تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۶۳۶۱۵
یادداشت؛

هوش مصنوعی جواب می دهد؛ مشکلات عمده استان کهگیلویه و بویراحمد چیست / برای توسعه استان از چه راه کارهایی می توان استفاده کرد

نصرالدین پارسه
۳
هوش مصنوعی جواب می دهد؛ برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد از چه راهکارهایی می توان استفاده کرد؟
کبنا ؛
از هوش مصنوعی سوال کرده ایم بنابراین به سبک خود هوش مصنوعی بدون صغری و کبری چیدن، آنچه را که پیش روی چشممان قرار داده است به رشته تحریر در می آوریم. آنقدر جواب هایش دقیق، و جمع و جور هستند که می توان همچون یک چشم انداز چند ساله به آن نگاه کرد، آنقدر که کارنامه هر مسئول مدعی را می توان در ظرف جواب های آن سنجید؛ و خطاب به همه مسئولان، از گذشته تا اکنون بیان داشت: "گفتاردرمانی" و "سخن را راندن" و از افعال "باید بشود" و "خواهیم کرد" ممنوع!، سر راست به ما بگویید برای این موارد چه کرده اید؟. حتی برنامه هم نمی خواهیم، سر راست بگویید چه گام هایی برداشتید. برنامه را از مسئولان آینده طلب خواهیم کرد.
و اما هوش مصنوعی:
با توجه به وضعیت فعلی، مشکلات عمده استان کهگیلویه و بویراحمد شامل موارد زیر می باشد:
یکی از مشکلات عمده در این استان، بیکاری است. با توجه به کمبود فرصت های شغلی، بسیاری از جوانان و نیروهای کار قادر به پیدا کردن شغل مناسب نیستند. فضای کار آفرینی در این استان به صورت کامل توسعه یافته نیست، همین موضوع سبب می شود که فارغ التحصیلان و نخبگان استان مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگتر شوند.
کمبود خدمات بهداشتی و درمانی: علی رغم جمعیت نسبتا کم استان، خدمات بهداشتی و درمانی پایینی دارد. احداث بیمارستان ها و مراکز بهداشتی مناسب با تجهیزات مدرن و جذب پزشکان و پرستاران ماهر، می تواند در حل این مشکل بسیار موثر باشد.
کمبود زیرساخت ها: علاوه بر بیکاری، استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود زیر ساخت های کافی مثل جاده ها، فرودگاه، راه آهن و ارتباطات مواجه است. توسعه این زیرساخت ها در کنار توسعه صنعت و تولید، می تواند باعث ایجاد فرصت های شغلی و جذب گردشگران در این منطقه شود.
کمبود منابع آبی: استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود منابع آبی مواجه است و این مورد به تدریج شدت نیز خواهد گرفت. این مشکل از طریق حفظ آبخوان های زیر زمینی، ساخت سد بصورت اصولی و تحول در فرآیند کشاورزی و دامپروری می تواند حل شود.
توسعه صنعت و تولید: این استان ظرفیت های بالقوه بسیاری را برای توسعه صنعت و تولید دارد، اما با توجه به کمبود سرمایه گذاری و تمرکز بر روی تولیدات سنتی، همچنان این بخش ضعیف است.
مشکلات آموزشی: در بسیاری از مناطق این استان، امکانات آموزشی نظیر کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، سینماها، سالن های ورزشی و کلاس های تخصصی به صورت کافی فراهم نیست.
هوش مصنوعی جهت توسعه استان راه کار نیز ارئه داده است؛
برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، می توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:
فراهم کردن شرایط لازم برای گردشگری: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه های طبیعی فراوانی می باشد که می تواند برای گردشگری جذاب باشد. سرمایه گذاری در زمینه هتل ها، رستوران ها و دیگر خدمات گردشگری، می تواند به رشد اقتصادی و افزایش تولیدات کشاورزی منجر شود.
توسعه بخش کشاورزی واقتصاد روستایی: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی و دامداری می باشد. این دو (کشاورزی و دامداری) از بخش های مهم اقتصادی در این استان می باشند. سرمایه گذاری در زمینه توسعه باغداری، دامداری و کشت در این منطقه می تواند به رشد اقتصادی و افزایش تولیدات کشاورزی منجر شود.
توجه به صنایع دستی و تولیدی: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنایع دستی دارای پتانسیل بالایی می باشد. توسعه و پشتیبانی از صنایع دستی مانند قالی بافی، چرم دوزی و ... می تواند درآمد زایی و اشتغال زایی بیشتری به همراه داشته باشد. دولت باید برای ترویج صنایع تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات لازم را انجام دهد. این اقدامات می تواند شامل ارائه تسهیلات مالی، حمایت از تحقیق و توسعه، افزایش همکاری با بخش خصوصی و ... باشد.
پشتیبانی از کسب و کارهای فناوری: دسترسی به فناوری های جدید و پیشرفته می تواند به توسعه کسب و کارها کمک کند. حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای فناوری مانند استارتاپ ها و شرکت های نوپا می تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد شغل های جدید کمک کند.
افزایش همکاری با شهرستان های همجوار: همکاری با شهرستان های همجوار به عنوان یکی از راهکارهایی است که می تواند برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشد. این همکاری می تواند شامل تبادل دانش و تجربه، تبادل کالا و خدمات، شبکه سازی و ... باشد.به علاوه ایجاد زیرساخت های لازم مانند بستری برای جذب سرمایه گذاران، توسعه شبکه حمل و نقل و توسعه زیرساخت های انرژی، می تواند در رشد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1