تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۶۲۹۵۸
کبنا گزارش می‌دهد؛

رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد + صحبت‌های مهدی تاج پیرامون صلاحیت خداداد افشاریان و مالکیت تیم نفت و گاز گچساران

۰
رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد + صحبت‌های مهدی تاج پیرامون صلاحیت خداداد افشاریان و مالکیت تیم نفت و گاز گچساران
کبنا ؛بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های زیاد خداداد افشاریان با انتخاب اعضای مجمع هیئت فوتبال به مدت ۴ سال سکان هدایت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را برای دومین دوره متوالی بر عهده گرفت.
به گزارش کبنا، مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه‌شنبه) دهم خردادماه با حضورمهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و برخی مسئولان استانی و اعضای مجمع برگزار شد.
مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با حضور دو نامزد انتخاباتی خداداد افشاریان و سیاوش باقرنژاد برگزار شد که در پایان خداداد افشاریان با کسب اکثریت آرا(۲۰ رای) برای مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیئت فوتبال انتخاب شد.
گفتنی است خداداد افشاریان در دوره قبل نیز رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
طهمورث حیدری عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال در این باره گفت: امروز به همراه مهدی تاج، رئیس فدراسیون و بهرام رضاییان عضو هیأت رئیسه در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج حاضر شدیم.
وی افزود: در این مجمع که دهقانی مدیرکل ورزش و جوانان استان، مسئولان استانی و اعضای مجمع حضور داشتند، در نهایت خداداد افشاریان با ۲۰ رای از مجموع ۲۲ رای به عنوان رئیس این هیأت انتخاب شد. ضمن اینکه خانم آشتیانی با ۲۱ رای از مجموع ۲۲ رای به عنوان نایب رئیس بانوان انتخاب شد.
تاج: صلاحیت خداداد افشاریان تأیید شده بود
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دستگاه‌های نظارتی به عنوان مرجع رسیدگی، صلاحیت خداداد افشاریان را تأیید کردند.
مهدی تاج ظهر امروز در آیین انتخابات مجمع فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی حواشی در ماه‌های اخیر اظهار داشت: در زمینه صلاحیت افراد کاندیدا‌های هیئت فوتبال قبل از برگزاری انتخابات از دو دستگاه استعلام می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه مسائل مطرح شده در فضای رسانه‌ای در زمینه هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با دستگاه‌های نظارتی مفصل صحبت کردیم، ابراز کرد: چیز قابل اسنادی نبوده و هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات امروز وجود نداشت.
تاج ابراز کرد: مرجع رسیدگی به صلاحیت افراد فدراسیون فوتبال نیست و انعکاس برخی موارد به فدراسیون و‌حتی انتشار در فضای رسانه‌ای، قابل اتکا نیست، جز اینکه یک دستگاه نظارتی تأیید و کتباً اعلام کند.
رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه چیزی متوجه افشاریان در دستگاه‌های نظارتی نبود و تأیید کردند، افزود: انتظار می‌رود افشاریان در استان حضور بیشتری داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین گفت: برخی سعی کردند انتخابات هیأت فوتبال را به حاشیه ببرند، اما افرادی که کاندیدای مجتمع فوتبال می‌باشند همه از نخبگان ورزشی هستند.
عین‌الله دهقان افزود: هر کسی که انتخاب شود باید از حقوق جوانان استان دفاع کند، سایر افراد نیز رئیس مجتمع فوتبال را در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها یاری کنند.
مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با حضور دو نامزد انتخاباتی خداداد افشاریان و سیاوش باقرنژاد برگزار شد که در پایان خداداد افشاریان با کسب اکثریت آرا (۲۰ رای) برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال انتخاب شد.
مهدی تاج همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع موضوع مالکیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران اشاره کرد و گفت: اینن حرف درستی است که تیم فوتبال نفت و گاز متعلق به شهرستان گچساران باشد چرا که از بودجه این استان و این شهرستان و امکانات و شرایط این شهرستان استفاده می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه استان خوزستان خودش استانی پر از فوتبالیست است و مرکز ثقل فوتبال ایران است گفت: بسیاری از ملی‌پوشان ما از خوزستان هستند و خودشان ظرفیت‌های لازم را دارند لذا از آقای دکتر رضاییان عضو هیئت رئیسه می‌خواهم که موضوع مالکیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران را به صورت ریشه‌ای حل کنند.
 مالکیت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران اکنون در دست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بوده و عملاً متعلق استان خوزستان است تیمی که ده‌ها سال با نام نفت و گاز گچساران در فوتبال ایران درخشیده است و قرار است مهدی تاج با رایزنی مالکیت آن را به گچساران بازگرداند.
