تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۶۲۳۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

پروژه‌های بزرگ گردشگری یاسوج؛ سرمایه‌گذاران ناتوانند یا مدیران؟!

۹
۰
پروژه‌های بزرگ گردشگری یاسوج؛ سرمایه‌گذاران ناتوانند یا مدیران؟!
کبنا ؛پروژه‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی و شروع به‌کار کرده و امیدهای زیادی در دل جوانان جویای کار جوانه زد. اما متأسفانه به دلایل متعددی از جمله سوء مدیریت و ناکارآمدی برخی از مدیران که حاصل فعل و انفعالات سیاسی است، پروژه‌ها به سرانجام نرسیدند. بدتر از همه این است که پروژه‌ای به سرانجام نرسیده، بعضی از مدیران پروژه‌های دیگری را کلنگ‌ می‌زنند و با ادامه این روند روزی شاهد خواهیم بود که استان کهگیلویه و بویراحمد قبرستان‌ها پروژه‌های بزرگ رها شده خواهد شد. پروژه تله کابین یاسوج در حوزه گردشگری به سرانجام نرسیده، پروژه پل معلق پایه‌گذاری شده که منابع آن با حجم کار پروژه یکسان نیست. پارک آبی یاسوج فعلاً که آزمایشی افتتاح شده و سرمایه‌گذار در به در به دنبال تسهیلات برای اتمام پروژه است. به نظر می‌رسد که سکان حوزه گردشگری باید توسط افراد کاردان، برنامه‌ریز و پیگیر هدایت شود تا شاهد رونق هر چه بیشتر در این حوزه باشیم.
سعید طالبی پور_ مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد_ (روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران افزود: پارک آبی یاسوج به صورت آزمایشی افتتاح شده است البته هنوز افتتاح رسمی نشد، ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات و در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش افزوده این پارک آبی است خوشبختانه اکنون با راه اندازی این مجموعه برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم شده است و صدها نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم از این مجموعه بزرگ ارتزاق می‌کنند.
وی اظهارکرد: یکی از کارهای مهم دیگری که در حوزه گردشگری در دستور کار داریم مجموعه پل معلق یاسوج است که در منطقه "تنگه مهریان" احداث خواهد شد، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بتوانیم این مجموعه بزرگ و عظیم را نهایی کنیم، مقدمات و کارهای اداری آن کامل اجرا شده و سرمایه گذار نیز از خود آن منطقه است و بخشی از ملک شخصی و بخشی از منابع دولتی را نیز به آن اختصاص داده‌ایم تا بزرگترین پل معلق در ایران که بین ۳۶۰ تا ۳۸۰ متر طول دارد توسط همان شرکتی که در اردبیل کارکرده در اینجا هم کار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این پل معلق دارای فضاها و اماکن بسیار زیادی بوده همچنین دریاچه، کافی شاپ، رستوران و سایر بخش‌های جانبی دیگر نیز در این مجموعه پیش بینی شده است دلیل انتخاب منطقه مهریان هم این بوده که یکی در جاده اقلید و طریق الرضا ایجاد می‌شود که جاده‌ای پر تردد در آینده خواهد بود و خود جاده کاکان یکی از مناطق پر گردشگر در فصل تابستان و همچنین در فصل زمستان به واسطه بودن پیست اسکی کاکان است.
طالبی پور در خصوص آخرین وضعیت تله کابین یاسوج نیز تصریح کرد: سرمایه‌گذار تل کابین از همان ابتدا پای کار نبود، سرمایه‌گذاری که وقتی به او زنگ می‌زنیم بعد از یک هفته جواب ما را می‌دهد، سرمایه گذار نه به فکر خودش و نه به فکر ماست و تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ام این نشان می‌دهد که موضوع شدنی نیست از همان روز اولی که ما در این مجموعه قرار گرفتیم می‌دانستم که سرمایه گذار پای کار نیست و تله کابین اجرا نخواهد شد بنابراین موضوع تله‌کابین را باید یک موضوع تمام شده بدانید.
وی ادامه داد: در پروژه پل معلق، تله کابین پیش بینی شده است، اینگونه نیست که تله کابین از برنامه گردشگری این استان حذف شود البته این را هم بگویم اگر کسانی خواهان سرمایه گذاری در در زمینه تله کابین یاسوج هستند می توانند پای کار بیایند چون می‌دانیم پروژه با این پیمانکار به نتیجه نمی رسد و اگر سرمایه گذار جدیدی بیاید قطعاً با او به تفاهم می‌رسیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در رابطه با موزه یاسوج باید بگویم ظرفیت‌های تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است به قول بعضی ها اگر در برخی از مناطق ما کاوش شود به اندازه نصف موزه‌های ایران را پر می‌کنیم.
طالبی پور تاکید کرد: موزه یاسوج منطقه‌ای است و از استان‌های دیگر هم می‌توانند اشیای خود را در آن بگذارند تجهیزات حوزه ما کاملاً به روز است که اگر خریداری نمی‌شد در حال حاضر نمی توانستیم چنین تجهیزاتی را داشته باشیم.
