تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۶۲۹۷۵

فرق یک سرباز با ۵ سرباز در سازندگی!

۰
فرق یک سرباز با ۵ سرباز در سازندگی!
کبنا ؛روزنامه سازندگی متعلق به حزب کارگزاران سازندگی در شماره دوم خرداد، شهادت پنج سرباز در حمله تروریستی از خاک پاکستان به مرز سیستان و بلوچستان را با تیتر «یک قرن اجباری» و عکس‌های کوچک از این پنج سرباز شهید در گوشواره صفحه یک خود قرار داد، اما شهادت یک سرباز طی درگیری مرزی با قاچاقچیان مواد و سپس با طالبان در همان استان سیستان و بلوچستان را با عکس تمام صفحه و با تیتر «سرباز وطن» پوشش داد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روزنامه جوان، چرا این بار قضیه برای سازندگی تفاوت داشت؟! و چرا شهادت پنج سرباز برای سازندگی به قدر یک سرباز یادآور «سرباز وطن» نبود؟! البته خیلی از روزنامه‌ها در هر دو مورد بنا به سیاست‌های خودشان که ممکن است ملاحظه متأثر نکردن افکار عمومی بوده باشد، پوشش گسترده به این اخبار ندادند، اما برای روزنامه‌ای که متفاوت از این سیاست‌ها رفتار می‌کند، باید دلیلی کافی وجود داشته باشد که خبر شهادت پنج سرباز را کمتر از شهادت یک سرباز پوشش دهد، مگر اینکه بگوییم سربازی که طی درگیری با طالبان به شهادت رسید، «فرصتی سیاسی» و نه «انسانی» و نه «وطن‌پرستانه» برای حزب سازندگی ایجاد کرد تا برخی سیاست‌های کلی با همسایه شرقی را در دولت تخریب و از آن برای اهداف جناحی و سیاسی بهره ببرد.
سازندگی در ذیل تیتر «سرباز وطن» نوشت: «در زمانه‌ای که سیاست رنگ از رخسار مردم برده و در دوره‌ای که اقتصاد کمر مردم را خم کرده است، چه خبری مهم‌تر از جانفشانی سربازان وطن؟»
آیا این یک مغالطه آشکار نیست؟! در هر مقوله‌ای می‌توان چنین نسبتی برقرار کرد و گفت در روزگاری که فلان و بهمان، چه خبری مهم‌تر از جانفشانی یک سرباز وطن؛ و آیا این سوءاستفاده از شهادت سرباز وطن برای موج‌سواری روی مسائل و مشکلات اقتصادی نیست؟!
حزب سازندگی در دوران دولت سازندگی، بزرگ‌ترین تورم تاریخ کشور- قبل و بعد از انقلاب- را به میراث گذاشت و دولت یازدهم و دوازدهم که در سیطره این حزب بود، تلخ‌ترین خاطرات معیشتی از توزیع سبد غذا و نزاع در صف‌ها تا گرانی بنزین بدون اطلاع رئیس‌جمهور! تا دلار جهانگیری و جهش دلار از ۳ هزار تا ۲۷ هزار تا ده‌ها فاجعه اقتصادی دیگر و یک «تقریباً هیچ» کامل را به مردم تحمیل کرد و حالا ناگهان «در دوره‌ای که اقتصاد کمر مردم را خم کرده است، چه خبری مهم‌تر از جانفشانی سربازان وطن؟!» نه، این مرثیه‌خوانی‌ها به شما برای سربازان شهید وطن نمی‌آید که دیدیم و از خاطر نمی‌بریم که با حرمت صد‌ها شهید مدافع حرم که مانع تراژدی هولناکی بدتر از تراژدی مغول شدند، چه کردید!
نام شما

آدرس ايميل شما

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1