تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۶۳۲۸۰
پژوهشگر مسلمان‌شده‌ی برزیلی:

بانوی تازه مسلمان شده برزیلی در یاسوج: در برزیل وقتی لباس تنگ و جلفی می‌پوشیدیم ما را اذیت می‌کردند

۱۴
۶
بانوی تازه مسلمان شده برزیلی در یاسوج: در برزیل وقتی لباس تنگ و جلفی می‌پوشیدیم ما را اذیت می‌کردند
کبنا ؛این بانوی تازه مسلمان شده گفت: وقتی شما محجبه باشید اعتماد به نفس دارید و دیگر کسی نمی‌تواند شما را اذیت کند، در برزیل زنان را مانند یک کالا پشت ویترین می‌گذارند و بقیه می‌توانند آن‌ها را تا مدتی اجاره کنند.
به گزارش کبنا نیوز، پژوهشگر و مترجم زبان پرتغالی که مسلمان شده بود در نشست صمیمانه‌ای که با حضور دانشجویان استان برگزار شده بود گفت: من قبلاً مسلمان بودم اما زبانی بود و هیچکس از احکام اسلام و این دین به من چیزی نگفته بود.
رزانا نجیبان تصریح کرد: من مترجم زبان پرتغالی هستم و وقتی که سخنرانی امام خمینی(ره) را ترجمه می‌کردم با دین اسلام آشنا شدم و تصمیم گرفتم مسلمان واقعی باشم.
وی ادامه داد: ۱۲سال پیش به ایران آمدم، خانواده، همسایگان و دوستان مخالف بودند؛ آن‌ها ایران را کشوری تروریست می‌خوانند و می‌ترسیدند که من به اینجا بیایم.
این پژوهشگر برزیلی عنوان کرد: در برزیل وقتی لباس تنگ و جلفی می‌پوشیدیم ما را اذیت می‌کردند و بنابراین تصمیم گرفتم محجبه بشوم وقتی اینکار را کردم احساس خوب و راحتی داشتم.
نجیبان خاطرنشان کرد: همسایگان و برزیلی‌ها فکر می‌کردند باید کلاً با چادر باشی و حتی بخوابی اما من به آن‌ها گفتم که در خانه راحت هستم و این را دوست داشتند.
وی بیان کرد: من به ایران آمدم و ازدواج کردم الان هم دختربزرگم ۱۹ساله است که همراه من به جلسه آمده است.
وی در جواب سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر تأثیر حجاب بر جامعه گفت: وقتی شما محجبه باشید اعتماد به نفس دارید و دیگر کسی نمی‌تواند شما را اذیت کند، در برزیل زنان را مانند یک کالا پشت ویترین می‌گذارند و بقیه می‌توانند آن‌ها را تا مدتی اجاره کنند.

این بانوی تازه مسلمان شده گفت: حجاب و پوشش به زن شأن و شخصیت می‌دهد و جایگاه انسان را حفظ می‌کند.
وی بیان کرد: در برزیل منطقه‌ای وجود است که متعلق به خانواده‌های پولداری است که حتی از سیاستمداران هم بالاتر هستند و آن‌ها اجازه پوشیدن لباس نامناسب را نمی‌دهند و همینطور آقایان هم موظفند که کت و شلوار بپوشند.
وی در پاسخ به سؤال دانشجوبان مبنی بر وضعیت اقتصادی مردم برزیل گفت: مردم در تأمین معیشت خود به مشکل می‌خورند و زندگی در آنجا خیلی سخت هست در حالی که در ایران می‌توان دوام آورد.
این پژوهشگر برزیلی عنوان کرد: من در اینجا درس می‌خوانم و بعد به کشورم برمی‌گردم تا تبلیغ کنم البته برایم بازگشت به برزیل سخت است چون برای امنیت فرزندانم می‌ترسم.
نجیبان خطاب به دانشجویان گفت: شما‌ها سختی نکشیدید و اذیت نشدید اما ما با سختی مواجه شدیم باید درس بخوانیم و به مردم کمک کنیم.
وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید نظر شما نسبت به اهل بیت علیه السلام چیست: خاطره‌ای را تعریف کرد که ۲ سال تمام به علت عدم قدرت تکلم فرزندم به پزشک درمان گفتاری مراجعه می‌کردیم اما متأسفانه جوابی نگرفتم ولی ۲شب رفتم مشهد حرم امام رضا (علیه السلام) دعا کردم و پسرم محمد جواد شفا پیدا کرد و الان می‌تواند به راحتی صحبت کند و در حوزه علمیه درس می‌خواند.
وی در جواب به خبرنگار مبنی بر اینکه دیدگاه‌شان نسبت به رهبر و انقلاب اسلامی چیست، بیان کرد: سیدعلی خامنه‌ای بهترین رهبر دنیاست و‌ امیدوارم خدا به‌ایشان عمر با عزت بدهد و سایه‌ او همیشه بر سر ما باشد، او بهترین نعمتی است که خدا به مردم ایران داده است.
من به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و شهداء افتخار می‌کنم، امام خمینی بسیار صبور بود و می‌دانست که چه موقع باید انقلاب کند و باعث شد که همه از انقلاب اسلامی ایران تأثیر بگیرند.
همچنین دختر او "زینب فرجی" که در این نشست نیز حضور داشت، در پاسخ سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا شما دوست دارید در ایران زندگی کنید یا برزیل؟ گفت: برزیل سرزمین مادری من هست و ایران سرزمین پدری من اما برزیل به همان قدری که زیباست همانقدر هم از لحاظ امنیتی خطرناک هست و ترجیح می‌دهم در ایران زندگی کنم.
وی در پاسخ سؤال یک دانشجو که سؤال کرد شما آینده غرب را چگونه پیش‌بینی می‌کنید: گفت که ان‌شاءالله در آینده‌ی نه چندان دور هم در غرب پوشش و حجاب رعایت می‌شود و به دین اسلام‌ایمان می‌آورند.

