تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۶۲۸۴۸
با حضور مسئولان؛

ویژه برنامه «شاهنامه نبشت» در دهدشت برگزار شد

۱
۰
ویژه برنامه «شاهنامه نبشت» در دهدشت برگزار شد
کبنا ؛ویژه برنامه “شاهنامه نبشت” با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای کوی آزادگان دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، امین درخشان در ویژه برنامه “شاهنامه بنشت” و افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسان بلاد شاپور افزود:حقیقتا ماهیت برنامه خوشنویسان بلادشاپور فراتر از سطح استانی است و همچنین در هیچ استانی برنامه ای با این سبک وجود ندارد و زیبایی این برنامه مخصوصا پیوست آن به مسایل فرهنگی است.
وی تصریح کرد: تلفیق و تقارن زیبای بین هنر خوشنویسی، شاهنامه و جایگاه آن در ارتباطات هنری واقعیتی انکار ناپذیر است که بدون تردید بدون تلاش های انجمن های شاهنامه و خوشنویسی امکان پذیر نبود.
درخشان با بیان اینکه اگر ما شاهنامه را نداشتیم تکلیف زبان فارسی و فرودسی چه می بود ابراز داشت:این نشان دهنده جایگاه شاهنامه فردوسی در فرهنگ، زبان و ادب فارسی ما دارد.
درخشان با اشاره به تقارن زیبا ، ترکیب و تلفیق شاهنامه در هنر خاطر نشان کرد:همین بس که اگر شاهنامه نبود هنر زیبای نگارگری هم خلق نمی شد.
درخشان فلسفه وجودی هنر نگارگری را شاهنامه عنوان کرد و افزود:مبدا و دلیل این هنر بسیار ظریف، برجسته و موثر در حوزه هنرهای تجمسی شاهنامه است که به ارتباط و ترکیب با شاهنامه و هنر خوشنویسی بر می گردد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: خیلی از هنرمندان خوشنویس بخاطر حجم و قدرت بالای شاهنامه حریف شاهنامه نویسی نمی شوند اما امروز می بینیم که بدست خوشنویسان بلاد شاپور انجام گرفته است.
درخشان مطالبه گری را حق هنرمند دانست و تاکید کرد:هنرپیشه بایستی مطالبه گری هنرمند را بپذیرد.
وی فلسفه وجودی فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت و حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری خواند و خاطر نشان کرد:وظیفه ما ارتقاء سطح فرهنگ، فعالیت های هنری و حمایت از کسانی است که در اجرای آنها نقش دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از محدودیت در همه حوزه ها یاد کرد و گفت: برای حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری کوتاهی نداریم و در طول یکسال گذشته بیش از ده بار برای پیگیری برنامه های فرهنگی و هنری به کهگیلویه آمده ام.
وی اعتبار پلاتو از زمان کلنگ زنی تاکنون را یاداوری کرد و گفت:با گرفتن اعتبار سه برابری آن از زمان کلنگ زنی، پیمانکار مشخص و پروژه عملا وارد فاز اجرایی شده و تا سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.
درخشان از تلاش برای هماهنگ کردن یکی از فرهنگسراهای اسم و رسم دار در تهران برای برپایی نمایشگاه اثار هنرمندان خوشنویسی بلادشاپور خبر داد و گفت: در پی نمایش این اثار در پایتخت هستیم تا زمینه ای برای خرید و حمایت از هنرمندان انجام گردد.
وی با انتقاد از رویه برخی هنرمندان گفت:تعدادی از هنرمندان در جمع های خصوصی،دوستانه و اداری جور دیگری صحبت می کنند اما به محض قرار گرفتن پشت تریبون ها لحن صحبت کردنشان حکایت دیگری دارد.


عبدالکریم عبودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خبر از برگزاری ویژه برنامه شاهنامه نَبِشت و نمایشگاه آثار خوشنویسان بلادشاپور با محوریت تحریر اشعار شاهنامه را داد و گفت: این برنامه با حضور هنرمندان، فرهنگیان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری شماره ۱ دهدشت برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: خانه خوشنویسان بلادشاپور از فعال ترین گروه های هنری شهرستان هستند و ظرفیت بالایی در آموزش ، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها از خود نشان دادند و وظیفه ما این است حتی المقدور از این هنرمندان حمایت کنیم و مسیر رشد و بالندگی آنها را هموارتر نماییم.






​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
کمایی هنوز چندسال کوتاه اومدی تو سیاست و خبرنگاری
آیا تا الان دیدی معاون سیاسی اینطور تو همه برنامه های هر شهری شخصا حاضر بشه؟؟
افسوس که وجدان نداری و چشمات رو مال دنیا کور کرده
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
1