تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۶۳۸۵۲
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

دستگیری 29 کلاهبردار بانکی در کهگیلویه و بویراحمد / 706 کارت بانکی کشف و مسدود شد

۰
دستگیری 29 کلاهبردار بانکی در کهگیلویه و بویراحمد / 706 کارت بانکی کشف و مسدود شد
کبنا ؛سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری که به مناسبت هفته‌ی قوه‌ی قضائیه در دادگستری استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه استان اظهار کرد: همراهی و همدلی میان اصحاب رسانه و دستگاه قضایی استان خیلی خوب بود و در پیگیری معضلات اجتماعی نیز خیلی خوب عمل کردند.
به گزارش کبنا، سید علی ملک حسینی عنوان کرد: در سال گذشته در دادسرای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تکریم ارباب رجوع، بیش از ۶ هزار ملاقات چهره به چهره و حضوری با ارباب رجوع برگزار شده است، که با توجه به حجم کار در دادگستری استان و مراجعه مردم، خیلی زیاد است.
ملک حسینی گفت: از لحاظ دسته‌بندی الکترونیک در دستگاه قضایی، استان در کشور، دارای رتبه اول می‌باشد.
دادستان مرکز استان درخصوص انبار اموال تملیکی اظهار داشت: انبار‌های استان ما در کشور یکی از تمیز‌ترین و بهترین انبار‌ها می‌باشند که بسیاری از این اموال تعیین تکلیف شده‌اند و از اموالی که باقی مانده‌اند به صورت استاندارد در حال نگهداری هستند.
وی در بحث جلوگیری و مبارزه با قاچاق کالا نیز بیان داشت: ۲۳۱ دستور قضایی در مورد‌ایست و بازرسی‌ها صادر شد که ضابطین قضایی ۶۶۸ خودرو متخلف را در این بازرسی‌ها با دستور قضایی توقیف کردند و ۲ باند عمده قاچاق شناسایی و متلاشی و ۸۰۷ پرونده در این مورد تشکیل شد.
ملک حسینی با اشاره به ارزش ریالی این پرونده‌ها گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان می‌باشد و تعدادی از این پرونده‌ها در صلاحیت تعزیرات حکومتی استان می‌باشد که به این نهاد منتقل شدند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین در حوزه حقوق عامه گفت: واگذاری‌هایی به مساحت ۴۲۰ هکتار در حوزه منابع طبیعی واگذار شده بودند خلع ید و این اراضی به بیت المال برگشت داده شدند و ۳۴۱ پرونده در خصوص تصرفات که ۸۳۰ هکتار بوده تشکیل شده است و این اراضی به بیت المال برگشت داده شده‌اند.
وی عنوان کرد: در حوزه محیط زیست ۴۰ هزار و ۴۱ متر مربع رفع تصرف و خلع ید شدند.
ملک حسینی همچنین عنوان داشت: در حوزه آب منطقه‌ای در سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بستر رودخانه‌ها آزاد‌سازی شد و درحوزه‌ی راه و شهرسازی ۴۰ قطعه زمین به متراژ ۱۶ هزار و ۷۸۱ متر مربع ازاین اراضی آزاد شدند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: ۲۱ مورد از کودکان بدسرپرست سلب حضانت شدند که ۱۰ مورد از آن‌ها به بهزیستی تحویل داده و بقیه این کودکان به افراد دیگری از بستگان یا کسانی که دارای صلاحیت بودند واگذار و ۴۰ مورد سالمندبه خانه‌های سالمندان معرفی شدند و مورد نیز به سازمان بهزیستی معرفی شدند.
دادستان مرکز استان در این نشست در بحث حقوق عامه نیز بیان کرد: گودبرداری در بلوار قرنی یاسوج، روبروی بیمارستان شهید جلیل انجام شده بود و ساختمان‌های مسکونی اطراف این گودبرداری بودند که برای ساکنین این منطقه حادثه خیز بود که با همکاری و همفکری صاحب ملک نیز رفع خطر شد.
ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: در بحث مبارزه با فساد و رانت خواری و پول شویی و قمار، بعضی افراد این کار را در فضای مجازی انجام می‌دادند ۲۷۹ عدد کارت بانکی را مسدود کردیم و ۲۹ مورد متهم شناسایی و دستگیر شدند. از این ۲۹ متهم تعداد ۷۰۶ مورد کارت کشف و مسدود شدند که اکثر این کارت‌ها به صورت اجاره‌ای بودند.
وی در ادامه عنوان کرد: در جرائمی مثل رشوه، اختلاس و تصرف در اموال دولتی، به ترتیب ۸۱، ۷ و ۱۷ فقره پرونده مورد رسیدگی گرفت.
وی گفت: ۵۰ مورد بازدید از مراکز درمانی سوء مصرف مواد مخدر و مراکز نگهداری افراد بی‌سرپرست و همچنین نگهداری سالمندان انجام شد که دارای نقایصی که، رفع، مشکلات آن‌ها پیگیری و همچنین دستور تعطیلی تعدادی از این مراکز، به دلیل عدم استفاده از استاندارد‌ها، نیز صادر شد.