فرجی دختر این بانوی مسلمان در پاسخ یکی از دانشجویان گفت: در کشور برزیل از لحاظ امنیتی شما جرئت ندارید اول شب در خیابان باشید، صبح که از خانه به مدرسه می‌روی معلوم نیست زنده برگردی یا نه؟ اما در ایران امنیت هست؛ در مکان‌های مختلف و هرزمانی حتی تا ساعت ۳ شب در خیابان و مساجد هستیم و مشکلی برایمان به وجود نمی‌آید.
فرجی در پاسخ سؤال دانشجویی دیگری که سؤال پرسید مادر‌ ایشان چه الگو و نقشی برای او داشته، گفت: من مدتی حجاب را کنار گذاشته بودم و به مادرم گفته بودم که یا شما باید مرا قانع کنی یا من شما را قانع کنم؛ که مادرم با صبر و حوصله مدت‌ها سعی کرد با منطق و استدلال من را راضی کند همین باعث شد که حجاب را انتخاب کنم و حتی باعث شد بیشتر تحقیق کنم تا دین اسلام را بهتر بشناسم.
این بانوی مسلمان در پاسخ به سؤال یک دانشجویان در مورد اینکه آیا شخصیت آیت الله مصباح یزدی روی او تأثیر داشته یا نه؟ گفت: آیت الله مصباح یزدی شخصیت برجسته‌ای هستند که طرح ولایت‌ایشان خیلی کمک‌کننده بود و هست، من کتاب "فلسفه اخلاق"‌ایشان را دارم به پایان می‌رسانم.
فرشته پیش خورد مسئول خواهران هسته مقاومت بین‌الملل بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این برنامه گفت: مبنا و الگوی ما در عرصه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی شخصیت برجسته بنیان‌گذار جمهوی اسلامی ایران امام خمینی(ره) هستند که فرموده، ‌اند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت جهانی اسلامی باشند و این شدنی است چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست. » باید هسته‌های مقاومت در تمامی جهان بوجود آورد و در مقابل شرق و غرب‌ایستاد.
فرشته پیش‌خورد ادامه داد: از آنجایی که ما در عرصه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنیم دعوت کردیم از این بانوی مسلمان و دخترشان تا در میان دانشجویان استان حضور پیدا کنند و از ظرفیت و سخنان‌ایشان استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: هدف از این برنامه دعوت از خانم رزانا نجیبان بزرگ شده‌ی کشور برزیل که به قول خودشان تا قبل از آشنایی با تفکر امام خمینی (ره) با اسلام آشنایی نداشتند و صحبت‌های امام باعث شد که به ایران بیایند و با دین اسلام آشنا شوند؛ و اینکه چطور در قاره‌ی آمریکا زندگی کرده‌اند و به چه دلیلی دین اسلام را انتخاب کرده‌اند و چرا به ایران آمده‌اند را برای دانشجویان و جوانان تبیین کنند.
پیشخورد تصریح کرد: در قرآن به این موضوع نیز اشاره شده که «دین اسلام در تمامی جهان گسترش پیدا می‌کند. » و جمهوری اسلامی ایران حرم هست برای تمامی کسانی که خواهان پذیرش دین اسلام هستند؛ برای گفتمان‌سازی و صادر کردن آرمان‌های انقلاب و تمدن نوین اسلامی ارتباط‌گیری با مسلمانان سایر کشور‌های دیگر بوده و اینکه از زبان خود همین افراد توضیح داده شود از زندگی، مشقت و رنج‌هایی که تحمل کرده‌اند تا به دین اسلام‌ایمان بیاورند.
این فعال دانشجویی افزود: دعوت از بانوی مسلمان برزیلی خانم "رزانا نجیبان" به همت هسته‌ی مقاومت بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یاسوج و هسته مقاومت بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه پردیس کوثر با حضور دانش‌آموزان و اجرای سرود زینبیه به رسم عفاف و حجاب و دانشجویان و مسئولان ۲دانشگاه برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسئولین یکی رو دیندار می کنن صد تا رو از دین زده می کنن.
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم خوب
Iran, Islamic Republic of
عجب. به بانوان ایرانی که با عملکرد شماها از اسلام روی برگرداندند هم فکر کردید؟
Iran, Islamic Republic of
جل الخالق از ادعا !!ا
دنا گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
طوری فیلم و عکس و جلسه و ..... راه انداختند انگار وزیر امور خارجه برزیل آمده است

بس کنید
ابن کارها دیگه چیه؟؟؟؟
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
یک نفرمسلمان شد
Iran, Islamic Republic of
خوب بود
بهرام
Iran, Islamic Republic of
واقعا.... این که نوشتین راسته!!!!! ؟؟؟؟
خالو
Iran, Islamic Republic of
آغا یهو یاد خانم کاترین پرز شاکدم افتادم ، یادتونه که ...مخ زن قهاری بود
امید
Iran, Islamic Republic of
خانم تازه مسلمان برزیلی است یاپرتقالی؟ چرادقت نمیکنیدتاشکی درصحت گزارش ایجادبشود
Iran, Islamic Republic of
یک نفر وارد تورم ۵۰ درصدی شد خودش هم حالیش نیست
Iran, Islamic Republic of
خب میتونست لباس درست و حسابی وسنگین بپوشند خانمها.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هر جایی به یک چیزی معروف برزیل هم همینطور
Iran, Islamic Republic of
درود ب شرفت بانوی عزیز
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1