تاریخ انتشار
جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۳۸۹۹
به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛

نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد / کشف و ضبط ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر سه ماهه امسال

۰
نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد / کشف و ضبط ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر سه ماهه امسال
نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد / کشف و ضبط ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر سه ماهه امسال
کبنا ؛دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ خانواده شهید مبارزه با مواد مخدر این استان تجلیل می‌شوند.
حسین اسماعیلی (روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲) در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سال گذشته جلسات منظمی در راستای پیشگیری با مواد مخدر برگزار شد، افزود: تهاجم فرهنگی گسترده از سوی دشمنان باعث شده اعتیاد به مواد مخدر و مصرف روان‌گردان‌ها طیف وسیعی را درگیر کند.
وی با اشاره به اینکه بیماری جسمانی، روانی و مرگ و میر‌های نتیجه سوء مصرف مواد مخدر است، اظهار کرد: متولیان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تکلیف و رسالت سنگینی بر دوش دارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد، اعتیاد را ما در همه جرائم و بزهکاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اعتیاد هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به جامعه وارد کرده است.
اسماعیلی از فعالیت ۲۴ مرکز نگهداری معتادان در استان خبر داد و تصریح کرد: در جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر هفت هزار نفر به صورت مجازی تحت آموزش دستگاه‌های متولی قرار گرفتند.
وی با اشاره به ارسال هشدار‌های مجازی ادامه داد: برگزاری همایش منطقه‌ای، همایش تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای تئاتر‌های خیابانی، برگزاری همایش یاری‌گران زندگی در شهرستان کهگیلویه و برگزاری همایش نوحوان سالم در یاسوج، آموزش دانشجویان و راه‌اندازی خط مشاوره اعتباد ویژه آموزش و پرورش از جمله اقدامات فرهنگی ستاد در پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۷ مرکز درمان با متادون در استان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: ۹ هزار و ۴۶۵ نفر در این مراکز تحت درمان هستند، ضمن اینکه در هفت مرکز اجباری ۲۹۵ بیمار در حال مداوا هستند.
وی به برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و تأکید کرد: همایش تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر پنجم تیرماه همزمان با سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این همایش از خانواده ۱۵ شهید مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شود، ضمن اینکه ۱۵ نفر از فرزندان این استان در راه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز به درجه جانبازی نائل شدند.
اسماعیلی بیان کرد: دو هفته پیش پلیس مبارزه با مواد مخدر در عملیات بزرگ کشف مواد مخدر در کمربندی یاسوج مقدار زیادی مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط کرد که در این عملیات دو نفر از سربازان نیروی انتظامی زخمی شدند که جانبازان جدید عرصه مبارزه با مواد مخدر هستند.
کشف و ضبط ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه امسال

همچنین در این نشست، سرهنگ ایرج بختیاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی و مکان‌های آلوده طی سه ماهه سال جاری خبر داد.
بختیاری با بیان اینکه بسیاری از مواد مخدر و رونگردان‌ها ناشی از اختلالات روانی است و ۴۰ درصد بیماری‌های صعب العلاج ناشی از مصرف مواد مخدر است، افزود: سخت‌گیری و در مواردی بی‌تفاوتی خانواده‌ها و شبکه‌های مجازی باعث گرایش افراد به سوء مصرف مواد مخدر شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است، اظهارکرد: در سال گذشته ۷ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و ۴۲۴ نفر دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سه ماهه سال جاری ۲ تن و ۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی و مکان‌های آلوده کشف و ضبط داشت که رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.
بختیاری از دستگیری ۴۷۸ نفر و توقیف ۹۱ دستگاه خودرو خبر داد و تصریح کرد: توقیف خودرو‌های حمل‌کننده مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.
وی از طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: توسعه و گسترش شبکه اطلاعاتی از اهداف پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1