تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۶۲۲۹۱
کبنا گزارش می دهد؛

برگزاری رویداد مسیر نجات در کهگیلویه و بویراحمد / نماینده ولی فقیه: زاد و ولد را بر دوش فقرا گذاشته ایم، طبقه مرفه فرزندآوری را رها کرده اند

۵
۰
برگزاری رویداد مسیر نجات در کهگیلویه و بویراحمد / نماینده ولی فقیه: زاد و ولد را بر دوش فقرا گذاشته ایم، طبقه مرفه فرزندآوری را رها کرده اند
کبنا ؛
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئله جمعیت مسئله نیست، بلکه ابربحرانی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.
به گزارش کبنا نیوز، عاطفه سادات مدبرنژاد امروز شنبه (23 اردیبهشت ماه 1402) در افتتاحیه رویداد استانی «مسیر نجات» با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در رشد و توسعه جامعه اظهار کرد: اگر نتوانیم نیروی جوان را جایگزین نیروی سالمند کنیم، از رشد و توسعه عقب خواهیم ماند.
مدبرنژاد در خصوص برگزاری رویداد استانی مسیر نجات خاطرنشان کرد: 9 تیم متشکل از نیروهای مردمی، حاکمیتی و کارشناسان امور بانوان در این طرح حضور دارند و اهداف متعددی از این رویداد پیش رو داریم.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری در راستای حل بحران جمعیت بر حضور نیروهای مردمی تاکید کردند و در همین راستا نماینده های مردمی نیز در رویداد مسیر نجات حضور دارند.
وی گفت: در این رویداد آموزش های متعددی را در راستای هوشیارسازی و نقش مردم و حاکمیت در تحول جمعیت و بوم کاوی را خواهیم داشت.
مدبرنژاد بیان کرد: شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های متعددی دارند، لذا لازم است به این ظرفیت ها برای بحث راهبری در تحول جمعیت نگاه اساسی داشته باشیم.
وی افزود: با کمک فعالان عرصه جمعیت اقدام عملیاتی برای حوزه جمعیت هر شهرستانی برنامه ریزی می شود و اختتامیه رویداد مسیر نجات، افتتاحیه ای برای شروع کار اساسی در حوزه جمعیت خواهد بود.
مدبرنژاد بیان کرد: نرخ باروری در استان ما 1.7 است که از نرخ جانشینی بسیار کمتر است، و برای حمایت از جوانی جمعیت و خانواده باید برنامه ریزی و حضور جدی تری در این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه مثبتی را کسب کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بحران جمعیت و حرکت به سمت پیری جمعیت و رشد منفی جمعیتی یک واقعیت است.
آیت الله سید نصیر حسینی بیان کرد: پیری جمعیت یعنی کاهش نیروی انسانی کارآمد. جمعیت اگر نباشد، امنیت، اجتماع و اقتصاد نیز از بین می رود‌.
آیت الله حسینی اظهار کرد: امروز دچار تناقضاتی شده ایم، مسئله جمعیت و زاد و ولد را بر دوش فقرا گذاشته ایم، طبقه مرفه فرزندآوری را رها کرده اند.
وی گفت: باید تببین کنیم و ببینیم چرا هر جایی که رفاه زیاد شده زاد و ولد کم شده است؟ دولت امتیازاتی برای فرزندآوری قرار داده است ولی باید ببینیم این امتیازات کمکی به زاد و ولد و افزایش جمعیت می کند یا خیر؟
آیت الله حسینی افزود: از نظر مذهبی نیز مکلف هستیم که در حوزه جمعیت تلاش کنیم و فعالیت داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لطفاً راهکار عملی و علمی ارایه بدین حرفهای شما درسته ولی شما که مسئولیت دارین چه راهکاری دارین
چیکار باید کرد با حرف وشعار مشکلی حل نخواهد شد زیر ساخت ها را مهیا کنین بچه یک میلیونی به کجا رسید بچه ماشینی سرانجامش چی شد بچه ها سی که خونه میدادن چی شد
ههه
Iran, Islamic Republic of
که به خدا ول معطلیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
فقط با شعار دادن کار انجام نمیشه دولت چه حمایتی میکنه عملا هیچ شما تشریف ببرید ببینید کل هزینه ها و دارو ها و سونوگرافی و.... همش آزاد حساب میشه پس کو حمایت طرف مگه عقل نداره بچه دار شه
شما
Iran, Islamic Republic of
با کدوم وضعیت بچه برای چیه
رضا
Romania
فدای این امام جمعه دانشمند عصر حاضر بشم .پس لطف کنید تحقیق کنید
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1