وی در ادامه با بیان اینکه ما مسئول برگزاری مسابقات هستیم اما مسئول تیم‌داری نیستیم گفت: در خصوص ورزشگاه‌ها نیز به همین منوال است ما مسئول برگزاری مسابقات در استادیوم‌ها هستیم و سازمان تربیت بدنی و شرکت ساخت مسئول ساخت و ساز و تعمیر ورزشگاه‌ها هستند اما اگر بدانیم در استانی می‌توانند تیم داری کاری کنند و اسپانسر قوی دارند حاضرم مجوز یک تیم دسته دوم یا دسته سوم را به آن‌ها بسپاریم.
تاج افزود: اما شرط این است که استان بتواند تیمداری کند نه اینکه در وسط راه تیم را کنار بگذارند که در گذشته‌ها چنین شده است.
وی با بیان اینکه واگذاری تیم لیگ دسته سوم به استان‌ها بسیار بهتر از واگذاری تیم‌های دسته دوم و دسته اول است گفت: یکی تیم دسته سوم که مراتب را از استان تا کشور طی می‌کند چنین تیمی قوام می‌یابد و آینده بهتری برای استان دارد.
VAR را به کشور خواهیم آورد
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص کمبود‌های مالی برای آوردن کمک داور ویدئویی به کشور، گفت: تنگنا‌هایی وجود دارد اما با وجود همه آن‌ها ما VAR را به کشور خواهیم آورد.
 مهدی تاج اظهار داشت: همه می‌دانند که نتوانستیم پول خودمان را از afc و فیفا بگیریم، همه مسیر‌ها را رفتیم همین امروز که در یاسوج هستم دوستانمان در فدراسیون فوتبال به دستور آقای اینفانتینو به صورت ویدئو کنفرانس با مالی‌ای‌اف‌سی و مالی فیفا در حال مذاکره هستند که البته هنوز از نتیجه این مذاکرات خبری ندارم اما می‌دانم که دستور جدی آقای اینفانتینو برای رفع مشکلات ماست.
وی افزود: به دلیل هزینه‌ها و رفت و آمدی که وجود دارد به توافق رسیدیم که این مذاکرات به صورت ویدئو کنفرانس انجام شود تا بدانیم چگونه می‌توانیم پول خودمان را از آسیا و فیفا بگیریم.
تاج با بیان اینکه از رهگذر اعزام‌ها باید هزینه‌های زیادی بپردازیم، تأکید کرد: همین هفته که در آن هستیم سه جا اعزام داریم، اعزام نوجوانان و جوانان آسیایی بانوان و هم بزرگسالان که باید اعزام شوند، فوتبال ساحلی که از عربستان برگشته و تیم بزرگسالان که باید به کافا برود و فوتسال، در یک ماه باید ۶ اعزام داشته باشیم قبلاً با ۲۰۰ میلیون تومان یک اعزام را انجام می‌دادیم اما الان برای ورود یکی از لژیونر‌ها به کشور باید ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم که با هماهنگی خود باشگاه‌ها و بازرسی کل کشور طبق آیین‌نامه باید باشگاه‌ها سقف پرداخت داشته باشند تا به سمت ورشکستگی نروند و مجوز‌های حرفه‌ای که صادر می‌کنیم تکلیفی است تا محکم کاری کنیم و باشگاه‌ها به وضعیت ورشکستگی گرفتار نشوند و باشگاه‌هایی که درآمد ندارند، هزینه سنگینی انجام ندهند و باشگاه‌هایی که بزرگترند نباید اینقدر هزینه کنند.
وی به یک اقدام خوب دیگر برای لیگ سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: برای استفاده از زیر ۲۳ ساله‌ها سقف اعلام می‌شود و همه باید به سمت جوانان و‌امید بروند.
تاج افزود: در رده‌ها از استان در تیم‌های ملی سهم خوبی داریم که باید از این موضوع نیز به خوبی استفاده شود.
تاج ادامه داد: انتخابات هم خوب بود شرایط خوبی برای برگزاری آن وجود داشت رئیس هم با رای خوبی انتخاب شد مخالفین همه حرف خود را زدند اما مهم این است که همه ارکان در این انتخابات حضور داشتند.
رئیس فدراسیون فوتبال سپس به برنامه‌های تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: تیم ملی ما در کافا در خردادماه شرکت دارد اگر از گروه بالا بیاید به ازبکستان می‌رویم یک هواپیمای اختصاصی برای این کار گرفته‌ایم تا دچار مشکل نشویم و با شرکت هواپیمایی کار را تنظیم کرده‌ایم که تیم را جابجا کند.
وی ادامه داد: بازی‌های خیلی خوب تدارکاتی هم با عمان، ازبکستان و قرقیزستان برگزار می‌شود.
تاج در خصوص وضعیت فوتبال این استان توضیحاتی داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد اما باید کار بیشتری در آن صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1