دادستان مرکز استان در مورد پرونده‌های کثیرالانتشار نیز گفت: ۲ پرونده کثیرالشاکی در استان وجود داردکه به لحاظ اهمیت یکی پر اهمیت‌ترین پرونده‌های کشور هستند.
وی افزود: یکی از این پرونده‌ها مربوط به شهرستان بهمئی و دومی در شهرستان لنده، که هر دو شبیه هم هستند که در پرونده بهمئی، بیش از ۱۶ هزار نفر در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده بودند.
ملک حسینی با اذعان به این که رسیدگی به این پرونده‌ها خیلی مصیبت دارد، افزود: در پرونده بهمئی، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جمع گردش مالی داشت و در مرکز استان رسیدگی شد این صندوق به لطف خدا و همراهی مردم و اصحاب رسانه در یک مهلت سه ماهه به صورت شبانه روزی رسیدگی و پیگیری شد که مدل رسیدگی به این پرونده کسی الشاکی در استان وکشور بی‌نظیر بود.
وی گفت: برای رسیدگی و اخذ شکایت اعضاء، سامانه‌ای طراحی و فرم‌ها و شکایت‌های سرمایه‌گذاران به صورت واحد ثبت شد حجم کارشناسی این پرونده اگر به روال عادی پیگیری می‌شد، بالغ بر چندین میلیارد تومان می‌شدکه شکات باید پرداخت می‌کردند و با همکاری معاونت اقتصادی استانداری تیمی ۱۲ نفره از کارشناسان شبانه روزی مشغول کار شدند و در ۳ ماه، کار کارشناسی انجام شد که در این پرونده توانستیم بصورت عادلانه قسمتی از پول مالباخته‌ها را در شب عید پرداخت کنیم و ۱۴ هزار نفر نیز در یک شبانه روز پول به حساب آن‌ها واریز شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهار داشت: دادگستری استان در مورد این پرونده حتی لحظه‌ای درنگ نکرده است وآن چه که پول نقد‌هایی که از این شرکت و ارزش سهام‌هایی در بورس دارد حکم توقیف آن‌ها به صورت جمعی صادر شد و با آمدن خریدار به صورت قسطی بین همه طلبکاران تقسیم خواهد شد.
وی افزود: در فضای مجازی مسائلی را مبنی بر تقسیم سهام پخش می‌کندکه صحت ندارند.
ملک حسینی در مورد پرونده‌ی لنده گفت: چندین جلسه با نظارت رئیس کل تشکیل شد کار‌های مبتکرانه در این پرونده بود و دستور فروش اموالی که از متهم ضبط شده صادر شد و کارشناسی فروش این اموال تحت نظارت پیگیری دادگستری استان شروع شده است و فرایند رسیدگی نیز ادامه دارد. در این پرونده نیز ۲ نفر بازداشت شدند که از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز کلاهبرداری کرده‌اند.
وی گفت: ویژگی خاص این پرونده، انجام امور آن در بستر فضای مجازی هست.
مدعی العموم مرکز استان در حوزه امنیت اجتماعی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه نزاع دسته جمعی جرائمی مثل جرائم امنیتی، سرقت به عنف و جعل خیلی امن و وضعیت کاملاً مطلوب است.
ملک حسینی گفت: برخورد‌های جدید دستگاه قضایی و حضور پلیس در کاهش این جرائم در استان تأثیر‌گذار بوده است.
وی با ابراز ناراحتی درخصوص استفاده نابجا و نابهنگام از اسلحه در مراسمات بیان داشت: استفاده‌ی نابجا از اسلحه در مراسم عروسی‌ها، که اخیراً موجب قتل یک نفر شد کرد و به هیچ عنوان نباید در عروسی‌ها و تشییع جنازه‌ها اسلحه با خود ببریم و این موضوع ریشه‌ی فرهنگی دارد که همه‌ی مردم نیز باید کمک کنند تا این فرهنگ غلط جمع که ریش سفیدان و متنفذین و نخبگان ما نیز باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند تا در مراسمات ما از اسلحه استفاده نشود و در این راستا امنیت مردم سلب نگردد.
وی در ادامه گفت: در طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با توجه به مطالبه‌ی عمومی در استان و دستور رئیس کل دادگستری استان و تعامل با نیروی انتظامی مقرر شد که این طرح نیز دوباره انجام شود و در حال انجام می‌باشد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درپایان با توصیه به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان، به کسانی که احساساتی برخورد و باعث ناامنی و برهم زدن آسایش عمومی می‌شوند هشدار داد و گفت: در این راستای برنامه ارتقاء اجتماعی، با خودرو‌هایی که رانندگی نامتعارف داشتند برخورد و بیش از ۲۰ خودرو توقیف و ۸۰ خودرو نیز در سیستم راهور توقیف شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1