کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مردمی؛

وضعیت نگران کننده بیمارستان و مرکز درمانی دهدشت (+ تصاویر )

19 ارديبهشت 1402 ساعت 19:02

برخی از شهروندان دهدشتی با ارسال گزارشی از وضعیت بهداشتی بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز درمان امام علی (ع) دهدشت ابراز نگرانی کردند.


برخی از شهروندان دهدشتی با ارسال گزارشی از وضعیت بهداشتی بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز درمان امام علی (ع) دهدشت ابراز نگرانی کردند.
به گزارش کبنا، رسول اکرم(ص) در نهج الفصاحه می‌فرمایند: «عادل‌ترین شما کسی است که آنچه را برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد.» بیمارستان امام خمینی دهدشت تنها بیمارستان ارائه دهنده خدمت به بیماران شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی می‌باشد که از جمله بیمارستان‌های بزرگ استان محسوب می‌گردد، مشکلات متعددی در این بیمارستان وجود دارد که بخش عظیمی از این مشکلات مربوط به ناتوانی مدیریت شبکه بهداشت و درمان است، یکی از مواردی که در بیمارستان‌ها باید رعایت گردد بهداشت محیط است که عدم رعایت آن منجر به رشد میکروارگانیسم‌ها می‌گردد!
روز گذشته با مراجعه به بخش اورژانس سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه، بستری اورژانس و مرکز درمانی امام علی (ع) با موارد متعددی مواجه شدیم که استنادات آن در اختیار سایت محترم کبنا نیوز قرار گرفته و انتظار می‌رود بخش بهداشت محیط شهرستان کهگیلویه که خود بصورت مداوم اصناف را مورد بررسی قرار می‌دهند و حتی خارج از حیطه اختیارات خود بدلیل ناآگاهی عمل می‌نمایند پاسخگوی شهروندان باشند. با بررسی و جمع اوری نمونه‌های دریافتی از تخت‌های بیمارستان مشاهده گردیده که عفونت‌های باکتریایی شایع در بخش تزریقات بیمارستان به وفور قابل مشاهده است!
محوطه بیمارستان مملو از زباله بوده و مواد مصرفی از قبیل دستمال کاغذی، پنبه و پد در داخل بخش تزریقات اورژانس سرپایی مطابق با عکس‌های دریافتی قابل مشاهده است!
سرویس‌های بهداشتی، روشویی و پذیرش رادیولوژی و آزمایشگاه از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند و به نظر بیمارستان شبیه به یک زباله‌دان باشد تا مرکز درمانی!!!

در ورودی بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه مطابق عکس‌های دریافتی در بخش استراحت که چندین صندلی تعبیه شده بر روی صندلی‌ها مدت هاست که خون و زباله وجود دارد و بخش بهداشت محیط در خواب هستند! فضا‌های داخل بخش‌ها و حتی رادیولوژی؛ آزمایشگاه، MRI و... از نظر بهداشتی وضعیت نامساعدی دارند و به نظر سازمانی جز شبکه بهداشت و درمان می‌بایست بر بهداشت بیمارستان نظارت نمایند! وضعیت فاضلاب بیمارستان که فاجعه‌ای بیش نیست! در نمونه‌های دریافتی از خروجی فاضلاب مشاهده شد که انواع میکروارگانیسم‌ها رشد و فاضلاب بیمارستان با ورود به رودخانه فصلی دره شور تهدید زیست محیطی برای موجودات آبزی، مصرف‌کنندگان، ساکنین اطراف و خاک‌های کشاورزی هستند این در حالی است که به عنوان یک فعال زیست محیطی که اتفاقاً در دانشگاه زیست‌شناسی خوانده‌ام و مدرس دانشگاه بوده و چندین کار تحقیقی انجام داده‌ام خواهان ورود محیط زیست شهرستان برای پلمپ بیمارستان هستم! با این تفاسیر که وضعیت بهداشتی بیمارستان فاجعه‌آمیز است چرا مدعیان بهداشت در واحد بهداشت محیط قبل از اینکه برای بهداشت سازمان خود اقدام نمایند هر روز با حضور در محل کار اصناف خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند!


کد مطلب: 461916

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461916/وضعیت-نگران-کننده-بیمارستان-مرکز-درمانی-دهدشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1