تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۶۳۴۱۱
با انتشار نامه‌ای:

امام جمعه باشت خطاب به مردم؛ مال‌تان را حلال کنید و زکات دهید / زکات مال را زیاد می‌کند

۳
۰
امام جمعه باشت خطاب به مردم؛ مال‌تان را حلال کنید و زکات دهید / زکات مال را زیاد می‌کند
کبنا ؛امام جمعه باشت در نامه‌ای خطاب به مردم و کشاورزان در خصوص فرضیه مهم زکات نوشت: زکات نه‌تنها باعث کم شدن مال نمی‌شود بلکه مال را زیاد می‌کند، به رسم علمای قدیم منطقه باشت که مال مردم را حلال می‌کردند و با توجه به آیات و روایات بسیار درباره زکات، همه کشاورزان زحمت کش را دعوت می‌کنم خود داوطلبانه در این امر الهی پیش‌قدم باشند تا مشمول دعای پیامبر (صلی الله علیه و آله) باشند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام‌ امید گنجه‌ای_ امام جمعه شهرستان باشت_ طی نامه‌ای به کشاورزان باشتی آورده است: «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَ‌اءِ وَالْمَسَاکِینِ وَالْعَامِلِینَ عَلَیْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِی الرِّ‌قَابِ وَالْغَارِ‌مِینَ وَفِی سَبِیلِ اللَّـهِ وَابْنِ السَّبِیلِ ۖ فَرِ‌یضَةً مِّنَ اللَّـهِ ۗ وَاللَّـهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ.»
در این نامه آمده است: مردم عزیز باشت؛ سال زراعی گذشته سالی پربرکت بود، سالی که نزول رحمت الهی کام مردم عزیز را شیرین کرد.
در این سال پر برکت کشاورزان زحمتکش بسیاری از زمین‌ها را به برکت این بارندگی به زیر کشت بردند و حدود ۱۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شد. مردم عزیز! اکنون وقت ادای وظیفه ما در مقابل خداوند رازق و روزی‌دِه است.
به روایت آمار‌های رسمی امسال حدود ۱۵ هزار تن گندم برداشت شد که حدود ۳۵ درصد آبی و ۶۵ درصد دیم‌کاری در سطح شهرستان بحمدالله کِشت شد.
زکات این مقدار با توجه به اختلاف زکات دیم‌کاری و آبی حدود ۱۴ میلیارد تومان است.
یعنی امسال بعد از کسر هزینه‌کرد کشاورز حدود ۱۴ میلیارد تومان زکات باید پرداخت شود.
یعنی یکی از ۹ مورد ۱۴۰ جهیزیه ۱۰۰ میلیون تومانی در یک سال، ایجاد ۱۴۰ شغل ۱۰۰میلیونی برای ۱۴۰ جوان، ساخت ۲۸ منزل ۵۰۰ میلیون تومانی برای فقرا در سال، ساخت ۵ مدرسه متوسط در سال، هر ماه کمک ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به فقرا، هر روز ۱۱۰۰ پرس غذای گرم ۳۶۵روز سال، توزیع روزانه ۱۶۰ کیلوگرم گوشت و سالانه ۵۶ تن گوشت قرمز در سال، توزیع ۱۶۵ تن گوشت مرغ در سال، درمان تمام بیماران صعب العلاج در سال و...
در ادامه نامه آمده است: تازه این فقط زکات گندم است، جو و گوسفند و گاو، زکاتش به کنار. قبلاً زکات گوسفند را حساب کردم می‌شد هفته‌ای ۵۰۰ کیلوگرم گوشت.
مردم متدین باشت؛ آیا با پرداخت این مقدار از زکات در سال، بعد از ۱۰ سال در شهر نیازمندی باقی می‌ماند! و یا کمبود امکاناتی در شهر احساس می‌شود! آیا بخاطر محقق نشدن این کمک‌ها در قیامت بازخواست نمی‌شویم؟! آیا زکات فقط حق‌الله است؟! حق الناس چطور؟ اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست.
در این نامه قید شده است: آیا وقت آن نرسیده به این واجب الهی عمل کنیم و برکت را به مال و زندگی و زمین‌های خود برگردانیم. آیا می‌دانید زکات یعنی رشد؟ امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «ما ضاعَ مالٌ فِی بَرٍّ وَلا بَحْرٍ اِلاَّ بِتَضْیِیعِ الزَّکاةِ؛ هیچ مالی در خشکی و در دریا ضایع و تلف نمی‌شود، مگر به خاطر آنکه زکات آن تضییع شده باشد. زکات نه‌تنها باعث کم شدن مال نمی‌شود بلکه مال را زیاد می‌کند.
در ادامه نامه چنین ذکر شده: به رسم علمای قدیم منطقه باشت که مال مردم را حلال می‌کردند و با توجه به آیات و روایات بسیار درباره زکات، همه کشاورزان زحمت کش را دعوت می‌کنم خود داوطلبانه در این امر الهی پیش‌قدم باشند تا مشمول دعای پیامبر صلی الله علیه و آله باشند آنجا که در قرآن فرمودند: خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَکِّیهِمْ بِهَا وَصَلِّ عَلَیْهِمْ ۖ إِنَّ صَلَاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ از اموال آن‌ها صدقه‌ای (بعنوان زکات) بگیر، تا بوسیله آن، آن‌ها را پاک‌سازی و پرورش دهی! و (به هنگام گرفتن زکات، ) به آن‌ها دعا کن؛ که دعای تو، مایه آرامش آنهاست؛ و خداوند شنوا و داناست!
«وَ العاقِبةُ لِاَهلِ التَّقوی وَ الیَقین»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باشه.چشم.
احسان
Romania
زکات یک امر دلخواه است. فقط یه سوال؟ مگه مال بنده از راه حرام بدست اومده که حلال شود؟؟؟؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
فعلا بچه هاتونو شرکت نفت وگاز استخدام کنید مردم خود دانند
دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

ترامپ تصور می‌کرد، تحریم‌ها، ایران را به زانو در خواهد آورد اما او فراتر از اینکه ما ...
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
1