تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۶۱۹۱۶
گزارش مردمی؛

وضعیت نگران کننده بیمارستان و مرکز درمانی دهدشت (+ تصاویر )

۲۰
۷
وضعیت نگران کننده بیمارستان و مرکز درمانی دهدشت (+ تصاویر )
کبنا ؛برخی از شهروندان دهدشتی با ارسال گزارشی از وضعیت بهداشتی بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز درمان امام علی (ع) دهدشت ابراز نگرانی کردند.
به گزارش کبنا، رسول اکرم(ص) در نهج الفصاحه می‌فرمایند: «عادل‌ترین شما کسی است که آنچه را برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد.» بیمارستان امام خمینی دهدشت تنها بیمارستان ارائه دهنده خدمت به بیماران شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی می‌باشد که از جمله بیمارستان‌های بزرگ استان محسوب می‌گردد، مشکلات متعددی در این بیمارستان وجود دارد که بخش عظیمی از این مشکلات مربوط به ناتوانی مدیریت شبکه بهداشت و درمان است، یکی از مواردی که در بیمارستان‌ها باید رعایت گردد بهداشت محیط است که عدم رعایت آن منجر به رشد میکروارگانیسم‌ها می‌گردد!
روز گذشته با مراجعه به بخش اورژانس سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه، بستری اورژانس و مرکز درمانی امام علی (ع) با موارد متعددی مواجه شدیم که استنادات آن در اختیار سایت محترم کبنا نیوز قرار گرفته و انتظار می‌رود بخش بهداشت محیط شهرستان کهگیلویه که خود بصورت مداوم اصناف را مورد بررسی قرار می‌دهند و حتی خارج از حیطه اختیارات خود بدلیل ناآگاهی عمل می‌نمایند پاسخگوی شهروندان باشند. با بررسی و جمع اوری نمونه‌های دریافتی از تخت‌های بیمارستان مشاهده گردیده که عفونت‌های باکتریایی شایع در بخش تزریقات بیمارستان به وفور قابل مشاهده است!
محوطه بیمارستان مملو از زباله بوده و مواد مصرفی از قبیل دستمال کاغذی، پنبه و پد در داخل بخش تزریقات اورژانس سرپایی مطابق با عکس‌های دریافتی قابل مشاهده است!
سرویس‌های بهداشتی، روشویی و پذیرش رادیولوژی و آزمایشگاه از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند و به نظر بیمارستان شبیه به یک زباله‌دان باشد تا مرکز درمانی!!!

در ورودی بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه مطابق عکس‌های دریافتی در بخش استراحت که چندین صندلی تعبیه شده بر روی صندلی‌ها مدت هاست که خون و زباله وجود دارد و بخش بهداشت محیط در خواب هستند! فضا‌های داخل بخش‌ها و حتی رادیولوژی؛ آزمایشگاه، MRI و... از نظر بهداشتی وضعیت نامساعدی دارند و به نظر سازمانی جز شبکه بهداشت و درمان می‌بایست بر بهداشت بیمارستان نظارت نمایند! وضعیت فاضلاب بیمارستان که فاجعه‌ای بیش نیست! در نمونه‌های دریافتی از خروجی فاضلاب مشاهده شد که انواع میکروارگانیسم‌ها رشد و فاضلاب بیمارستان با ورود به رودخانه فصلی دره شور تهدید زیست محیطی برای موجودات آبزی، مصرف‌کنندگان، ساکنین اطراف و خاک‌های کشاورزی هستند این در حالی است که به عنوان یک فعال زیست محیطی که اتفاقاً در دانشگاه زیست‌شناسی خوانده‌ام و مدرس دانشگاه بوده و چندین کار تحقیقی انجام داده‌ام خواهان ورود محیط زیست شهرستان برای پلمپ بیمارستان هستم! با این تفاسیر که وضعیت بهداشتی بیمارستان فاجعه‌آمیز است چرا مدعیان بهداشت در واحد بهداشت محیط قبل از اینکه برای بهداشت سازمان خود اقدام نمایند هر روز با حضور در محل کار اصناف خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند!
نام شما