وی اظهارکرد: موزه یاسوج افتتاح شده اما چه افتتاحی! افتتاحی که مردم را نسبت به ما بدبین می‌کند. اگر افتتاح شده بود چرا کسی از آن بازدید نمی‌کند؟ برای مثال هر چند پارک آبی راه اندازی شده اما به دلیل اینکه فکر می‌کنیم مشکلاتی وجود دارد آن را به صورت رسمی افتتاح نکرده‌ایم بنابراین اینگونه افتتاح ها غیرقابل قبول است و درست نیست که روبانی ببندیم و بگوییم مجموعه قابلیت افتتاح دارد در حالی که چنین نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت های بسیاری در صنایع دستی داریم که اگر از دو حوزه دیگر گردشگری و میراث استان این ظرفیت‌ها بیشتر نباشد از آن آن‌ها کمتر نیست، متاسفانه در سال‌های اخیر دست بافته های هنرمندان ما در مناطق مختلف توسط دلالان و بازاریابان به حراج می‌رفت، هم اکنون بسیاری از فروشندگان  استان از طریق فضای مجازی یاد گرفته‌اند که دست بافته های خودشان را به فروش برسانند و در این بین واسطه وجود نداشته باشد و به دست دلالان نیفتد.
طالبی پور افزود: موضوع دیگری که در بخش صنایع دستی باید مورد توجه قرار داد ایجاد بازارچه است، استان کهگیلویه و بویراحمد بازارچه صنایع دستی ندارد. چند جا برای راه‌اندازی این بازارچه نظر داشتیم اما معارضاتی وجود داشت به اتفاق مسئولان دستگاه‌های مختلف نقطه‌ای از پارک ولایت یاسوج شناسایی شده که نقطه بسیار خوبی است و در صحن شورا هم مورد تایید قرار گرفته که آنجا کار بازارچه را انجام دهیم.
وی بیان کرد: همچنین روستاهای "سادات محمودی" در شهرستان بویراحمد و روستاهای "سربیشه" و "بیدزرد" را داریم مقدمات کار ثبت ملی آن‌ها انجام شده و سپس برنامه ما اینست که دهستان سادات محمودی نیز در زمینه صنایع دستی ثبت ملی شود اگر چنین کاری انجام شود توجه ویژه‌ای از سوی وزارت به این مناطق خواهد شد و همچنین بودجه و اعتبارات برای آنها در نظر گرفته می‌شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بازم به مرام طالبي كه صادقانه صحبت كرد
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
احتمالا تله کابین پا نمیده . البته بهتره یک نفر جدید که‌ به قول‌ شما بشه باهاش هماهنگ هماهنگ هماهنگ اصلا راه بیاد وووو این یارو احتمالا خودمونی نيست
بنسنجان
Iran, Islamic Republic of
برادر طالبی پور اولا خودشما حراست بودی چرا پیگیری نکردی دوم هدف پل معلق کوه خوا ی است مردم اعتراص دارند چندین اعتراض به خود شما دادیم میدونی کی پشت این فرضیه هست این کار شدنی نیست
معصومی
Iran, Islamic Republic of
آدم و عالم از استاندار گرفته تا معاونین چند گانه و معاون رییس جمهور را بردن محل اجرای طرح تا توجیه کنم این آب پروژه را
فقط مانده رییس‌جمهور را هم ببرن و دیگه یاسوج از این وضعیت بیکاری نجات پیدا کنه
دوست عزیز اینها همه تبلیغ هستن یکسال دیگه هم مصاحبه میکنن که نشد واین آقا اهل اینکار نبود
گنجی
Iran, Islamic Republic of
متوجه نشدم نتیجه این مطالب شما چه شد
ناتوانی از مسولین است یا سرمایه‌گذاران
گنجی
Iran, Islamic Republic of
اول گزارش را خوب نخوانده بودم
الان متوجه شدم که مسولین را ناتوان دانسته اید
راجی
Iran, Islamic Republic of
پدرخسروباقری بیامرزد:که زمانی فرودگاه یاسوج رابعنوان آثارباستانی(به طعنه) به وزیر آه آنموقع نشانداد
حالامگرفقط تله کابین است؟
مجتمع فرهنگی کنارپل چمران داخل شهریاسوج
پل بیمارستان امام سجاد
لاین دوم پل اکبرآباد
سالن آهنی شهرداری جنب آتش نشانی
وهزاربدبختی دیگر
اگر تسهیلات نمیدهندلطفادست متقاضیان راتوی حنانگذارید
بعضیهاهم به طمع پس ندادن تسهیلات دنبال پروژه هستند
بعضی هم دنبال تغییرکاربری وتبدیل عرصه غیرپروژه هستند
علیپور
United States
عرض سلام‌وخسته نباشید
مدیر محترم جناب آقای طالبی پور
روستای زیبای تنگ سریز گردشگری وتورئستی اعلام شده ولی هیچگونه زیرساختی برا این روستا تعریف نشده کار نشده به توجه به نزدیک بودین این روستا به شهر وطبیعت بسیار زیبا در ۴فصل سال چه راهکاری برا گردش پذیری وزیزساخت ها دارید
سپاسگزارم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شما شهرداری یاسوج رو اول تعطیل کنید کل مشکلات شهر حل میشه با اون شورا
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1