجهیز و حتی ساخت پارک بانوان در مناطق استان، حمایت از صندوق‌های خرد زنان روستایی، توانمندسازی زنان روستایی و عشایری، حمایت از زوجین نابارور استان، حمایت از زنان کارآفرین استان، راه‌اندازی پوشاک ایرانی اسلامی در استان و غیره در سفر پیش روی رئیس جمهور پیشنهاد داده می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده چالش‌های زنان استان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و... احصاشده است و در همین راستا هم طرح‌های مختلف از جمله مرکز جامع حمایت و توانمندسازی زنان استان در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد شده است.
مدبرنژاد تأکید کرد: همچنین زنان کارآفرین استان مکانی برای فروش محصولات خود در استان ندارند و چرخه کار معیوب است.
وی ابراز کرد: نرخ باروری زنان استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار کم است به طوری نرخ جانشینی در کشور ۲.۵ درصد و در این استان ۱.۷ درصد است که باید با توجه به سیاست دولت سیزدهم روند درمان زوجین نابارور استان تسهیل یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس تو چکاره ای عاطفه بی تدبیر که رئیس جمهور بیاد و درستش کنه
واقعأ بی برنامه و روزمره هستی نامدیر کل بانوان
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1