آدرس ايميل شما

شفایی
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان نه ،قتلگاه نام دارد
Iran, Islamic Republic of
واقعیت استفاده از سنگدان مرغ بجای گوشت قرمزچرغ شده در همه وعده های منوی غذای گوشتی باهمکار حراست و ناظر آشپزخانه و خود پیمانکار سال ٩٨ بخورد بیماران فلک زده داده میشد و رئیس وقت) بخاطر حفظ صندلی زیرپاش گفته که برای کوبیده بوده..
کارمند
Iran, Islamic Republic of
با وجود // در درمانگاه امام علی که شخصی منفعت طلب است و در زمان عدل سمت داشت و عملکردش فاجعه بود در درمانگاه باید بهداشت محیط وضعش این باشد! هیچوقت در اتاقش نیست و همیشه بیرون تشریف دارن
X
Iran, Islamic Republic of
نه احتمالا خودتو آماده میکنی برا ریس بعدی شبکه بهداشت ..زیست خوندم و تدریس کردم
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا تمام حرفا در مورد بیمارستان درسته،،،و اینکه مدیریت ضعیف شبکه بهداشت خصوصا ،،،ببینید یه نگهبان گذاشتن تو بیمارستان پای زنجیر بایسته که هی راه رو برای ماشینها بازو بسته کنه،،،واقعا متاسفانه برای مدیریت بیمارستان و اللخصوص مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
بجای بیمارستان!!!!؛؛ بهترین / خاصه کلنیک متصل به به این لانه بدون مدیر ومسعوله:::::
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به وضعیت بهداشت آزمایشگاهها هم رسیدگی شود اصل فاجعه اونجاست
ستاره
Romania
باسلام...بیمارستان دهدشت تبدیل شده به تلی از زباله های عفونی داخل تا محوطه ...من برای اولینبار بعد ده سال برادرم را بستری کردم چهار شبانه روز بیمارستان خودش مرکز عفونت قارچ وانواع بیماریها شده اصلن نگران شدیم مریضی جدیدی بگیره ویا همراهان بیماربشن از بس که کثیف والوده بود از قبیل مثال میزنم سرویسای بهداشتی مثل اینکه ده ساله حتا سیفون نکشیدن مدفوع خشک شده چسپیده به سنگ تمام صندلیها خونی وخونابه دیوارا تختا رنگ عفونت وخونابه روش خشک شده اتاقا تمام درودیوارا ودراز مواد الوده سرنگ دسمال پنبه کف چرکین خونین وووووخلاصع شما فرض کن وار یجایی شدین که علاوه براینکه خوب نمیشین هزارنوع بیماری میگیرین...مخصوصا اورژانس بخش جراحی داخلی وهمشون ...بنده خودم مواد ضدعفونی گرفتم دوساعت ونیم اتاق برادرمو قبل عملش کامل تمیز کردم بعلاوه سرویس بهداشتیش که حتا پرستاره گفت بیا کمپین نظافت بزن برا بیمارستان...من جای اون پرستارا باشم نیم ساعتم اونجا نمیمونم بخاطرالودگی...جالبه که نظافت چی اصلن اهمیت نمیده وفقط انگار اومدن برا رفع تکلیف اونجا واسادن وشایدم پیمانکاریه بخش نظافتش وحقوق نمیده کسی کارنمیکنه...خلاصه یفکری بکنید مردم شهرستان شب عید هشتاد درصدش مریض بودن بخاطر همین بی مدیریتی بیمارستان ونبود بهداشت حتا اولیه...بیمارکرونایی بدون قرنطینه تو اورژانس رهاشده بود وسط بقیه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چطوره که از غذای افتضاح و پیمانکار سفارشی بیمارستان حرفی نزدی. حریان چیه
اتی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که این شرایط را می شنوم
چقدر تاسف می خورم که چرا مردم شهر من باید این شرایط را داشته و تحمل کنن ببینید این همه سال از انقلاب میگذره و شرایط شهر و استان ما چگونه هست دیروز ،پریروز یه مصاحبه از روشنفکر خوندم که از واژه فقر و محرومیت استفاده میکرد خداوکیلی تا کی باید اینگونه باشیم تا کی می خوایم آدمای چون موحد و عدل و بزرگواری را بفرستیم مجلس
تو را خدا بسه دیگه
بیایم جور دیگه ببینیم و منطقی تصمیم بگیریم
ساغر
Iran, Islamic Republic of
ربط به فرهنگ مردم هم داره وقتی پوشک و نوار بهداشتی میندازن تو توالت اگر در 24ساعت24بار هم بشورن نه فقط تی بکشن فایده داره!!!!!!!!!!!!!
ساغر
Iran, Islamic Republic of
اگر هم بخوان خدمه‌ای رو بخاطر کم کاری توبیخ کنن امثال شما رسانه های حاشیه ساز تو بوق و کرنا میکنین!!!!
Iran, Islamic Republic of
یه عکس هم از خونه خودت بزار بدونیم خونه خودت چقدر تمیز اقای از خود متشکر اقای زیست شناس دانشمند.. خخخ
حالا احتمالا حق الزحمه کبنا گیرش نیومده دیگه شروع میکنه به سیاهنمایی تا چیزی گیرش بیاد. اگر بعضی مدیران نالایق با این روشها به کبنا و کمایی باج نداده بودند این برای کبنا رویه نمیشد برای باجگیری..
Iran, Islamic Republic of
دونی چه نوشتی خوت!
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر این شبکه و بیمارستان و ..... همش
Iran, Islamic Republic of
سال 98 در اشپز خانه بیمارستان دهدشت، پیمانکار وقت به جای گوشت قرمز چرخ کرده در غذای بیماران، از سنگدان مرغ چرخ کرده استفاده می کرد وبه بیماران بیچاره میداد.
وقتی قضیه توسط یکی از کارگران شجاع ودلسوز اشپزخانه فاش شد، پیمانکارمبادرت به اخراج کارگر مذبور نمود وبعضی از مسولین بیمارستان وشبکه به جای اینکه حامی ومشوق چنین کارگری باشند، هیچ گونه حمایتی از کارگر نامبرده ننمودند.
Iran, Islamic Republic of
سال 98 در آشپزخانه بیمارستان دهدشت، پیمانکار وقت به جای گوشت قرمز چرخ کرده در غذای بیماران ، از سنگدان مرغ چرخ کرده استفاده می کرد و به بیماران و پرسنل بیمارستان می داد.
وقتی قضیه توسط یکی از کارگران شجاع و دلسوز آشپزخانه فاش شد، پیمانکار مبادرت به اخراج کارگر دلسوز ومتعهد نمود.جالب اینکه بعضی از مسولین وقت آن موقع(۹۸) بیمارستان و شبکه بهداشت ،به جای اینکه حامی و مشوق کارگر باشند، برعلیه او موضع گرفتند، به خاطر حفظ آبرو و صندلی خود.
گلبهار
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا رسانه مردمی..خبرنگار کبنا خود را وامدار کارت هدیه نمی کند(بر عکس //که هر روز خبرهای چرت از مدیر شبکه کار می کند از ترس اینکه مبادا نقد رئیس شبکه به موحد برخورد)
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1