تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۳۲۳۷
موشک هایپرسونیک فتاح که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد

رونمایی ابرموشک هایپرسونیک فتاح / اولین تصاویر مرحله پرتاب تا اصابت موشک رعب انگیز فتاح به هدف / موشکی که از تمام سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست + فیلم و تصاویر

۰
رونمایی ابرموشک هایپرسونیک فتاح / اولین تصاویر مرحله پرتاب تا اصابت موشک رعب انگیز فتاح به هدف / موشکی که از تمام سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست + فیلم و تصاویر
کبنا ؛ابر موشک هایپر سونیک فتاح جدیدترین دستاورد را هبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز رونمایی شد.
به گزارش کبنا، ابر موشک هایپر سونیک "فتاح" جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه شنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۲) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور رونمایی شد.
موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند.
این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانورپذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.
برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.
آبان سال ۱۴۰۱ بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه ( اینجا) از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد.
وی خاطرنشان کرد: این موشک جدید از همه سامانه های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.


اولین تصاویر مرحله پرتاب تا اصابت موشک رعب انگیز فتاح به هدف 
امروز ابَر موشک هایپرسونیک فتاح، جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد. مراحل پرتاب تا اصابت موشک هایپرسونیک فتاح به هدف را در ویدئو ببینید.
    
 اظهارات مهم سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک سپاه | واکنش‌ها معنادار بود
سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با رونمایی از موشک هایپرسونیک سپاه دکان فروش تسلیحات آمریکا بسته خواهد شد. واکنش‌ها به خبر رونمایی موشک هایپرسونیک سپاه خیلی معنادار بود.
    
این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.









رهبر انقلاب نام «فتاح» را برای موشک جدید سپاه انتخاب کردند 
سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز در آئین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح اظهار داشت: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد؛ موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است.
وی افزود: البته پا سپر موشکی که موفقیت زیادی داشته باشد وجود ندارد؛ از سوی دیگر برای زدن یک موشک باید سه موشک شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک ۲۰ برابر موشک هدف است‌.
وی اضافه کرد: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آنها از سرعت کمی هم برخوردار است.
وی با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است، ادامه داد: موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود؛ برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به صورت دقیق اصابت می‌کند؛ فعالیت‌های ما در این حوزه به ساخت این موشک خاتمه پیدا نمی‌کند چون این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های موشکی از ابتدا تا کنون مورد حمایت و تأیید فرمانده معظم کل قوا بوده و هست، گفت: زمانی که گزارش ساخت این موشک را خدمت ایشان ارائه کردیم، معظم له نام فتاح را برای این موشک برگزیدند؛ همکاری‌های سپاه با دولت تاکنون در هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی نبوده لذا از همکاری‌های وزارت دفاع نهایت سپاسگزاری را داریم.
بازتاب رونمایی از «فتاح» در رسانه‌های عربی
رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.
شبکه المیادین: ایران از موشک هایپرسونیک به نام «فتاح» رونمایی کرد.
شبکه الجزیره: سپاه ایران با حضور سید ابراهیم رئیسی موشک فراصوتی «فتاح» را به نمایش گذاشت.
شبکه اسکای نیوز عربی: ایران با حضور ابراهیم رئیسی از «بزرگ ترین دستاورد نظامی» خود که موشک فراصوت «فتاح» است، رونمایی کرد.
                
نام شما

آدرس ايميل شما

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1