تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۶۴۰۱۱
در جلسه کارگاه راهکارهای عملیاتی برای تامین مالی توسعه شهری گچساران مطرح شد؛

چرا دوگنبدان پایین ترین سرانه بودجه را نسبت به شهرهای کشور دارد؟

۶
۰
چرا دوگنبدان پایین ترین سرانه بودجه را نسبت به شهرهای کشور دارد؟
کبنا ؛
گچساران شهری کوچک ولی با ذخایر بالای نفت و گاز در سطح کشور جزو شهرهای شاخص در حوزه انرژی است، طی سالهای اخیر درخصوص مالیات یک درصد ارزش افزوده نفت بحث و چالش های زیادی مطرح بوده، مسئله مهم این است که این ارزش افزوده بطور شفاف به شهرداری و از شهرداری به توسعه شهر تزریق نمی شود، گاها اتفاقاتی در پشت پرده می افتد و مالیات نیز در جاهایی غیر از توسعه شهر خرج می شود، مثلا به بدهکاری های شهرداری اختصاص می یابد، در حالی که مالیات ارزش افزوده باید برای افزایش زیرساخت های رفاهی شهر اختصاص یابد.
به گزارش کبنا نیوز، این فقط یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد که در گچساران رسیدگی درستی به آن نمی شود. بنیانگذار مدرسه مجازی سرمایه‌گذاری شهری کشور با بیان اینکه امسال وارد فاز در آمدزایی شهری شده ایم، افزود: شهر دوگنبدان دارای بودجه سرانه شهروندی ۱۴ میلیون ریال می باشد که نسبت به دیگر شهرهای کشور بسیار پایین است.
به گزارش کبنا نیوز، داوود ندیم روز یکشنبه در جلسه کارگاه راهکارهای عملیاتی برای تامین مالی توسعه شهری گچساران با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار در شهرداری های کشور بسیار حائز اهمیت است گفت: پایین بودن سرانه شهرداری دوگنبدان موجب شده این شهر هر سال به فقر شهری نزدیک تر شود.
وی بیان کرد: شهرستان گچساران دارای پتانسیل و ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی شهری است.
ندیم تصریح کرد: در بررسی های انجام شده بودجه شهرداری دوگنبدان در سال گذشته یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به جمعیت ۸۵ هزار نفری این شهرستان سرانه بودجه هر نفر معادل یک ۱۴ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: این در حالی است که بودجه شهر های همسان شهر دوگنبدان ۱۵۰ میلیون ریال بوده که نسبت به شهر دوگنبدان تفاوت ۱۰ برابری دارد که این امر خود موجب فقر شهری خواهد شد.
ندیم با بیان اینکه شهرداری دوگنبدان باید از روش های دیگری بجای روش‌های سنتی عوارض استفاده کند گفت: در کنار این اقدام مدل های ۱۸۸ گانه ای که برای کسب درآمد وجود دارد که میتوان از آن‌ها برای جذب منابع بیشتر استفاده کرد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود که معاونت سرمایه گذاری و شرکت اقتصادی در شهرداری دوگنبدان ایجاد شده و همزمان با این اقدام مطالعات اطلسی سرمایه گذاری که از سوی وزارت کشور الزام و انحام شود.
ندیم افزود: همچنین می توان استارت یک همایش ملی و بین المللی را برای سال آینده در راستای جذب سرمایه های لازم برای دوگنبدان ایجاد کرد.
انجام ۶۰۰ قرار داد بصورت سرمایه گذاری مشارکتی توسط شهرداری های کشور
ندیم ادامه داد: در برخی از کلانشهرها از ۱۵ سال پیش اقدامات عنوان شده آغاز گردید و انبوهی از پروژه های آن ها از سوی سرمایه گذاری مشارکتی اجرا شده است.
وی گفت: افزون در ۶۰۰ قرارداد تاکنون در برخی از شهرداری های کشور به صورت سرمایه گذاری مشارکتی صورت گرفته است.
ندیم ابراز کرد: ۱۸ کلان شهر با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد که بودجه شهرداری های این شهرها بیش از ۱۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با چند شرکت خارجی معتبر در دنیا این میزان بودجه بسیار پائین بوده است.
وی با بیان اینکه سیستم های سنتی برای پیشرفت سرانه شهری جوابگو نیست گفت: هم اکنون صنایع پولساز در دنیا اعم از آی تی، گردشگری و صنایع غذایی در هزاره سوم وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چون تاجگردون را ندارد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
وقتی بودجه از مرکز استان قلع و قمع بشه، بین بویراحمد و گچساران
دیگه چیزی نمیمونه
Iran, Islamic Republic of
چون‌صحاب نیاره
کوروش
Romania
چون تاج را ندارند
همه چیز در گچساران در حال نابودی است !!!!!!
حسینی پور !! نماینده که می گوید من در حال انجام وظایف ملی هستم !!!! و کاری برای استان و منطقه باشت و گچساران انجام نمی دهد.
استاندار که به فکر جایگذاری مدیران ناتوان است!
رئیس سازمان مدیریت هم که بی خبر از همه جا از بوشهر آمده و از دنیای استان بی خبر!!!
کبنا !! همین که وضع از این خرابتر نشده خدا را شکر کنید.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ای گچساران صاحب داره . همه مسولین استان از خودشونه وتوی بهترین شرایط وکمترین ترافیک وبهترین امکانات دارند زندگی میکنند . اگه ی روز میومدن وترافیک شهر بی صاحب یاسوج رو میدیدن این حرفو نمیزدند
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1