تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۶۲۳۸۹
مسوولان تشریح کردند؛

آخرین وضعیت جاده ملی پاتاوه-دهدشت / وعده افتتاح در شهریورماه

۵
۰
آخرین وضعیت جاده ملی پاتاوه-دهدشت / وعده افتتاح در شهریورماه
کبنا ؛
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی طرح جاده پاتاوه-دهدشت به  سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید و افتتاح اولیه از سوی رییس جمهور اعلام شده و در سفر دوم هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد اجرایی خواهد شد.
خیرالله خادمی افزود: این پروژه ۲ مرحله ای خواهد بود که یک مرحله بهره برداری اولیه برای تردد مردم استان و مرحله دوم بهره برداری از کل پروژه است.
خادمی تصریح کرد: با همکاری قرارگاه خاتم تونل ریزش کرده طرح ملی پاتاوه - دهدشت تا اخر شهریور تکمیل و مرحله اول برای تردد مردم استان زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی مرحله دوم را شامل بهره برداری از کل پروژه دانست و گفت: بر اساس برآورد قرارگاه خاتم یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان این طرح را تکمیل نهایی خواهد کرد.
خادمی اضافه کرد: از این میزان ۵۰۰ میلیارد مطالبات قرارگاه است.
وی تصریح کرد: ایجاد روشنایی، تاسیسات و کارهای باقی مانده سازه ای که اولویت اصلی است با تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان درآینده نزدیک از منابع مختلف تکمیل خواهد شد.
خادمی افزود: با بهره بردای از این طرح تا پایان سال شاهد تحول توسعه در این استان خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : ۵۰۰میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به این طرح ملی اختصاص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل سفر رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان به این جاده اختصاص یافت که هم اینک کار در حال انجام است.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: با تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت تعداد ۴۰۰ روستا با یکصد هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت رسانی دولت به ساکنان آنان به سهولت صورت می گیرد.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه به دهدشت بیش از ۹۵ درصد است و پروژه در دو نقطه بحرانی تونل ریزشی با سرعت مطلوب در حال اجرا است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه بزرگ ملی دهدشت - پاتاوه به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
وی افزود: اجرای این پروژه و به بهره برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی آن ، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.
جاده پاتاوه-دهدشت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت
احمدزاده ابراز داشت: از سوی دیگر جاده پاتاوه - دهدشت با عبور از چشم انداز های زیبای طبیعی در شهرستان های دنا و بویراحمد و سپس کهگیلویه به بهبهان در استان خوزستان وصل می شود که از مزیت های مهم آن در حمل و نقل کالا ، مسافر و گردشگری است.
جاده دهدشت به پاتاوه تا شهریورماه امسال افتتاح می شود
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ریزش در تونل شماره چهار جاده ملی دهدشت به پاتاوه کار افتتاح رسمی پروژه را با تاخیر همراه کرد.
عیسی شهامت افزود: ۲۴ متر از خود تونل باقی مانده و عملا ریزش برداری و لاینیگ انجام شده است.
وی تاکید کرد: به دنبال شرایط بهره برداری ایده آل از این جاده ملی هستیم که تونل ها دارای تهویه و روشنایی مناسب، علایم کافی و در مجموع خدمت مطلوب به مردم ارائه شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبار برای تکمیل این جاده ملی نیاز است و اکنون هم گذر محلی از این مسیر در حال انجام است.
شهامت ابراز کرد: دو تقاطع آن به دلیل معارضات محلی باقی مانده بود که تا ۱۰ روز آینده برآوردهای آن انجام می شود و کارشان انجام می شود.
وی تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات جاده دهدشت پاتاوه تا شهریورماه افتتاح می شود و اما تلاش بر تسریع بهره برداری از این طرح مهم است.
گفتنی است؛ جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ کلنگ زنی شد و در این سال ها در سایه کم مهری ها و کمبود منابع کمر خم کرد تا اینکه در دولت سیزدهم با رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفت و به زودی شاهد بهره برداری از این طرح زیربنایی خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر، جزو یکی از پروژه های اولویت دار در دولت سیزدهم تعیین شده است و در سفر نخست رئیس جمهور در مهرماه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به تکمیل آن تخصیص یافت.
با افتتاح این جاده ملی علاوه بر کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
۱۳ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استانهای قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
اکنون مردم صدها روستای مسیر شهر دهدشت تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش راه ارتباطی از این جاده برای تردد استفاده می کنند بنابراین به صورت محلی و در واقع غیر رسمی این جاده به زیر بار ترافیک رفته و روزانه مورد استفاده خیلی از مردم قرار می گیرد اما اکنون همه منتظر افتتاح رسمی این طرح ملی در استان در دولت سیزدهم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کریم
Iran, Islamic Republic of
لطفا به فکر روشنایی تونل ها باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ارزو بر جوانان عیب نیست.... با مدیر ضعیف راه وشهرسازی نه تنها جاده ای درست نمیشود بلکه هیچ خانه ای هم ساخته نمیشود.....
این خط و این‌نشون......._____!
Iran, Islamic Republic of
کبنا خسته نشدی
چند سال که وعده از قول مسئولان برا افتتاح این جاده تو سایت میزنی

نماینده قبل که خود و بستگانش بار از چنتا جاده این چنینی بسته اند
نماینده فعلی که دنبال مسائل دیگر هست
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
جاده بایدهمه چیش تکمیل وابوبعدافتتاح
الرر
Iran, Islamic Republic of
افتتاح خخخخخ
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1