تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : ۴۶۲۱۹۴
در جلسه ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدزاده: 8 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موکب استان کهگیلویه و بویراحمد در شلمچه تخصیص دادیم / هدایت‌خواه: دولت گذشته نگاه امنیتی به اربعین حسینی داشت / وزیر کشور: ساماندهی اربعین حسینی را به استانداران واگذار می‌کنیم

۶
۰
احمدزاده: 8 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موکب استان کهگیلویه و بویراحمد در شلمچه تخصیص دادیم / هدایت‌خواه: دولت گذشته نگاه امنیتی به اربعین حسینی داشت /  وزیر کشور: ساماندهی اربعین حسینی را به استانداران واگذار می‌کنیم
کبنا ؛جلسه ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه 1402) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مدیران استان و موکب‌داران این استان در سالن جلسات ساختمان دولت برگزار شد و بعضی از موکب‌داران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد- به برخی از اقدامات استان در اربعین سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی کردیم که امسال 70 هزار نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اربعین امسال شرکت کنند.
وی افزود: سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی هم که حاکم بود، 32 هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
احمدزاده در ادامه گفت: در مرز شلمچه سایتی به نام شهدای کهگیلویه و بویراحمد به استان واگذار شده بود اما طی این سال‌ها کار خاصی در سایت انجام نشده بود.  برای ارائه خدمت بهتر به زوار اربعین و رفاه حال آنها، سال گذشته اقدامات خوبی در سایت استان انجام و چندین چشمه سرویس بهداشتی و حمام احداث شد و 8 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این موکب تخصیص دادیم.
وی افزود: علاوه بر به مدت 10 روز در ایام اربعین حسینی سال گذشته 165 هزار صبحانه، 160 هزار وعده نهار و 154 هزار هم شام به زائرین حسینی داده شد و به مقدار زیادی هم آب معدنی بین زوار توزیع شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه ستاد اربعین، امسال زودتر از موعد تشکیل شد، گفت: وظایف کمیته‌های عضو ستاد مشخص شد.
سید علی احمدزاده با بیان اینکه از کمیته‌های عضو ستاد خواستیم نیازمندی‌های خود را اعلام کنند، گفت: سال گذشته برای اولین بار جهت تامین مایحتاج موکب‌ها اقلامی میان برنج، روغن و سایر موارد را تهیه و در اختیار موکب‌داران قرار دادیم. وی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای کشور عراق موکب‌ها به کولر نیاز داشتند که دستگاه‌های استانی را مکلف کردیم که هر کدام یک دستگاه کولر برای موکب‌های استان خریداری کنند.
وی عنوان کرد: جاده‌های استان مسیر تردد زوار اربعین از استان‌های مختلف و همچنین زوار کشورهای افغانستان و پاکستان است و موکب‌هایی برای پذیرایی از زوار در شهرهای مختلف استان تدارک دیده شده است.
وی عنوان کرد: مردم در شهر بوستان طی این ایام خانه‌های خود را خالی کرده و در اختیار زوار اربعین قرار می‌دهند که بیانگر ارادات مردم جای جای استان به سرور و سالار شهیدان است.

ستار هدایت خواه_ فعال فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد_ نیز در این جلسه با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بحث تقویت و حمایت موکب داران سنگ تمام گذاشتند، گفت: با کمک‌های آقای استاندار برای موکب‌ها آب معدنی، کولر و... آماده شد و حتی کمکهای نقدی به موکب‌ها شد.
وی در ادامه به قیمت حمل و نقل در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین حسینی به جای اینکه قیمت‌ها کنترل شود و هزینه آمد و رفت کمتر محسوب شود، یک مرتبه 30 تا 40 درصد هزینه حمل و نقل بالا می‌رود.
هدایت خواه تاکید کرد: باید بر موضوع هزینه حمل و نقل نظارت جدی شود؛ چرا که برخی از اقشار کم درآمد به دلیل اینکه زمان‌های دیگر هزینه سفر به عتبات عالیات زیاد است از ایام اربعین حسینی برای زیارت استفاده می کنند.
وی گفت: گاهی شاهد بازار سیاه در این ایام هستیم و این به دلیل تقاضای زیاد و عرضه کم است.
این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید به مراسم اربعین حسینی نگاه فرهنگی و تمدنی داشته باشیم.
هدایت‌خواه گفت: در دولت گذشته نگاه امنیتی به اربعین حسینی داشتند و الان از دولت مردمی و انقلابی انتظار می‌رود که نگاه فرهنگی و تمدنی غلبه پیدا کند.
وی افزود: باید صبغه مردمی اربعین حسینی تقویت شود و دولت هم باید نقش حمایتی و تسهیل‌گری را ایفا کند.

احمد وحیدی_ وزیر کشور_ در جمع‌بندی این نشست، گفت: ساماندهی امور در ایام اربعین حسینی باید زودتر انجام بگیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم داریم که مسوولیت را به استانداران واگذار کنیم، افزود: اگر همه کارها در استان‌ها بسته شود و از تمام ظرفیت‌های استان‌ها استفاده شود، بهتر عمل خواهد شد.
وی تاکید کرد: ساماندهی مردم و زمان خروجی آنها بسیار مهم است.
وزیر کشور با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری مراسم اربعین حسینی سال گذشته را خیلی باشکوه تعبیر کردند و ان‌شاءالله امسال نیز هم باشکوه تر برگزار شود که دشمنان ما بیشتر از هر زمان دیگر ناامید شوند.
وحیدی تصریح کرد: یکی از راه‌های برگزاری هر چه بهتر اربعین ساماندهی مردم است. کمبود اتوبوس مشکلاتی را ایجاد کرد و برای اینکه امسال این مشکل را نداشته باشیم دو هزار دستگاه اتوبوس جدید برای جابه‌جایی زوار اربعین در نظر گرفته می‌شود.
وحیدی از تلاش‌‌های صورت گرفته در جهت برگزاري هر چه بهتر اربعین سال گذشته قدردانی کرد و گفت: برنامه‌ریزی شود اربعین امسال باشکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود تا دشمنان در همه ارکان وجودی احساس شکست کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه
جوانان این شهرهزاران بار از دولتهای قبلی از امثال شما که میگید دولت قبل امتیتی شده بود
پناه بر خدا
United States
هشت میلیارد را بده جاده دهدشت چرام و دهدشت سوق را درست کنند کمتر شاهد کشته شدن عزیزان هم استانی باشیم خیر و برکتش از هزار موکب بیشتر ست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر فخر استان دانشمند فرزانه دکتر هدایت خواه
بالاخره یکی هم پیدا شد که یه سر و گردن از وزیر کشور بالاتر باشه
حقگو
Iran, Islamic Republic of
واقعا برات متاسفم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
عجب جوک مسخره ای شده این جمله هدایتخواه
خودش تمام نگاهش به زندگی مردم از خصوصی تا عمومی نگاهی امنیتی است بعد دولت قبل رو متهم به نگاه امنیتی در مورد اربعین حسینی میکنه.
اولا اقای هدایتخواه از قدیم به درستی گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. شما همین مبلغ رو تلاش میکردی هزینه نو عروسان و تازه دامادها برای تشکیل زندگیشون میکردی.
کبنا اگر نون هدایتخواه رو نمیخوری سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
واقعا هم زیاد ضروری نیست که این هم جمعیت از ایران جمع بشن یک جا تا خدای ناکرده یه تروریست براش راحتر باشه. چندتا شو شهید کنه. به قولا از نظر امنیتی صحیح نیست وخطرناکه
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1